אין מה לעשות, התקופה הכי חמה והכי מבוקשת בקיץ הירושלמי היא תקופת "בין הזמנים"' שבה המשפחות החרדיות מצטרפות לכלל הציבור ויוצאות לחופשת הקיץ המקוצרת שלהן. אז לכבודן וגם לכבודכם ריכזנו את מיטב האטרקציות בעיר בחודש אוגוסט, הלא הוא מנחם אב, המתאימות גם למגזר.

האטרקציה החדשה בגן סאקר


בימים אלו פותחת חברת Smart Tour הירושלמית בתמיכה ועידוד עיריית ירושלים את מתחם אופני הפארק "Park Bike" המרכזי של ירושלים בגן סאקר.
7 צפייה בגלריה
האטרקציה החדשה של גן סאקר
האטרקציה החדשה של גן סאקר
האטרקציה החדשה של גן סאקר
(צילום: סמארטור)

בשנים האחרונות הופך הגן לאטרקטיבי יותר ויותר בזכות מסעדת "גן סיפור" וגן השעשועים הענק שנבנו במקום. כעת נוספת להיצע הפעילויות בפארק אטרקציה משמעותית של רכיבת פנאי על אופני באגי הולנדיים נוחים ובטוחים לשימוש בשבילי הגן הירוק רחב הידיים.
רכבי פדלים אלו מגיעים מהולנד בעלי 4 גלגלים, יציבים, נוחים לשימוש ומתאימים לכל הגילאים החל משנתיים ומעלה. ניתן לרכוב גם בשניים.
חברת סמארטור הוקמה בשנת 2008 על ידי אסף פוליבודה, עמיחי וורטר ואלי ווגמן, יזמים ירושלמים בתחום התיירות והפנאי ומפעילים בין היתר את סיורי האיזי ריידר הידועים מהסניף שממוקם מול מלון המלך דוד. החברה פעלה במשך עשר שנים ממתחם התחנה וכעת לאור כניסת עבודות הרכבת הקלה למתחם התחנה, הוחלט להעתיק ולשדרג את מתחם ההשכרות אל גן סאקר אשר נמצא מתאים לכך.
המתחם יהיה פתוח לקהל בימים א'-ה' בשעות 10:00 עד 22:00 ובימי שישי מ 10:00 עד 14:00 מחירי ההשכרה נוחים ונעים בין 30 ל 60 ש"ח. פרטים נוספים ועדכונים באתר החברה.

חגיגה בחווה בגיא


בואו לחוות הדגמות של מלאכות חקלאות קדומה וליהנות מיצירה מהטבע לכל המשפחה, אתם מוזמנים לבקר גם בגשר התלוי הארוך ביותר בארץ.
מבצע – רכשו 4 כרטיסים לחגיגה בחווה וקבלו ערכת הכנת תיונים וסימניות חינם! המבצע מתעדכן אוטומטית בקופה. קבלת הערכה במקום.
עלות למשתתף: 20 ש"ח. עלות ערכת יצירה (אדניות / הכנת תיונים וסימניות / יצירת מקרמה) 35 ש"ח.
שאטלים חינם מחניון מתחם התנה לחווה בגיא. כל הפרטים וכרטיסים כאן.

