השדולה להגנה על הרי ירושלים בראשות ח"כ פרופ' אלון טל (כחול לבן) הושקה היום (ב') במעמד יו"ר הכנסת, חברי כנסת, חברי מועצה, יושבי ראש מוסדות וארגוני סביבה ותושבים. "השדולה מאחדת ציבורים רבים ושונים בקריאה להגנה על אזור הרי ירושלים - על המעיינות, ההיסטוריה, המורשת והערך החברתי והסביבתי שלהם למאות אלפי תושבים ומטיילים, מתוכניות בנייה המאיימות להחריב את האזור", נמסר מהארגון.
1 צפייה בגלריה
אירוע ההשקה בסטף
אירוע ההשקה בסטף
אירוע ההשקה בסטף
(צילום: פרטי)

"יש קונסזוס רחב של כלל הציבוריים השונים בירושלים, של מאות אלפי אזרחי המדינה ושל חברי כנסת מכלל מפלגות האופוזציה והקואליציה, שעלינו לשמור מכל משמר על הריאות הירוקות הללו, שהן בעלות ערך עליון מבחינה סביבתית וחברתית. ברור שהתגייסות ציבורית כזו מראה כמה שהאזור הזה חשוב לציבור", מסר ח"כ טל.
השדולה דנה הבוקר בעתיד האזור במועצה הארצית לתכנון ובנייה, בנושא התוכנית התחבורתית השנויה במחלוקת בצומת אורה, הצפויה להוות תשתית לתוכניות בנייה נרחבות על חשבון השטחים הפתוחים. בנוסף, בשדולה ביקשו להכריז על הקמת גן לאומי בהרי ירושלים שיתרום לשמירה על הטבע. יחד עם זאת, לשדולה אין סמכויות אולם היא יכולה להגיש את המלצותיה לוועדות השונות.
"השדולה התכנסה כדי להעביר את המסר הזה לגופי התכנון. אני קורא למועצה לדחות את התוכנית ולקדם חלופות תחבורתיות העדיפות מבחינה סביבתית, חברתית וכלכלית", הוסיף ח"כ טל.
סמנכ"ל הפורום לישראל ירוקה, עו"ד יוסף אקרמן מסר: "השדולה להגנת הרי ירושלים בכנסת מבקשת לחרוט על דגלה את ההגנה הסביבתית על הרי ירושלים. במאבק זה כמו במאבקי איכות סביבה רבים, טוב לראות את שיתופי הפעולה בין הקואליציה לאופוזיציה. אנו תקווה כי חברי הכנסת יעשו כל בשביל לעצור תוכנית בנייה הרסניות לטבע".