המהלך של האיחוד הירושלמי נגד הבחירות: רשימת האיחוד הירושלמי ובראשה סגן ראש העירייה ירושלים, עו"ד יוסי חביליו, עתרה הבוקר (ג') לבג"צ נגד ראש הממשלה, נתניהו, ממשלת ישראל, שר הפנים משה ארבל והיועצת המשפטית לממשלה, עו"ד בהרב מיארה. בטענות העתירה מציינים העותרים חברי האיחוד הירושלמי, כי הודעת שר הפנים - שלא יפעל לדחיית הבחירות - היא ללא סמכות, שכן הסמכות נתונה בידי הממשלה כולה.
2 צפייה בגלריה
בחירות מקומיות 2018
בחירות מקומיות 2018
הבחירות המקומיות לפני כ-5 שנים.
(צילום ארכיון: יואב דודקביץ)

סגן ראש העירייה, עו"ד חביליו, מציין בעתירה שקביעת מועד הבחירות המקומיות לחודש ינואר, נותנת העדפה לציבוריים שלא משרתים וכן קיומן של בחירות בעת מלחמה, בשעה שכל הציבור התומך באיחוד הירושלמי- חילונים ומסורתיים מגויסים ב100% - זו הטיית בחירות. חברי האיחוד הירושלמי בעצמם מגויסים ומציינים כי זו תהיה פגיעה בדמוקרטיה.
בגוף הבקשה מציין חביליו כי קיומן של בחירות בעת שמאות אלפי חיילים מגויסים למילואים, זו הטיית בחירות, פגיעה בטוהר הבחירות ופגיעה בזכות לבחור ולהיבחר, ובעיר כמו ירושלמים המושתת על מרקם אוכלוסייה מגוון שכולל ציבוריים שמתגייסים וציבוריים שאינם מתגייסים, אי דחיית הבחירות תביא להטייה לטובת הציבוריים שלא משרתים. חביליו ציין כי החלטתו של שר הפנים פוגעת בשיוויון ולכן מבקשים העותרים חברי רשימת האיחוד הירושלמי מבג"צ צו על תנאי להורות לראש הממשלה ולממשלה, לפעול לדחות את הבחירות.

קראו גם:

בעתירה מובהר, שהיא דורשת מן הממשלה, לקיים דיון בנושא, ולפעול לדחיית הבחירות ליום 27/02/24, כפי שניתנת לה האפשרות לפי החוק.
לצד חביליו, עתרו גם חבר רשימת האיחוד (מקום 5) ערן בן יהודה, מ"פ בשירות מילואים פעיל, חבר רשימת האיחוד ניצן רון (מקום 8 ) ,נמצא בשירות מילואים פעיל, חברת רשימת האיחוד, יוכי רפפורט (מקום 9), בן זוגה מגויס מתחילת המלחמה.

2 צפייה בגלריה
בחירות מקומיות 2018
בחירות מקומיות 2018
בחירות מקומיות 2018
(צילום: יואב דודקביץ)

בשבוע שעבר, לאחר שהודיע שר הפנים על דחיית הבחירות המקומיות לתאריך ה-30 בינואר, שאלנו את ראשי הסיעות המתמודדות בעיר האם נכון לערוך אותן בתאריך שנבחר. 11 מתוך 13 הסיעות השיבו כי הן נגד , סיעה אחת נמנעה וסיעה אחת - סיעתו של משה ליאון, ענתה כי היא בעד קיום הבחירות בתאריך שנבחר על ידי שר הפנים.
חביליו: "יש מי שמנסים לגנוב את הבחירות המקומיות ולתת פרס לעסקנים החרדים על כך שהם לא משרתים. לא מספיק שהציבור שלנו, החילוני והדתי נושא לבד בנטל בשיעורי גיוס גבוהים מאוד שנאמדים ב100%, עתה מנסים לעשות מחטפים ולפגוע בזכותנו לבחור ולהיבחר. אנחנו ניאבק על הדמוקרטיה הישראלית. מועמדיה של רשימת האיחוד הירושלמי מגויסים ולא יכולים לקיים בחירות באופן הזה. אני קורא לבג"צ לעצור את הפגיעה בדמוקרטיה ובזכות לבחור ולהיבחר".