פיגוע קשה בירושלים: הרב אלימלך וסרמן, דיין בית הדין הרבני באשדוד, מנהלת בית ספר "בית יעקב" בבית שמש - חנה איפרגן ןליביה דיקמן בת ה-24 מהר נוף נרצחו אתמול (ה') בפיגוע ירי שביצעו שני מחבלים בכניסה לירושלים. בהמשך נקבע מותו של יובל דורון קסטלמן ממבשרת ציון לאחר שנטרל את המחבלים ונהרג על ידי חיילים שחשבו שהוא מחבל. המחבלים ממזרח ירושלים המזוהים עם החמאס נוטרלו על ידי כוחות המשטרה ואזרחים שהיו בסמוך לאירוע. על פי החשד, המחבלים שחוסלו ירו באמצעות M-16.
8 צפייה בגלריה
פיגוע ירי בכניסה לירושלים
פיגוע ירי בכניסה לירושלים
פיגוע ירי בכניסה לירושלים
(צילום: איחוד הצלה)
שר הדתות מיכאל מלכיאלי מסר לאחר הירצחו של הרב וסרמן ז"ל: "קיבלתי בצער ותדהמה את הידיעה על הרצחו בידי בני עוולה של הדיין הגאון רבי אלימלך וסרמן הי"ד שהיה בדרכו לבית הדין באשדוד. הרב וסרמן, מהדיינים הותיקים והחשובים בבתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות ובמאור פנים. תנוחמיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער".
נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון הרב יצחק יוסף: "הוא היה תלמיד חכם ומיחידי סגולה וגם לאחר שפרש לגמלאות התעקש להמשיך ולפעול למען המתדיינים. בתי הדין הרבניים יחסרו את דמותו רבת ההוד שהשפיעה אך טוב וחסד".

8 צפייה בגלריה
הרב אלימלך וסרמן ז"ל
הרב אלימלך וסרמן ז"ל
הרב אלימלך וסרמן ז"ל
(צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

תיעוד מהכניסה לעיר אחרי חיסול שני המחבלים. צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר שנאבקו על חייו במשך כל שעות היום, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע בלילה את מותו של עו"ד בנציבות שירות המדינה, יובל דורון קסטלמן ז"ל, בן 38 ממבשרת ציון, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הירי בבוקר בכניסה לעיר. משפחתו של יובל מספרת עליו: "יובל הבחין באירוע מהצדו השני של הכביש בשעה שנסע לעבודה בקרית הממשלה. יובל עצר את רכבו בכדי לנטרל את המחבלים. השאיר משפחה וחברים". היום 1.12 יום ההולדת שלו (עברי ולועזי ביחד). "שירת בעברו בכוחות הבטחון, תמיד היה גיבור והראשון לזנק להציל חיים, וכך עשה גם הפעם".

8 צפייה בגלריה
יובל דורון קסטלמן ז"ל
יובל דורון קסטלמן ז"ל
יובל דורון קסטלמן ז"ל
(צילום: באדיבות שערי צדק)

