בימים האחרונים הפיץ ארגון 'יד לאחים' מודעות הקוראות שלא לקיים אירועים באולם 'הפוויליון' השוכן בבניין כלל, בטענה כי הוא נמצא בבעלות המיסיון.
2 צפייה בגלריה
האולם. לטענת המוחים אירועים בוטלו
האולם. לטענת המוחים אירועים בוטלו
האולם. לטענת המוחים אירועים בוטלו
(צילום: פרטי)

"אולם זה שבבעלות כנסיית המיסיון 'מלך המלכים' משמש ככנסייה נוצרית לכל דבר", נטען במודעות. "על פי דעת תורתנו הקדושה יש איסור מוחלט להיכנס למקום זה בכל צורה שהיא".
לטענת בנימין קלוגר, פעיל ותיק בארגון ששם לו למטרה להילחם בפעילות מיסיונרית בארץ, האסורה על פי חוק, החברה שמפעילה את האולם שייכת גם לכנסייה. "הם מציגים מצג שווא לציבור. לפני כמה שנים כבר התחילו בציבור הדתי-לאומי לערוך שם כנסים ואז דיברנו עם הרבנים ופרסמנו שהם מיסיונרים. הרב שלמה אבינר היה בראש היוצאים נגד המקום וגם הרב צפניה דרורי - רבה של קריית שמונה. גם הרב יעקב יוסף ז"ל, הבן של הרב עובדיה יוסף ז"ל, יצא נגד המקום.

2 צפייה בגלריה
המודעה של יד לאחים
המודעה של יד לאחים
הפשקוויל של יד לאחים
(צילום: פרטי)

"לאחרונה התברר שחרדים מגיעים למקום הזה, אז פרסמנו ברבים שהציבור ידע לא לעשות שם כנסים ולא לממן את המיסיון. אנשים ביטלו אירועים שתוכננו להיערך שם".

בלבול בגלל אות


באולמי פוויליון הכחישו את הטענות מכל וכל ואף ציינו כי פתחו בהליכים משפטיים נגד מפיצי הטענות. "הטענה לא נכונה ושקרית", אמר מנהל האולם, מרטין אסף, והוסיף, "אנחנו עובדים עם כולם, לא משנה לי מה הדת שלהם".
מי שמצא את עצמו מקושר לנושא היה מקום נוסף שקרוי באותו השם, אם כי נכתב אחרת - אולמי פביליון הוותיק שבתלפיות. מדובר באולם אירועים שאהוב מאוד על זוגות וחוגגים במגזר החרדי, בין היתר בגלל שהוא מוגדר כאולם מהדרין. אנשים רבים שראו את המודעות סברו בטעות כי מדובר באולם המדובר, ששמו בכלל נכתב באנגלית, עד שהבינו כי מדובר במקום אחר.

קראו גם:

באולם בתלפיות סירבו להתייחס לפרסום. עם זאת מנהל המקום חיים המדינגר ציין כי "ראינו את הפרסום ודאגנו שהפרסום לא יפגע בנו. דאגנו לבדל את העסקים, הם לא קשורים אחד לשני כלל".