שופט בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורם המיידי של בני זוג, המוכרים לרשויות הרווחה ובעלי רקע סוציאלי קשה ביותר שנתפסו הלילה בסופר 'מעיין 2000' כשהם אוכלים מצרכים בחצר הסניף והכניסו מצרכים לארגזים.
1 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם
(צילום ארכיון: רועי אלמן)
בני הזוג, נעצרו סמוך לחצות בסניף בשכונת רחביה. הם נתפסו לאחר שטיפסו על גדר המובילה לחצר הסופר כשהם אוכלים מצרכים שהושארו במקום. במשטרה ביקשו הבוקר (א') להאריך את מעצרם ב-4 ימים בנימוק כי הם מהווים סכנה לציבור.
השופט אלעד פרסקי הורה לשחרר את השניים לאלתר, ללא תנאים ודחה את בקשה המשטרה למתן עיכוב ביצוע לצורך הגשת ערר לבית המשפט המחוזי: "המשיבים נעצרו כשגנבו מצרכי מזון מסופר. המשיבים מודים במיוחס להם. עם זאת, אינני סבור כי קיימת עילת מעצר של מסוכנות. המשיבים מטופלים במתדון ומצבם נגזר מכך. נוכח האמור אני מורה על שחרורם של המשיבים לאלתר".
עו"ד פארס מסטפא עלי שייצג מטעם הסניגוריה הציבורית: "מצער מאוד שמשטרת ישראל בחרה לעצור דרי רחוב שמנסים לשרוד. היינו מצפים שהמשטרה תפעיל שיקול דעת ורחמנות ובמקום לעצור את השניים תפנה לגורמי הרווחה כדי שיסייעו להם. תמוה שאחרי שבית המשפט החליט על השחרור המשטרה התעקשה וביקשה לעכב את השחרור. בית משפט הבין את המצוקה הקשה והורה על שחרורם ללא כל תנאי".
פורסם לראשונה: 09:28, 22.08.21