מנציחים את הגיבור הירושלמי: סמ"ר טל לוי ז"ל היה אמור להשתחרר כשבוע וחצי לאחר השבת השחורה, אז הגיעו המחבלים למוצב סופה ושם התנהל קרב הירואי שבו חיסלו מאות מחבלים. סמ"ר טל לוי ספג רסיסי טיל RPG בבטן וביד ומותו נקבע במקום. כעת חבריו פתחו קמפיין הד-סטארט לטובת הכנסת ספר תורה לעילוי נשמתו, שיקום קיבוץ סופה בו שירת בחודש וחצי האחרונים של שירותו ותרומת ציוד הכרחי לחיילי צה״ל.
1 צפייה בגלריה
טל לוי
טל לוי
טל לוי
(צילום: דובר צה"ל)

שבוע לפני שחרור נפל בקרב


סמ״ר טל לוי היה מפקד כיתה במחלקת ״שבע מרגמות״ בגדוד 50 בחטיבת הנח״ל ושירת כלוחם שנתיים ושבעה חודשים. חבריו מספרים כי הוא תמיד חלם להיות לוחם, שאף גבוה והיה חדור מוטיבציה, בשנת 2021 גויס לחטיבת הנח״ל והצטיין לאורך כל שירותו הצבאי. כשבוע וחצי לפני השחרור שלו, ב-07.10.23 פרצה מתקפת הטרור הנוראית וטל נהרג בגבורתו בלחימה מול המחבלים.
טל נולד להוריו זהבה ואברהם לוי, גדל בירושלים עם שלושת אחיו וחיכה בציפייה לטיול הגדול לדרום אמריקה עם חבריו. ההתרגשות שלו הייתה גדולה והוא היה מוכן עם כרטיס טיסה וציוד טיולים. ביום האחרון בבית, לפני שחזר למוצב בעוטף עזה, הוא לבש את הבגדים שקנה לטיול.
בבוקר השבת השחורה, טל נמצא בשעת גשר עם 11 חייליו במוצב סופה, לקראת השעה 06:30 הם החלו לשמוע פיצוצים, טל הרגיע את חייליו ולאחר דקות ספורות החל מטח טילים מאסיבי ולא רגיל לכיוון עוטף עזה שחלק מנפילותיו בשטח המוצב ומעליו. בשעה זו הודיעו לטל על ירי רקטות והוא מיד הכניס את חייליו למיגונית. אח"כ נודע על מחבלים שתוקפים את המוצב ויחד עם חייליו הם השיבו אש וירו בעשרות מחבלים.
שניים מחייליו רצו לחדר להביא תחמושת וקיבלו כמות אש גדולה מאוד מהמחבלים שניסו לחדור למוצב. באותה שעה חדר האוכל שימש כבונקר והיווה את המקום הבטוח ביותר בבסיס, עמית וטל ניסו לטהר את המוצב במשך זמן רב, ועדיין לא הבינו את סדר גודל האירוע.

עוד בחדשות:

לאחר כמה דקות לחימה, במהלכן סמ"ר טל לוי והצוות שלו חיסלו מחבלים, אחד החיילים של טל צעק כי יש מחבל שמאגף אותם. טל יצא מהאזור של הבטונדה כדי לחפות, תוך כדי שטל מחפה על חבריו, נשמע צעקה "יש RPG" המחבלים ירו טיל RPG לעברם. טל ועמית ספגו רסיסים בבטן וביד, עמית הובל לחדר הקרוב יחד עם שני חופ"לים וטל קם מתוך להבות האש ובכוחותיו האחרונים רץ לחדר. החופל יונתי העניק טיפול ראשוני לעמית וטל, אך טל כבר הפסיק להגיב. מותו נקבע בתוך החדר. בקרב זה נהרגו גם שלושה חיילים של טל: אמיר לביא, שגב שוורץ ונחמן דקל.
לסיוע לפרויקט למענו - לחצו כאן.