האטרקציות החדשות ברובע היהודי


האם תרצו להציץ מעבר לכתפו של המצביא האשורי האכזר שעמד מול חומת ירושלים לפני 2,700 שנה ולשמוע מה אמר? האם תרצו להסב בדמיונכם לשולחנם של עשירי ירושלים בימי בית המקדש השני? לשמוע את סיפורו הטראגי של רב יהודי שעלה אל העיר עם חסידיו על מנת לקדם את ביאת המשיח? ללכת בסמטאות מעוקלות ופחות מוכרות ברובע היהודי ולבקר בשוק המרכזי של ירושלים לפני 1,400 שנה?
אם כן – אתם מוזמנים לסיור של 2,700 שנות היסטוריה ברובע היהודי. הסיור יתחיל בשער יפו שהוא שער הכניסה המרכזי של העיר העתיקה משם נרד לעבר הרובע היהודי.
בלב הרובע, מתחת לכיפת השמים נבחין ב'חומה הרחבה' שנבנתה בימי המלך חזקיהו לקראת המצור שהטיל על העיר המלך האשורי סנחריב, נפתח את התנ"ך ונספר את סיפורה של אימה שהסתיימה בהצלה מופלאה. משם נמשיך לקארדו הביזנטי, שהיה רחובה הראשי של ירושלים לפני כ-1,400 שנה ונהנה ממראה החנויות הביזנטיות המצוירות בפרויקט הפסיפסים המרהיב שאותו יזמה החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי.
כניסה נסתרת ובלתי צפויה תוביל אותנו אל מרתפו של בית כנסת החורבה המשוקם שסיפורו מעלה באוב את ירושלים מלפני מאות שנים ועד לימינו שם נשמע על סיפורם של רבי יהודה החסיד ומאות חסידיו. נטפס אל כיפת האבן המרהיבה ונצפה ממנה אל חלל בית הכנסת ואז נפנה מבטנו אל העיר העתיקה הנצפית מכאן בשלל צבעים קולות וריחות במבט נפלא של 360 מעלות.
מגובה התצפית נרד אל סמטאות הרובע היהודי נשמע את הסיפורים המיוחדים שיש לאבנים לספר, משם נרד למרכז דוידסון ומלך על דרך עולי הרגל מימי הבית השני מעל הרחוב נראה את שרידי קשת רובינסון ששימש ככניסה להר הבית. נראה כתובת בת 2000 שנה שאנו עדיין יכולים לקרוא בימנו. בדרכנו אל הכותל הדרומי נבקר במקוואות מפוארים בהם טבלו עולי הרגל לפני העלייה לבית המקדש. נסיים את הסיור במדרגות המונומנטליות שבימי בית המקדש השני הובילו ל"שערי חולדה" ששימשו כאחת הכניסות הראשיות להר הבית בכותל הדרומי.
במהלך הסיור נכנס ל- 2 אתרי תיירות: בית הכנסת החורבה + הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון.
כרטיס משפחתי (זוג+ 3) ב 200 ₪ לסיור מודרך (כל ילד נוסף 15 ₪. כרטיס משפחתי (זוג+3) לביקור ב 4 אתרי תיירות (עלות כל ילד נוסף 15 ₪)
מבצע קיץ משתלם ביותר, ביקור משפחתי ב 4 אתרי תיירות ב 200 ₪ בלבד.
האתרים: הגן הארכיאולוגי ירושלים מרכז דוידסון, בית כנסת החורבה, בתי כהנים- הרובע ההרודיאני, הבית השרוף.
הכרטיס תקף למימוש עד רח' אלול (כניסה אחת לכל אתר).

הגן הבוטני


תיאטרון הבירה מתארח בגן הבוטני האוניברסיטאי עם אירוע חווייתי לילדים ולהורים ולכל המשפחה במטרה לתת דגש לכוח הדמיון, במהלכו מוזמנים המבקרים לגלות את הפלאות שמעבר לדמיון, לטייל בין שבילי הגן להתחבר אל הטבע הפסטורלי, להנות ממופעי אקרובטיקה, משחקי אשליה, סדנאות, אמני תעתוע ולתת לדמיון לעוף גבוה במגוון פעילויות ייחודיות, בנוסף למיצגים המתעוררים לחיים ועוד.

7 צפייה בגלריה
הגן הבוטני בירושלים
הגן הבוטני בירושלים
הגן הבוטני בירושלים
(צילום: שי כהן)

בין הפעילויות הבולטות: המופע "אילוזיה – נפלאות הקרקס הבוטני", מתחמים חווייתיים, פסלים חיים, סדנאות יצירה אשלייתיות תלת מימד שכל אחד יוכל לקחת הביתה, משחקי תעתועים אינטראקטיביים, צילום עם אשליות, חווית קולנוע ב-360 והכל בנוף המרהיב של הגן הבוטני. במקום מתחם פוד טראקס מעורר תיאבון עם מגוון מנות.
איפה? יהודה בורלא 1 ירושלים.
מתי? 15.8-31.8 - א'-ה' 17:00-22:00, ו' 10:00-15:00, מוצ"ש 20:30-23:30
כמה? 109 ₪ לאדם מגיל 3 ומעלה. מבצעים בחברות האשראי וכרטיסים מוזלים בוועדים השונים, למחזיקי כרטיס ירושלמי ובמועדוני כוחות הביטחון.
פרטים נוספים באתר תיאטרון הבירה. עדיף לרכוש כרטיסים מראש באתר טיקטמסטר.

