המפיקה הישראלית טלי אשכולי תכהן כמפיקה הראשית של תחרות הקדם אירוויזיון של הדוכסות האירופאית לוקסמבורג, שחוזרת לתחרות אחרי 30 שנות היעדרות. את המשדר יביים משה קפטן.
2 צפייה בגלריה
טלי אשכולי
טלי אשכולי
טלי אשכולי
(צילום: דנה קופל)

אחרי 30 שנות היעדרות, בחרה לוקסמבורג לחזור ולהשתתף בתחרות האירוויזיון שתיערך בחודש מאי 2024 בעיר מאלמו שבשוודיה. ברשות השידור של לוקסמבורג החליטו להפקיד את הפקת האירוע על טלי אשכולי, מפיקה ירושלמית ידועה.
לוקסמבורג היא מדינה קטנה השוכנת בין צרפת, בלגיה, וגרמניה שאוכלוסייתה נאמדת בכ-660 אלף תושבים. בעברה זכתה לוקסמבורג בתחרות לא פחות מ-5 פעמים, בין היתר עם הלהיטים האהובים והעל זמניים Poupée de cire, poupée de son של פראנס גל, Après toi של ויקי ליאנדרוס, Tu te reconnaîtras של אן-מארי דויד ו-Si La Vie Est Cadeau של קורין הרמס.

2 צפייה בגלריה
תחרות האירוויזיון, ליסבון 2018
תחרות האירוויזיון, ליסבון 2018
תחרות האירוויזיון, ליסבון 2018
(אצילום: רועי אלמן)

אשכולי, המתמחה בהפקות בינלאומיות ומי שהיתה אמונה על הפקת אירוע האירוויזיון 2019 בתל אביב ותחרות מיס יוניברס 2021 באילת, קיבלה לידיה את שרביט ניצוח על הפקת משדר הקדם אירוויזיון הלוקסמבורגי, אשר יתקיים באולם המופעים Rockhal שבלוקסמבורג ויועבר בשידור חי ברשת RTL אל מיליוני צופים ברחבי אירופה ב-27 בינואר, לקראת התחרות הגדולה שתתקיים בשבדיה במאי הקרוב.


טלי אשכולי אמרה בתגובה למינוי כי "השירים הבלתי נשכחים שלוקסמבורג זכתה איתם בתחרות היו ועודם קלאסיקות נפלאות ועל זמניות. זה כבוד גדול עבורי להוביל את לוקסמבורג בקאמבק הגדול שלה לתחרות האירוויזיון. אני נרגשת להיות חלק מהרגע ההיסטורי הזה״.