בחודש אפריל תתקיים השקת הגן לאומי אזרחי הראשון בישראל - בהרי ירושלים - ולכבוד האירוע המכונן ארגון "מצילים את הרי ירושלים" מזמין אתכם ואתכן להשתתף בתחרות צילום.
1 צפייה בגלריה
צבי ארץ ישראלי
צבי ארץ ישראלי
צבי ארץ ישראלי
(צילום: דודו בן אור)

מאיה סטאר, פעילת הארגון אמרה בשיחה עם mynet ירושלים: "בשבועות הקרובים אנחנו הולכים למהלך ולהשיק 'גן לאומי אזרחי'. כבר שנתיים אנחנו מנסים לקדם מול המשרד להגנת הסביבה (שמוביל בעצמו) הגנה חוקית על הרי ירושלים, אך התהליכים לוקחים המון זמן והיום השטח הוא חסר מעמד ומופקר.
"לכן אנו רוצים ליישם הגנה אזרחית על השטח, גן לאומי אזרחי - אנחנו בתור פעילים ותושבי האזור נתחיל לטפל במקום, לשים שילוט, לנקות ולעשות סיורים מודרכים שבועיים, 'לשים יותר עיניים בשטח'. כדי להכריז על גן לאומי לוקח המון זמן וצריך לייצר הסכמות עם כל השותפים - רט"ג, קק"ל, משרדי הממשלה הנוגעים לעניין וכו'. אנחנו מפחדים שעד שיגיע תאריך ההכרזה - הוא יהיה הרוס. לכן אנו רוצים להתחיל לתת מעמד תודעתי לשטח הזה ולהנגיש אותו. המטרה היא שיראו שהשטח מטופל יותר". השקת הגן הלאומי האזרחי יתקיים ביום שישי ה-8 באפריל והפעילים קוראים לראש העירייה, משה ליאון להגיע.
לכתבות נוספות בנושא:
"תרמו למאמץ להצלת הרי ירושלים ולהקמת הגן הלאומי-האזרחי 'הרי ומעיינות ירושלים' ע"י תיעודו 50 אלף דונמים של נופים, אנשים, מעיינות, ערכי טבע ומורשת יהוו עבורכם.ן עולם של הזדמנויות לתפוס פריים שיענה על השאלה - למה חייבים לשמור על הרי ירושלים?", מסבירים בארגון.
20 התמונות המובילות ייבחרו בהתאם לכמות ה"לייקים" בפייסבוק ובאינסטגרם, ומתוכם ייבחרו שלושת הזוכים בהתאם להחלטת השופטים - הצלמים דודו בן אור ומטיילים בארץ. כמו כן, יתקיימו שני סוגים של תחרויות - מקצים לצלמים מקצוענים ולצלמים חובבים, ולכן לא חשוב סוג המצלמה וכמות הניסיון. ניתן לשלוח לארגון את התמונות עד ה-21 באפריל לטופס.

ומהם הפרסים לזוכים?

במקום ראשון - שובר קניה על סך 1,000 שקלים בחנות לציוד טיולים. במקום השני והשלישי – סדנאות. במקום הרביעי והחמישי - שובר קניה על סך 50 שקלים בחנות לציוד טיולים.
להרשמה - לחצו כאן.