מנגינות של קיץ - סיורים מוזיקליים במוזיאון המוזיקה העברי


מסע מוזיקלי אינטראקטיבי חוצה יבשות של צלילים וכלי נגינה שנאספו מכל רחבי העולם בחללי המוזיאון: נגינה חיה בשיתוף הקהל, סיור בתצוגה המוזיקלית הגדולה והמרהיבה בארץ, חווית מולטימדיה בכל תחנה, סיורי טאבלט עצמאיים וסיורים מודרכים, סיור וירטואלי בבית המקדש בעזרת משקפי מציאות מדומה חדישים והצצה לכלי נגינה חדשים במוזיאון: "רודרה וינה" - קונטרבאס הודי עשוי משתי דלעות ענקיות מעוטר בעיטורים מיוחדים שנעשו בעבודת יד. כלי מוסיקה נדיר ומפואר. אגדות עם רבות נכתבו עליו וחלקן יסופרו במהלך הסיור לצד מנגינות הודיות מלאות השראה.

7 צפייה בגלריה
מוזיאון המוזיקה בירושלים
מוזיאון המוזיקה בירושלים
מוזיאון המוזיקה בירושלים
(צילום: איתי נדב)

כלי נוסף הוא ה"דומרה" – כלי פריטה רוסי עממי שמקורו ממונגוליה והוא נפוץ במוזיקה רוסית עממית. נוסטלגיה מדהימה ליוצאי בריה"מ לשעבר. בנוסף, אל החדר התימני התווספו 10 תופי פח תימניים המזמינים את משתתפי הסיור לתופף ולהזיז את הגוף בקצב וגרוב מטורף ומטריף.
איפה? מוזיאון המוזיקה העברי - יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה ירושלים
מתי? אוגוסט א-ה 10:00-19:00 שישי 10:00-14:00
כמה? רגיל – 60 ₪ אזרח ותיק/ילד מגיל 5 ומעלה – 45 ₪ סטודנט 40 ₪ חייל 32 ₪
לפרטים ותיאום הגעה מאש בלבד בטלפון 02-5406505 ובאתר.

סיורים חווייתיים לכל המשפחה במוזיאון ידידי ישראל בירושלים


דווקא בתקופה הנוכחית חשוב להכיר מקרוב את סיפורם של הלא יהודים אוהבי הציונות שסייעו בהקמת המדינה ועמדו לצדה של מדינת ישראל לאורך השנים. באמצעים טכנולוגיים חדשניים, שבעה מיצגי מולטימדיה אור-קוליים מתקדמים המשלבים סאונד, אפקטים ייחודיים וטכנולוגיה חדשנית, מביא המוזיאון את סיפורי הגבורה של תומכים אלו שחרתו על דגלם לפעול בכל דרך שרק יכלו לסייע בהקמת מדינת ישראל כמו פרופ' ג'ורג' בוש האב, ז'אן אנרי דינן משוויץ, וויליאם בלקסטון ארה"ב ומשפ' טן בום מהולנד.

7 צפייה בגלריה
מוזיאון ידידי ישראל
מוזיאון ידידי ישראל
מוזיאון ידידי ישראל
(צילום: דויד סעד)

בנוסף, בטכניקת אנימציה ייחודית מסופר סיפורם של חסידי אומות העולם: אוסקר שינדלר, אירנה סנדלר, משפחת טן בום וראול ולנברג,
איפה? יוסף ריבלין 2- נחלת שבעה ירושלים
מתי? אוגוסט א-ה 10:00-18:00 שישי 9.8 ו- 23.8 בין השעות 09:00-14:00
עלות: מבוגר 44 ₪, ילד מגיל 3-18 - 33 ₪, אזרח ותיק/חייל/כוחות הבטחון 22 ₪
כרטיסיה משפחתית זוג + 3 ילדים - 100 שקל באתר .

