האם יוזמה סגן ראש העירייה, יוסי חביליו יצליח להציל את קולנוע לב סמדר? בימים אלה נבחנות אפשרויות לשמירה על המקום פתוח. בין האפשרויות: העירייה תתחייב מראש לרכישת כרטיסים חודשיים עבור ילדי ותלמידי העיר לצרכים חינוכיים ותרבותיים.
1 צפייה בגלריה
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
קולנוע לב סמדר
(צילום: שלומי כהן)
כפי שפורסם לראשונה ב-mynet ירושלים, רשת בתי הקולנוע "לב" המפעילה את המקום בעשורים האחרונים הודיעה לבעלי הנכס אותו הם שוכרים במושבה הגרמנית, כי בכוונתה לעזוב את ירושלים בשל הפסדים מתמשכים. בכך הרשת מנצלת סעיף בחוזה השכירות שמאפשר לה לצאת מההתחייבות של השכרת הנכס בהתראה של כחצי שנה מראש. החוזה המקורי היה אמור להסתיים רק בעוד 4 שנים.
מבנה קולנוע סמדר הוא הקולנוע הוותיק ביותר בעיר, והוקם באמצע שנות ה- 20 של המאה הקודמת. בשנת 2009 ריחפה מעל המוסד סכנת סגירה אך על פי תושבים שהתגייסו למאבק הצליחו להצילו.

קראו גם:

סגן ראש העירייה, יוסי חביליו (חביליו - מצילים את ירושלים) נלחם על מנת שבית הקולנוע ימשיך לפעול: "קולנוע לב-סמדר ברחוב לויד ג'ורג' 4 הוא מתחם הקולנוע הוותיק ביותר בירושלים, אשר פועל כבר קרוב ל-100 שנה. מעבר לכך, המקום הפך עם השנים לסמל פלורליסטי ולמוסד ירושלמי ליברלי מובהק. בהתאם, אני חושב שלמרות שמדובר על קרקע פרטית ומפעיל פרטי – גם לעיריית ירושלים יש אינטרס לוודא שהמקום ימשיך לפעול – ולאורך כל ימות השבוע.
חביליו הוסיף: "דיברתי עם בעלי החברה ואני בוחן אפשרויות שונות לשמירה על המקום פתוח. אחת מהן, וללא ספק המועדפת עליי, היא שעיריית ירושלים תתחייב מראש לרכישת כרטיסים חודשית עבור ילדי ותלמידי העיר, לצרכים חינוכיים ותרבותיים. אם עיריית ירושלים יכולה לממן ב-8.5 מיליון שקלים כל שנה הפנינג לציבור חרדי שאינו גר בירושלים - ברור שהיא יכולה גם לממן (ובסכום נמוך בהרבה) - רכישת שירות וכרטיסים מקולנוע לב-סמדר עבור ילדי העיר".