תאונה קטלנית בירושלים: שושנה גלושטיין ושתי בנותיה, חיה-שרה וחנה בנות 3 ו-7 נהרגו אמש (ה') לאחר שנפגעו מאוטובוס (קו 402) שככל הנראה איבד שליטה והתנגש בתחנת אוטובוס ברחוב שמגר בירושלים. בנוסף, צעירה בת 21 במצב קשה, שניים במצב בינוני ועוד שלושה נפגעים באורח קל. במקום מטופלים כ-10 נפגעי חרדה. כמו כן, מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד הגיע לזירת התאונה. מאגד נמסר כי "הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודותו בשעות אחה"צ והוא בהלם מהנסיבות הקשות. באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה".
5 צפייה בגלריה
זירת התאונה ברחוב שמגר
זירת התאונה ברחוב שמגר
זירת התאונה ברחוב שמגר
(צילום: לירן תמרי)
בתיעוד שהגיע לידי mynet ירושלים נראה האוטובוס נוסע, מאבד שליטה ופוגע בתחנת האוטובוס הקרובה. לפי ההערכות, שניות ספורות לפני ההתנגשות הקטלנית בתחנת האוטובוס מחוץ לקניון "רב שפע" בעיר, נהג האוטובוס יצא מהרכב כדי לסגור את תא המטען, אך שכח להפעיל את בלם החניה (בלם יד) וכתוצאה מכך האוטובוס הידרדר לכיוונן.
הפאראמדיקים של מד"א נתנאל ליפשיץ ובר עזר סיפרו: "מדובר בתאונה מזעזעת, מתחת לחלקו האחורי של האוטובוס ראינו אשה כבת 30 ופעוטה כבת 3 שוכבות מחוסרות הכרה, עם חבלות קשות, ביצענו בדיקות רפואיות, הן היו ללא סימני חיים ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן, מתחת לאוטובוס נלכדה ילדה כבת 7 שלא ניתן היה להגיע אליה, היא הייתה מחוסרת הכרה ולאחר הרמת האוטובוס היא חולצה כשהיא ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותה.


קראו גם:
"על המדרכה בסמוך לחלקו האחורי של האוטובוס שכבה צעירה כבת 21 בהכרה מלאה, היא סבלה מחבלות קשות בגפיים, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותה בדחיפות לבית החולים שערי צדק כשמצבה קשה ולא יציב, ובנוסף פינינו 2 פצועים, ילד כבן 6 במצב בינוני עם חבלות בראש בבטן ובגפיים ואשה כבת 47 במצב קל עם חבלה בגפיים ולבית החולים הדסה פינינו אשה כבת 24 ילד כבן 4 ותינוקת כבת שנה במצב קל עם חבלות בראש ובגפיים",


תת ניצב קובי יעקובי, מפקד מרחב מוריה אמר בזירת האירוע: "אירוע טרגדי עם מראות קשים. אוטובוס התדרדר מסיבה שנבדקת על ידי בוחני התנועה, האוטובוס פגע במספר אנשים. ישנם שלושה הרוגים ויש כ-10 פצועים בדרגו שונות כוחות ההצלה עמלו כדי להוציא את הנפגעים. לא מדובר בפיגוע. ככל שאנו מבינים זו תקלה שהביאה לתאונה. מצבו של הנהג קל והוא בטראומה והוא ייחקר באזהרה".



חובש באיחוד הצלה,מוטי דהן מסר: "כשהגעתי למקום נתקלתי בזירה קשה של תאונה - אוטובוס שהתנגש בתחנת אוטובוס. למרבה הצער נקבע מותן בזירה של אשה וילדה כבת 3 עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. כמו כן הענקנו סיוע בזירה לפצוע קשה, ולמספר נפגעים נוספים במצב קל. עקב אופי האירוע פועלים במקום צוותי חוסן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".


5 צפייה בגלריה
זירת התאונה ברחוב שמגר
זירת התאונה ברחוב שמגר
זירת התאונה ברחוב שמגר
(צילום: לירן תמרי)
5 צפייה בגלריה
הטרקטור מרים את האוטובוס,
הטרקטור מרים את האוטובוס,
הטרקטור מרים את האוטובוס,
(צילום: לירן תמרי)

מדוברות אגד נמסר: "מדובר בתאונת דרכים קשה וקטלנית בקו 402 ברחוב שמגר אשר נסיבותיה הראשוניות לפי שעה בלתי ברורות והן תיבדקנה בשעות הקרובות על ידי בוחני משטרת ירושלים ואגד. הנהג המעורב בתאונה ותיק ומיומן שהחל היום את עבודותו בשעות אחה"צ והוא בהלם מהנסיבות הקשות. ללא קשר לממצאי הבדיקה לגבי הנסיבות, באגד מביעים צער עמוק נוכח התאונה הקשה והחריגה שהתרחשה הערב בירושלים, משתתפים בצער המשפחות ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו סומכים ידינו על בוחני התאונות של משטרת ירושלים שיבדקו ויגלו את הנסיבות והסיבות שגרמו לתאונה החריגה והקשה הזו. אגד תשתף פעולה עם המשטרה לחקר האסון הכבד".
השבוע נהרגו בתאונות דרכים בעיר שני בני אדם. האחד הולך רגל ברחוב ירמיהו לאחר שנהג האוטובוס איבד שליטה ופגע באתר בניה. באותו לילה, נהג נהרג סמוך למחלף בן ציון בתאונת דרכים במעורבות עם משאית.

5 צפייה בגלריה
זירת התאונה, הלילה
זירת התאונה, הלילה
זירת התאונה ברחוב ירמיהו השבוע
(צילום: לירן תמרי)
5 צפייה בגלריה
התאונה הקטלנית בעטרות
התאונה הקטלנית בעטרות
התאונה הקטלנית סמוך למלך בן ציון
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בתגובה לתאונה: "נהגי האוטובוסים נמצאים תחת קריסה ורובם נוהגים שעות ארוכות כל יום בגלל מחסור של מעל ל-5,000 נהגים. האוטובוסים הפכו להיות פצצת זמן מתקתקת בגלל המחסור החמיר. הגיע הזמן שראשי משרד התחבורה חייבים להתייחס לכך בכובד ראש. אסור שהנהגים והנוסעים יקפחו את חייהם".
פורסם לראשונה: 21:09, 11.08.22