הכוונה טובה - התוצאה פחות. עיריית ירושלים השיקה לאחרונה קמפיין שבו קראה לתושבים לבוא לאמץ כלבים. זה נגמר בהתנצלות שלה.
1 צפייה בגלריה
להשוות בין אימוץ כלב לילד. מתוך הקמפיין
להשוות בין אימוץ כלב לילד. מתוך הקמפיין
משווים בין אימוץ כלב לילד. מתוך הקמפיין
(צילום: פרטי)

בשילוט המודעות שעלה נכתב בהומור: "אתם תחליטו אם לספר לו שהוא מאומץ", ובסרטון שנכלל אף הוא בקמפיין הלכו 'צעד אחד' נוסף: בווידאו נראים גבר ואישה מזוית צילום נמוכה שפונים אחד לשני: 'אתה תתחיל, תתחילי את. לפני כמה שנים אמא ואבא הרגישו קצת לבד רצינו להפוך מזוג למשפחה בהתחלה רצינו חשבנו שאנחנו מצילים אותך, ואתה הצלת אותנו יכול להיות שחשבת כבר ורצינו שתשתמע מאיתנו - אתה מאומץ".
ואז בסרטון נשמעת נביחה של כלב והזוג ממשיך ואומר: "נראה לי שהוא קיבל את זה בסדר... ירושלמים בואו לאמץ כלב מהכלביה העירונית ולהציל כלבים, ההחלטה לספר לו שהוא מאומץ היא לגמרי שלכם".

"מי הקופרייטר הגאון?"


אלא שלא כולם התחברו לבדיחה. "מדובר בקמפיין פוגעני שנעשה ללא רגישות ומנותק מהתושבים", אמר אחד התושבים שהתלונן על הקמפיין, "מהדברים יכול להשתמע כי מדובר בילד מאומץ שהוריו חושפים את היותו מאומץ".
"כואב ומצמרר כאחד", אמרה תושבת העיר, אם לילדה מאומצת. "מה יאמר ילד שהוא ילד מאומץ? השפה פה היא שגויה ולא הגיונית. איפה הרגישות? איפה ההתחשבות? איפה הלב של יוצרי הקמפיין הכל כך עלוב? המילים שנבחרו קשות. האם לשים את המילה אימוץ כלב בהקבלה לאימוץ ילד זה נראה למישהו שווה ערך? חשוב שלהבא ישנו את הנוסח ואת הקמפיין הכל כך לא אנושי שהעירייה החליטה לפרסם".

קראו גם:

תושבת אחרת לא הסתפקה בכך ופנתה לראש העירייה משה ליאון: "מי הקופירייטר 'הגאון' שחשב שהדרך הטובה לעודד ירושלמים לקחת כלב הוא להתלוצץ על סיפורי אימוץ? לכל מי ששואל אותי שוב ושוב מדוע אני מעדיפה את 'נולד מהלב' על פני אימוץ - הנה התשובה לפניכם.
"הבעיה היא שיש לא מעט ילדים שנולדו מהלב אבל יודעים איך קוראים לזה בעולם הרחב ומבינים שמריצים קטעים על חשבון הבור הקיומי שלהם", היא הוסיפה. "כאילו שהלב שלי מסוגל להכיל עוד שריטה אחת קטנה בשנה הזו". לדבריה, לאחר התלונה היא קיבלה טלפון והתנצלות מהדובר.
עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "כוונת הקמפיין הייתה עידוד אימוץ כלבים ומציאת בית חם עבורם. אנו מתנצלים עמוקות אם בתום לב, הפרסום הביא לפגיעה כלשהיא במי מתושבי העיר. הקמפיין יוסר".