הדסה עין כרם: היולדת לא הספיקה להגיע אל חדר הלידה, המיילדות יילדו אותה בחניון האמבולנסים ברחבת המיון.
2 צפייה בגלריה
תמר לאחר הלידה
תמר לאחר הלידה
תמר לאחר הלידה
(צילום: דוברות הדסה)
תמר גרומי כנן לא ציפתה שתלד את בנה ברחבת האמבולנסים של בית החולים הדסה עין כרם לעיניהן המצפות של באי בית החולים. "זו היתה חוויה מטורפת", מספרת תמר המתגוררת עם בעלה בירושלים וזוהי להם הלידה הראשונה.
"התחילו לי צירים בבית, אבל לא באמת האמנו שהגיע הזמן של הלידה, רק בדרך לבית החולים הבנו שזה זה - שאני לקראת הרגע הגדול. כשהגענו לרחבת בית החולים, כשעדיין הייתי באוטו, הלידה כבר ממש התחילה. הגענו עם הרכב לכניסה למיון, ושם המאבטחים הבינו מיד את הסיטואציה והדחיפות שבה. הכניסו אותנו ישירות לרחבת האמבולנסים, והבהרתי שאני לא במצב שאני יכולה לרדת מהאוטו.
"בינתיים המאבטחים הזעיקו שתי מיילדות מקסימות, אסנת הכטר ואורית רוטברד ירדן מצוות מיון יולדות שהגיעו במהירות. בהתחלה, כדי להקל עליי ולא לגרום לי לתזוזה כואבת, הן התחילו לפרוס סדינים באוטו, אך בגלל בלם היד שהיה ממש על הגב שלי, לא יכולתי להמשיך. בעלי הציע שיביאו מיטה, והמיילדות שהיו כבר בעיצומו של האירוע הסבירו לו שאין זמן לתהליכים רגילים כי הראש של התינוק כבר בחוץ, אבל בכל זאת דאגו לי למיטה כדי שיהיה נוח יותר. המאבטחים סייעו לי לצאת מהאוטו כמה שיותר מהר, הציבו סביבי פרגוד, והבנתי שזה קורה – אני יולדת ברחבת האמבולנסים במיון של הדסה עין כרם".
2 צפייה בגלריה
לידה ברחבת המיון
לידה ברחבת המיון
לידה ברחבת המיון
(צילום: דוברות הדסה)
אסנת הכטר, אחת המיילדות, מספרת כי כאשר נקראו להגיע אל רחבת המיון של בית החולים בשל לידה פעילה, הן לא חשבו פעמיים. "טסנו עם ערכת הלידה והשמיכה, היה ברור שכל שניה פה היא קריטית", היא מתארת בהתרגשות. "פגשנו יולדת בלידה פעילה ממש, כאובה מאוד כמובן, והכל התנהל במהירות. העברנו אותה למיטה ושם המשכנו בלידה תחת כיפת השמים, עד ליציאתו של תינוק במשקל 4 קילו. וידאנו שהאם והתינוק בסדר. לאחר הלידה, העוברים והשבים שהיו עדים לאירוע הדרמטי בחניית האמבולנסים, איחלו ליולדת הטריה 'מזל טוב' מכל עבר.
"תוך שתי לחיצות, עם העזרה והתמיכה של אסנת ואורית, המתוק שלנו כבר היה בחוץ", מחייכת תמר בהתרגשות, "כשהסתיימה הלידה שמעתי מחיאות כפיים מסביבי ומכל החלונות, ופתאום הבנתי שלא הייתי לבד בסיטואציה, שאחרים דאגו לי מכל כיוון, וזה היה מאוד מרגש. הכל קרה כל כך מהר, שהייתי בשוק אחר כך שיש לי ילד. באותם רגעים כל כך כאב לי שלא הבנתי מה קורה, אבל בסך בכל זו הייתה חוויה מאוד מהירה וטובה, ובגלל שהיא עברה כל כך חלק, אפילו לא נזקקתי לתפרים",
היא מסכמת: "עכשיו אני כבר באמת על מיטה במחלקה, כל הצוות ביולדות א' ממש מקסימים, כל הזמן דואגים לעדכן לגבי התינוק ובודקים לשלומי ולשלומו".