חדש במשטרת ירושלים: במחוז החליטו למנות את שניאור זלמן שפירא, חסיד חב"ד מקטמון, ליועץ מיוחד לענייני חרדים. יחסי המשטרה והמגזר בבירה ידעו עליות ומורדות לאורך השנים. אלא שרצף של אירועים חריגים, אשר זכו לחשיפה תקשורתית גדולה, הובילו לקרע עמוק וחריף בין הצדדים. בין השאר, בשנת 2019 תועדו שוטרים כשהם משתמשים בכוח רב נגד ילד חרדי על הרצף האוטיסטי. למרות התיעוד הברור, בהמשך השנה נסגר תיק החקירה נגד השוטר שצולם באירוע.
1 צפייה בגלריה
שפירא (משמאל)
שפירא (משמאל)
שפירא (משמאל)
(צילום: פרטי)

ב־2020 הובילה מגפת הקורונה לעימותים חריפים במאה שערים בין תושבים לשוטרים שביקשו לאכוף את החוק. בחודש אפריל של אותה שנה נפגעה זיסי מרגליות בת ה־9 מרימון הלם שהשליכו שוטרים לעבר מתפרעים שהשליכו לעברם אבנים וחפצים.
ב־2021 יוסל'ה פליישמן, מתמודד נפש בן 66, נגרר מהמיטה על ידי שוטרים באישון לילה. לאחר שהתברר למשטרה כי חלה טעות בזיהוי והם חיפשו אדם אחר, פליישמן שוחרר לחופשי, אך נעדר במשך שעות ונמצא ביער ירושלים, כשהוא מבולבל ובמצב של היפותרמיה. אלא שגם במקרה זה מח"ש סגרה את התיק נגד שני שוטרים שביצעו את המעצר.
עוד בחדשות:
ב־2022, במהלך הפגנה של קיצונים נגד חנות סלולר ברחוב שבטי ישראל, צעיר חרדי בשם חיים מזרחי העיר לבלשי משטרה כי הם פגעו ברכב חונה בצורה קלה. בתגובה הותקף מזרחי באלימות ונעצר.
כאמור, מתוך מטרה לחזק את הקשר עם המגזר החרדי ולחזק אצלם את האמון במשטרה, הוחלט למנות את שפירא ליועץ מיוחד, שמגיע מתוך המגזר ויספק לצמרת המחוז תובנות בסוגיות שונות.
מדובר בקרוב משפחה של האדמו"ר מערלוי ובנו של הרב אהרן שפירא מפרדס כץ. לדבריו, הוא חונך מגיל קטן לנתינה ושליחות מתוך אהבה ומחויבות, ובהמשך עבר לגור בקטמון ושימש גשר בין חילונים לדתיים בשכונה.

"לבנות גשר יציב"

לאחר שירות אזרחי עבד זלמן שפירא במגזר הפרטי והשתלב בשוק העבודה, ולאחרונה התגייס למשטרת ירושלים, במטרה לחזק את אמון הציבור בגוף הזה, ליצור שיתופי פעולה ולהתאים את פעילות המחוז לצרכים הייחודיים של האוכלוסייה החרדית.
בשיחה עם mynet ו"ידיעות ירושלים" סיפר היועץ החדש: "נרתמתי לתפקיד מתוך שליחות ואמונה שהשלום והאחווה אפשריים ומתבקשים. יש פערים שצריך לגשר עליהם, הנובעים בעיקר מחוסר ידיעה של הצדדים. קיימת נכונות גדולה משני צידי הגשר לבנות גשר יציב וחזק שבו יוכלו הצדדים לצעוד בבטחה זה לקראת זה, במטרה לאחד ולהגביר את הביטחון".