עדות יוצאת דופן בכנסת: במהלך הדיון הראשון לוועדת המשנה לתוכניות הלימודים במזרח ירושלים והפיקוח עליהן, העיד תושב מזרח ירושלים, ע' עם מסיכה על ראשו מחשש לאיומים על חייו, וסיפר כיצד מעודדים אותם המורים לשנוא את ישראל.
2 צפייה בגלריה
זריקת אבנים
זריקת אבנים
"המורים עודדו אותנו לזרוק אבנים"
(צילום ארכיון: אוהד צויגנברג)
"כשלמדתי בבי"ס במזרח ירושלים המורים סגרו את הכיתות והוציאו אותנו להפגין ולזרוק אבנים בזמן מבצע צבאי. לימדו אותנו שצריך לשנוא את ישראל", אמר ע'.
בחודש פברואר האחרון חשפנו ב-mynet ירושלים כי אב לתלמיד הלומד בבית ספר במזרח העיר שלח מכתב למשרד החינוך בו הוא חושף מציאות מזעזעת של הסתה בה המורים מחנכים את הילדים למלחמת ג׳יהאד מול היהודים.
במכתב שנשלח למשרד החינוך נכתב בין היתר: "המנהלת וחלק מהצוות מסיתים את התלמידים נגד מדינת ישראל והעם היהודי. למשל הם מחנכים את הילדים על המושג ג'יהאד... "מחנכים אותם שהרג יהודים זה לגיטימי". לטענת האב, מנהלת בית הספר אף היכתה את בנו לאחר שסירב לשיר את ההמנון הפלסטיני.

קראו גם:

כמו כן, הוועדה, בראשות ח"כ עמית הלוי, קיבלה סקירה באשר לתכניות הלימודים הנלמדות במזרח ירושלים: 20 אלף תלמידים לומדים על פי תכנית לימודים של הרשות הפלסטינית, ו-55 אלף לומדים לפי תכנית הלימודים הישראלית.

2 צפייה בגלריה
הדיון בכנסת
הדיון בכנסת
הדיון בכנסת
(צילום: דוברות הכנסת)

יו"ר הוועדה ח"כ עמית הלוי אמר: "20,000 תלמידים במזרח ירושלים לומדים עפ"י תכנית לימודים של הרשות הפלסטינית וזאת לא תכנית משוויץ. בלתי מתקבל על הדעת ש- 20,000 תלמידים מחונכים להסתה בתוך מדינת ישראל ואין עליהם כלל פיקוח. זה צריך להשתנות. אנחנו מממנים את המורים שבלי בושה קוראים לטרור ולרצח. זה צריך להיפסק".
ח"כ יוסף עטאונה אמר מנגד: "כל הדיון הזה מיותר. באים להשתמש בתכניות הלימוד כדי לשלוט ברגשות ובתודעה של עם אחר. צריך לשאול מה המקור לעוינות ולמעגל הדמים שקיים וזה הכיבוש שצריך להסתיים. שום שינוי בתכניות הלימודים לא יעוות את המציאות".
האחראי על הצנזורה בספרי הלימוד בעיריית ירושלים נתן שור הסביר כי העירייה מממנת את עריכת והדפסת ספרי הלימוד הנלמדים במזרח ירושלים. "בכיתה י"א-י"ב אנחנו לא נותנים ספרי לימוד במזרח ירושלים, אלא הרשות הפלסטינית. מדובר באותם ספרים שלומדים בעזה, בשכם ורמאללה. הסיבה היא כי הספרים תואמים את שאלות הבגרות הפלסטינית, בהם יש חומרי הסתה. אנחנו מונחים לבצע צנזורה בספרי הלימוד רק עד כיתה י'." ח"כ הלוי כינה זאת "פצע פתוח" ואמר: "מתירים את הרסן בכיתה י"א. אולי יש לשקול פקטור לאלה שייפגעו ב-20%. אבקש לקבל לדיון הבא נוסח של הבגרות הפלסטינית."