חברה לצוות של חנה איפרגן ז"ל כתבה עליה: "מתוקף עבודתי היה עליי להיפגש עם מנהלות בית ספר. בכל פעם הייתי מתפעלת ממנה מחדש; אישה יראת שמים, טהורה, פשוטה וצנועה לא רק בלבושה החיצוני, אלא ראו את זה בפנים שלה. היא היתה מדברת באהבת ישראל ובענווה גדולה. חנה היתה מסורה לכל תלמידותיה ודאגה להן בכל ליבה. היא היתה נוטה לדבר לא בראש מורם אלא בכניעה ובענווה וברצון לכבד כל אדם גם אם הוא לא נראה כמוה. חנה, השארת את כולנו בוכות". .
מכרה שלה סיפרה למיינט: "חנה היתה אישה שהמהות שלה זו נתינה. אני לא חושבת שיש עוד מנהלת שבנות כל כך אהבו ואוהבות. היא היתה כל כך מיוחדת וכל כך פשוטה, בלי יוהרה. אישה שלא חושבת כלום מעצמה. אחת העובדות שעבדו איתה סיפרה שהיא הגיעה יום אחד לבית הספר וראתה אותה מנקה את המקרר של חדר המורות. לא היה לה שום תחושה שהיא צריכה שיכבדו אותה. הכל היה אצלה כל כך ישר וכנה ובגובה העיניים. היא היתה עושה הרבה חסדים, היא עזרה לבנות שלא היה להן מי שיעזור להן, היא היתה מדהימה, קשה לי לדבר עליה בלשון עבר. המורות בצוות שלה מאוד אהבו אותה, היא לא היתה מהבוסיות המתנשאות, היא היתה באמת טובה, היא באה לעשות טוב. זה כל כך כואב שדווקא אותה לקחו מכל המנהלות בעולם. חנה הגיעה בשביל לשקם את בית הספר, אין עוד אחת שתבוא ותעשה את העבודה שהיא עשתה באותה צורה ובאותה אהבה כמו שהיא עשתה. אם היו שואלים אותי עכשיו מי האישה שאת מכירה שהיא הכי צדיקה וטובה - הייתי עונה חנה. היא יושבת על המשבצת הזו. היא ממש אישה מיוחדת".

8 צפייה בגלריה
עקיבא שוורץ שניצל מהפיגוע
עקיבא שוורץ שניצל מהפיגוע
עקיבא שוורץ שניצל מהפיגוע
(צילום: דוברות הדסה)

עקיבא שוורץ בן ה-17 מטופל בהדסה עין כרם לאחר שנפצע הבוקר מרסיסים ברגליו בפיגוע סיפר: "שמעתי פיצוצים, יריות, הסתכלתי עליהם וראיתי אדם מחזיק אקדח פשוט רצתי. הרגשתי שאני לא מרגיש משהו ברגל חצי צלעתי, פשוט הפסקתי לרוץ באזור תחנת הדלק והתקשרתי לאמא שלי. ראיתי המון אמבולנסים".
מהמשטרה נמסר: "הבוקר בסביבות השעה 07:40 התקבלו דיווחים על ירי שבוצע בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך. כתוצאה מירי המחבלים, ישנם מספר נפגעים בזירה מטופלים ע"י גורמי רפואה, ביניהם פצועים קשה ואנוש.

קראו גם:

"כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, במקום סגרו את זירת הפיגוע והחלו בסריקות לשלילת מעורבים נוספים תוך חקירה ראשונית של האירוע. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בזירה".
חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי."

מזירת הפיגוע בכניסה לירושלים. צילום: דוברות מד"א

8 צפייה בגלריה
הנשקים עמם המחבלים ביצעו את הפיגוע
הנשקים עמם המחבלים ביצעו את הפיגוע
הנשקים עמם המחבלים ביצעו את הפיגוע
(צילום: איחוד הצלה)

מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיעו עד כה 5 פצועים מהפיגוע בכניסה לעיר. 4 במצב קשה, 1 במצב קל בינוני".
מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע בכניסה לירושלים. בן 56, במצב בינוני, בת 22, במצב בינוני, ובן 17 במצב קל - שלושתם בהכרה מלאה".

8 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
(צילום: איחוד הצלה)

8 צפייה בגלריה
פיגוע ירי בירושלים
פיגוע ירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בכניסה לירושלים
(צילום: צלם לא ידוע, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

ממד"א נמסר: "בשעה 07:38 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פיגוע ירי בשדרות וייצמן בטרמפיאדה בכניסה לירושלים, חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של צעירה בת 24 ומפנים לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 8 פצועים, בהם: 5 במצב קשה, 1 בינוני ו-2 קל".

8 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
(צילום: איחוד הצלה)

מדובר בפיגוע השישי במספר מאז פרצה מלחמת חרבות ברזל, הפיגוע האחרון אירע ב-16 בחודש נובמבר, בו פתחו מחבלים בירי לכיוון חיילים במחסום המנהרות. כוחות ההצלה נאלצו אז לקבוע את מותו של רב"ט אברהם פטנה בן ה-20.
פורסם לראשונה: 07:50, 30.11.23