'החופש ליצור' – אירוע הקיץ של מוזיאון המדע ירושלים


בקבוק קולה שמודפס בחול כבר ראיתם? מה לגבי הראש של נפרטיטי שיצא ממדפסת תלת מימד או נעלי בלרינה שיוצרו ב-AI? מוזמנים למסע מרתק אל עולם הייצור הדיגיטלי, בתערוכת 'החופש ליצור', בו תוכלו לחוות את הקסם באופן פעיל וחווייתי.
לתערוכה יתלווה אירוע מלא פעילויות: סדנת בניית פירות תלת מימד מרהיבים; הרכבות חכמות עם אובייקטים שמודפסים במדפסות תלת מימד; מופע קצף דיגיטלי; משחק חידות ואיתור רמזים נסתרים ומסיבות ימי חמישי. בנוסף, ברחבה החיצונית תוכלו להצטנן מהחום ב'החופש לזרום' – מתחם ענקי של תעלות מים, בניית סכרים, בליסטראות כדורים רטובים ותחרות סירות בכוח סולרי וכוח הרוח (הפעילות מרטיבה ויש להצטייד בבגדי החלפה).
איפה ומתי - שדרות המוזיאונים 3 ירושלים. 1 ביולי עד 31 באוגוסט. יולי שני-חמישי: 10:00 עד 18:00, שישי: 09:00 עד 14:00, שבת: 10:00 עד 16:00 מסיבות קצף בימי חמישי יערכו בתאריכים: 11.7, 18.7, 25.7 ו-1.8 עד השעה 20:00.
גילאים: המוזיאון מתאים לילדים מגיל 3, והפעילויות מתאימות לילדים מגיל 5 ומעלה.
מחיר: ילדים מתחת גיל 5 - כניסה חינם, ילדים / מבוגרים – 65 ₪, כרטיס משפחתי – 235 ₪, תושבי היישובים המפונים (בהצגת תעודת זהות ושריון מקום מראש) – כניסה חינם. חובה לשריין ולרכוש כרטיסים מראש.

קראו גם:

מה חדש ברשות העתיקות


סיור בקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל לפני כולם: רשות העתיקות פותחת את הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל ע"ש ג'יי וג'יני שוטנשטיין בירושלים להצצה מוקדמת, לקראת הקמתו של מרכז מבקרים גדול. הצטרפו אלינו לסיורים לכל המשפחה ולקהל הבוגר. בואו להיות המבקרים הראשונים, וגלו את סיפור העשייה הארכיאולוגית בארץ!
פעילות לכל המשפחה: סיורים וסדנאות חוויתיים ומותאמים לילדים. הזדמנות מיוחדת ללמוד על פעילות רשות העתיקות וההיסטוריה של ארץ ישראל באמצעות מפגש עם ממצאים קדומים, פתרון חידות וסדנאות, בהן יוכלו הילדים ליצור בעצמם העתק של פסיפס עתיק שיפגשו בסיור ועוד.
משך הפעילות: כשעה וחצי, מומלץ לגילאי 4 ומעלה. עלות השתתפות : 25 ש"ח לילד/מבוגר.
סיורים לקהל הבוגר: בסיור נכיר את אחד מהמבנים המרשימים שנבנו לאחרונה בירושלים, נתוודע לסיפורן של רצפות פסיפס קדומות מרהיבות, נחשף לממצא דרמטי שהתגלה רק החודש במעמקי הים ונגלה דברים מפתיעים על מעבדות שימור הממצאים.
מתאים לגילאי 8 ואילך. משך הסיור כשעה. עלות השתתפות: 20 ש"ח. גמלאים וילדים - 15 ש"ח.
פרטים נוספים: הסיורים יתקיימו בחודשי הקיץ בשעות 09:30–16:30. הסיורים מתקיימים במתחם ממוזג / מוצל.
בבניין ישנה קפיטריה חלבית לנוחות המבקרים. השתתפות בסיורים בהרשמה מראש בלבד.
לשאלות ובקשות נוספות ניתן לפנות באמצעים הבאים: דואר אלקטרוני: [email protected], טלפון: 052-2149719.
הוראות הגעה: הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של א"י נמצאת בקריית המוזיאונים בירושלים, בסמוך למוזיאון ארצות המקרא ומוזיאון ישראל. קווי אוטובוס: קו 7, 9, 14, 35, 66.
למגיעים ברכב יש לכתוב במפות גוגל או ב-WAZE את היעד: הקריה הלאומית לארכיאולוגיה של ארץ ישראל. ניתן לחנות במקומות החניה.
להזמנת סיורים לחצו כאן

אוצרותרבות

7.7: "אוצרותרבות" פסטיבל אומנויות לגיל השלישי במגזר החרדי בהיכל התרבות בית העם| מופע ״ירוסלם״ - קומדיה מוזיקלית מבריקה לנשים, מבית היוצר של אמנית הבמה מירי ברנשטיין.
לכרטיסים ופרטים נוספים: לחצו כאן

