בעיות תחבורה וחניה ברחובות ירושלים קיימות מאז ומתמיד, אבל במקרה הזה בשכונה הצפונית נווה יעקב מזרח מדובר כנראה במשהו יותר בעייתי. תכנון לקוי ברחוב הרב וינוגרד יצר מלכתחילה רחוב שבקטע ממנו הוא צר מדי ובקושי ניתן לעבור בו במקביל שני אוטובוסים. לאחר מכן קידמה העירייה דווקא באותו מיקום בדיוק הסדר חנייה לחמישה כלי רכב מיוחסים בלבד בצמוד לבית כנסת ואולם קידושין.
2 צפייה בגלריה
רחוב הרב וינוגרד
רחוב הרב וינוגרד
רחוב הרב וינוגרד . שני אוטובוסים לא מצליחים לעבור יחד
(צילום: פרטי)
מדובר בציר תנועה שכונתי אבל חשוב ובו עוברים כל קווי האוטובוס לכיוון נווה יעקב מזרח. כמו כן, מקומות החניה תפוסים ובעיקר כאשר יש שמחות ואירועים מיוחדים בבית הכנסת ואז האוטובוסים נתקעים.
לטענת התושבים יש סדר עדיפויות שגוי שנותנים עדיפות לכלי רכב פרטיים בודדים על פני תחבורה ציבורית המסיעה עשרות ומאות תושבים מדי יום.
הפעיל החברתי בירושלים, רונן בן יאיר קיבל תלונות רבות על הבעיה במקום: "אני מכיר היטב את הרחוב המדובר. צריך לתת אפשרות לשני הנתיבים נסיעה בטוחה, וללא חניות בחלק זה של הכביש שמצריך רכבים ואוטובוסים. הגורמים הרלוונטיים צריכים לאסור חניה בכביש זה".

קראו גם:

רק עכשיו, בעירייה החליטו להרים את הכפפה במטרה לנסות לטפל בזה בצורה יסודית, למרות שמי שבאחריותו היה תכנון הכביש זה בכלל משרד השיכון והבינוי.

2 צפייה בגלריה
החניות שמקשות על הנסיעה ברחוב הרב וינוגרד
החניות שמקשות על הנסיעה ברחוב הרב וינוגרד
החניות שמקשות על הנסיעה ברחוב הרב וינוגרד
(צילום: פרטי)

מעיריית ירושלים נמסר: "תכנון רחוב הרב וינוגרד בוצע על ידי משרד הבינוי והשיכון. העירייה ביצעה מספר שיפורים תחבורתיים לאורכו, ומתכוונת לבצע שיפורים בחלקים נוספים, אשר נמצאים בתכנון בימים אלו. במסגרת השיפורים, יוסדר מפרץ חניה נוסף לאוטובוסים על מנת שיהווה מקום מוסדר לחניה. בנוסף, יטופל גם העיקול כך שאוטובוסים יעברו אחד מול השני בחופשיות".