חודש אחרי תחילת המלחמה: חמישה ממתנדבי זק״א ירושלים - אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן ונחמן רביבו מספרים בשיחה עם mynet ירושלים מה הם ראו באותה שבת שחורה, היכן הם היו ואיך לדעתם אפשר להרים את המורל בזמן הזה.
2 צפייה בגלריה
מימין: אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן  ונחמן רביבו
מימין: אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן  ונחמן רביבו
מימין: אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן ונחמן רביבו
(צילום: רפי קוץ)

נחמן שי רביבו, בן 42

מצב משפחתי: גרוש, אבא לילד ילדים וסב לנכד. שכונת מגורים: פסגת זאב. כמה שנים מתנדב בזק"א: 25 שנים. איפה היית במלחמה? הייתי הראשון מזק"א שהגיעו לדרום מירושלים. הצוות שלי, צוות זק"א נש"ר פעלו בכל הקיבוצים ובמסיבה, היה פשוט מזעזע. איך לדעתך אפשר להרים את המורל בזמן הזה? אחדות ואהבת חינם בעם. זה מה שירים לנו את המורל.

נתן קניג, בן 45


מצב משפחתי: גרוש, אב לבן אחד ושלוש בנות. שכונת מגורים: מרכז העיר. כמה שנים מתנדב בזק"א: 27 שנים. איפה היית במלחמה? מהשבת השחורה בערב ועד אתמול הייתי בשטח טיפלתי בפצועים ובנרצחים בעשרות או מאות זירות שונות. עשינו הכל בכדי להציל את מי שניתן ולהביא לקבורה כל פיסת אדם ודם. איך לדעתך אפשר להרים את המורל בזמן הזה? שואלים אותי מה מחזק אותי אני אומר באופן מלא, אהבת חינם והחיבוק העצום מהעם לכל הכוחות הפועלים בשטח, הם שיביאו את הניצחון המיוחל ובעזרת השם יחד ננצח.

צבי יורוביץ, בן 35


מצב משפחתי: נשוי, אבא לשלושה ילדים. שכונת מגורים: שמואל הנביא. כמה שנים מתנדב בזק"א: 14 שנים. איפה היית במלחמה? ביישובי העוטף באיסוף הנרצחים הי"ד ואחר כך בבסיס צה"ל שורה בתחנת ריכוז חללים, כיום אני גם בעוטף למטרת איסוף ממצאים להבאתם לקבר ישראל. המראות הם קשים ביותר ולא נתפסים בכלל גם בגלל הכמות וגם בגלל אופי הרצח שלא ניתן לפרטם, הסיפוק של המצווה הגדולה של חסד של אמת זה נותן את הכוח להמשיך לעסוק בזה. איך לדעתך אפשר להרים את המורל בזמן הזה? על ידי אחדות ישראל, עשיית מעשים טובים ומחשבות טובות, וכשאנו רואים את עם ישראל בגדולתו שכל אחד תורם במה שיכול זה מביא לנו כח להמשיך בעשייה.

2 צפייה בגלריה
מימין: אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן  ונחמן רביבו
מימין: אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן  ונחמן רביבו
מימין: אהרון לוי, צבי יורוביץ , נתן קניג, שימי גרוסמן ונחמן רביבו
(צילום: רפי קוץ)

קראו גם:

אהרון לוי, בן 31


מצב משפחתי: נשוי, אבא לילדה מתוקה בת 3. שכונת מגורים: מחנה יהודה. כמה שנים מתנדב בזק"א: 11 שנים. איפה היית במלחמה? הייתי מהיום השני של המלחמה בבארי, כפר סבא והקיבוצים ליד. אספנו גופות של נרצחים תוך כדי אזעקות והיתקלויות עם מחבלים, את הזוועות שראינו שם לא נשכח לעולם. איך לדעתך אפשר להרים את המורל בזמן הזה? לעזוב פוליטיקה. להתאחד כולם ימין, שמאל, דתיים, חילוניים ולהתעסק בהשמדת הנאצים.

שימי גרוסמן, בן 39

מצב משפחתי: נשוי, אבא לשישה ילדים. שכונת מגורים: רחביה. כמה שנים מתנדב בזק"א: מעל 20 שנים איפה היית במלחמה? שואה. לא בגרמניה לפני 80 שנה, אלא בשנת 2023 במדינת היהודים, שעה וחצי נסיעה ברכב מירושלים. גופות בכל מיני צורות רצחניות שאומרות לי למה לא שמרת עלינו קודם. למה?! למה?! למה?! ואני רק הולך ממקום למקום ומזדעזע בכל מקום יותר מהשני. את הסיוטים אני מקווה שאעבור, בעזרת השם, כמה שיותר מהר. איך לדעתך אפשר להרים את המורל בזמן הזה? עם ישראל שרק שמעו או ראו תמונות, בבקשה ממכם, לאבא של כולנו מפריע הכי הרבה שהילדים שלו לא מכבדים אחד את השני ורבים. אז פליז תתווכחו, אבל מיד אחרי תתחבקו. כי ביחד אף אחד לא יכול ולא יוכל עלינו.