מופעים בהיכל תרבות רמות לציבור החרדי


18.7 הצגה - "מועדון ה1000", תיאטרון אשתא
14.8 מופע - "משמחי לב" של עופר הלוי
14.8 מופע - "שמיים וארץ" של מאת איילת איינהורן
15.8 מופע מוזיקלי - עם האחים אריק ודביר עמירן
18.8 הצגה לילדים - "אבן הברקת", תיאטרון נקודה טובה
18.8 מופע הזמרת יעל כליפא והסטנדאפיסטית יהודית אריה על במה אחת
20.8 קונצרט חזנות
21.8 הצגה - מאת בית הספר למשחק "האנסמבל"
22.8 הצגה לילדים - "כל מידה זהב", תיאטרון נקודה טובה
26.8 הצגה - "באושר ובאושר" מאת מירי ברנשטיין
27.8 הצגה לילדים - "בן המלך האבוד" מאת מנחם שרון
29.8 הופעה - מוטי וויס ואהרון רזאל
31.8 הופעה נפתלי קמפה


פעילויות וסיורים על טיילת החומות


פתיחה לילית של טיילת החומות בקיץ - טיילת החומות הצפונית והדרומית - פתוחות עד 21:00 כל ימות השבוע (למעט שישי) , כל חודש אוגוסט. ⁠החל מהיום (14.8) ינעימו את טיולי אחה"צ על הטיילת גם הרכבים מוסיקליים, ללא תשלום נוסף.

7 צפייה בגלריה
סיורים על טיילת החומות
סיורים על טיילת החומות
סיורים ליליים על טיילת החומות
(צילום: ארנון אהרונסון)

לקהל הרחב מוצעים גם סיורים מודרכים על החומות: סיור בין ערביים בימי חמישי, קבלת שבת בסיור מנגן בימי שישי ⁠ושלושה סיורים חדשים!! סיור-ציור מול הנוף המרהיב בהדרכת מורת דרך ציירת, וגם ⁠סיור אהבות על החומות – לכבוד ט"ו באב

7 צפייה בגלריה
סיורים על טיילת החומות
סיורים על טיילת החומות
סיורים על טיילת החומות
(צילום: פמ״י)

כמה זה עולה?
כניסה רגילה, פתיחה מאוחרת, כולל האפליקציה למיצב שומרי החומות:
12 שקלים לילד, 25 שקלים למבוגר.
סיורים מודרכים – כמפורסם באתר לכל סיור בנפרד.
פרטים והזמנות לכל הפעילויות באתר האינטרנט של פמ"י

מתחם החלקה על הקרח


עיריית ירושלים והחברה העירונית 'אריאל' הביאו את האטרקציה הצוננת של קיץ 2024 בירושלים - JERUSALEM ON ICE, קומפלקס חדש ומושקע של החלקה על הקרח, במתחם התחנה הראשונה.

7 צפייה בגלריה
החלקה על הקרח בירושלים
החלקה על הקרח בירושלים
החלקה על הקרח בירושלים
(צילום: ארנון בוסאני)

מדובר במתחם הקרח מהגדולים והמתקדמים בישראל, שעשוי קרח אמיתי, מתפרס על פני כ-1,000 מ"ר ונבנה בתוך מבנה חדיש, סגור ובסטנדרט גבוה במיוחד.
המתחם מציע פעילות אטרקטיבית לכל המשפחה וחווית החלקה מהנה על משטח קרח מקצועי. מתחם הקרח פועל בימים א-ה, בין השעות 10:00-23:00 בבוקר (כניסה אחרונה בשעה 22:00 ) ובימי שישי בין השעות 09:00-15:00 בבוקר (כניסה אחרונה בשעה 14:00). הכניסה למתחם ההחלקה הינה מגיל 5 ומעלה. כל סבב החלקה יימשך כ-45 דקות ובכל מספר סבבים תבוצע עבודת תחזוקה למשטח הקרח.
לרשות באי JERUSALEM ON ICE ייתנו במקום נעלי החלקה מתאימות, ולטובת הילדים יעמדו אמצעי עזר להחלקה עם דמויות שונות. כמו-כן, צוות רפואי ילווה את כלל הפעילות במתחם ההחלקה ויעמוד לרשות הקהל הרחב.
בחברת 'אריאל', המפיקה את האירוע, ציינו כי קיימת חובה לפעול במתחם ההחלקה על פי תקנון הבטיחות (התקנון מפורסם במדיות השונות וכן בתחנה הראשונה) ובנוסף מומלץ להגיע למתחם עם ביגוד חם וגרביים.
מחירי כרטיסים: מחיר רגיל: 65 ₪. בעלי כרטיס 'ירושלמי':45 ₪. לרכישת כרטיסים באתר ובטלפון 6565*.
פורסם לראשונה: 04:58, 14.08.24