בימים הקרובים צפוי להיפתח שלב ההוכחות במשפט של מפקד תחנת 'לב הבירה', נצ"מ שימי מרציאנו הנאשם בשתי עבירות של תקיפת מפגינים במהלך מחאה שהתקיימה ברחוב שבטי ישראל.
1 צפייה בגלריה
נצ"מ מרציאנו. "כוחניות היא לא הפתרון"
נצ"מ מרציאנו. "כוחניות היא לא הפתרון"
נצ"מ מרציאנו.
(צילום: דוברות המשטרה)
"בטרם אתייחס לחשדות, ברצוני לומר כמה משפטים כפתיח. אני מפקד תחנת לב הבירה מזה חצי שנה, מאחר שתפקדתי כמת"ח עוז שלוש וחצי שנים. חוויתי מאות אירועים קשים ומעולם לא הגעתי לבדיקה או חקירת מח"ש", כך אמר בחקירתו במחלקה לחקירת שוטרים, "מרגע כניסתי לתפקיד מפקד התחנה, העת היא עת קשה מאוד של מחלת הקורונה, שבה ההתנהגות וההתנהלות של אזרחים ושל שוטרים הינה קשה מאוד ובעייתי מאוד, מבולבלת ועמוסה".
נצ"מ מרציאנו המשיך בעדותו וסיפר על הימים שקדמו לאירוע שבגינו הוגש כנגדו כתב אישום: "בימים האחרונים אנחנו נחשפים לכאוס מוחלט, שמתנהל בגזרה החרדית, מתקיימות הפרות סדר קשות מאוד, לא לגיטימיות ובוודאי לא מתואמות".
על שורת האירועים שקדמו לאירוע סיפר: "פיקדתי על טיפול בהפרות סדר, שהתנהלו ברחבי גזרת תחנת לב הבירה, החל מהשעה 12 בצהריים, שבאו לידי ביטוי בשריפת פחים, חסימת צירים ופגיעה באוטובוסים של אגד. תדרכתי מפקדים לקראת הפרת סדר, שהייתה צפויה על פי התרחשות באותו יום. לקראת השעה 19:30, יידו עלינו אבנים מכיוון רחוב שומרי אמונים, שפגעו ברגל השמאלית וברגלו של סמת"ח לב הבירה ערן דילון.
"אני והשוטרים שבסמוך אלי רצנו לכיוון מקור זריקת האבנים, שם היו מספר אנשים, פינינו אותם בכוח ממסילת הרכבת הקלה לשבטי ישראל, בפעולה זו ניגשתי לאותה קבוצת אנשים, שהייתה מקור זריקת האבנים, אחזתי בידי הימנית בחולצתו של אדם שנכח במקום והדפתי אותו".
על האירוע במהלכו תועד דוחף בחוזקה נער לעבר חומה סיפר: "פתחתי בריצה אחיו, הוא התחיל במנוסה פנימה, על רחוב שבטי ישראל, לכיוון רחוב הומה השלישית, לאחר כ-15 מטר הוא נתן זווית שמאלה לברוח ממני, ועל מנת לבצע מעצר, כדי שלא יברח, דחפתי אותו לכיוון הקיר שהיה בסמוך, עצם הדחיפה גרמה לנפילתו, ובכך יכולתי להשלים את המעצר".
בסיום חקירתו במח"ש מסר נצ"מ מרציאנו לידי החוקר דיסק און-קי הכולל תיעודים בהם הותקפו שוטרים: "יכולתי להשתמש באמצעים קשים על פי הנהלים של משטרת ישראל, והחלטתי שלא להשתמש ועדיין להכיל את האירוע, על מנת לסיים אותו בצורה שהסתיימה, ולא לגרום למהומת עולם. הסרטון הזה מוכיח כמויות האבנים, השנאה, התקיפות כלפי שוטרים, מה שהוביל ללחץ בקרב כל השוטרים – ואני בראשם".
בנוסף, לדבריו לאחר האירוע הופץ מספר טלפון הנייד שלו ברשתות החברתיות: "מישהו הפיץ את מספר הטלפון שלי ברשתות חברתיות. זה קרה אתמול לקראת השעה 23:00 ומאז אני מקבל לנייד מאות הודעות מאנשים שאני לא מכיר. בחלק מההודעות אנשים מאיימים עליי, מקללים אותי ויש גם קריאות להגיע לביתי ולהפריע את מנוחתי".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים