חרבות ברזל - היום השני: ירושלים נכנסת ליומה השני של המלחמה שפרצה אתמול (שבת) בעוטף עזה וגלשה במהרה לרוב חלקי הארץ. כ-4 אזעקות נשמעו בבירה מאז תחילת מבצע ״חרבות״ ברזל, עד כה לא נגרמו אבידות בנפש.
7 צפייה בגלריה
נעדרים ירושלמים
נעדרים ירושלמים
נעדרים ירושלמים
(צילום: באדיבות המשפחות)
גם הבוקר נמצאת העיר תחת מצב חירום. שירות האוטובוסים היוצאים מירושלים צומצם בעוד ששירות רכבת ישראל מהעיר ואליה תוגבר. הרכבת הקלה פועלת כסדרה. הלימודים בבתי הספר לא יתקיימו היום ומערכת החינוך העירונית מושבתת כולה.

7 צפייה בגלריה
שוטרים בירושלים. מבצע "חרבות ברזל"
שוטרים בירושלים. מבצע "חרבות ברזל"
שוטרים בירושלים. מבצע "חורבות ברזל"
(צילום: דוברות המשטרה)

בפיקוד העורף ומשטרת ישראל הודיעו על הפעלת מרכז משפחות של פיקוד העורף בשיתוף משטרת ישראל בכתובת הנגב 4, קריית שדה התעופה (בניין להב 433). ״משפחות המחפשות את יקיריהם מתבקשות להגיע עם פרטים מזהים, פריט ממנו ניתן להפיק DNA ותמונה של הנעדר. בני משפחה שמבקשים לדווח על העדרות קרוביהם ונמצאים באזורי הלחימה מתבקשים בשלב זה לדווח טלפונית למוקד 105 של משטרת ישראל״, נמסר.

16:05| הסתיימה הערכת מצב בעירייה, אלו ההנחיות


בדקות האחרונות הסתיימה הערכת מצב נוספת בראשות ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל העירייה, איציק לארי, ההנהלה הבכירה בעירייה והגופים החיצוניים הרלוונטיים, בעקבות המצב הביטחוני. בהערכת המצב סוכם:
1. בהתאם להנחיית ראש העיר, משה ליאון, הוקם צוות מיוחד בעיריית ירושלים שיפעל למתן סיוע למשפחות הנעדרים והפצועים בעיר וכן למשפחות שיקיריהן נהרגו באירועי הדמים. עובדות הרווחה יציעו למשפחות סיוע באמצעות תמיכה רגשית, חיבור למערכות בקהילה ולגורמים הרלבנטיים, סיוע במיצוי זכויות, ליווי וכל סיוע נוסף הנדרש לצרכים הייחודים של כל משפחה. ניתן לפנות בנושא לטלפון שמספרו: 025406971 או באמצעות המוקד העירוני (106).
2. עיריית ירושלים מזמינה צעירים/ות מכלל רחבי הארץ, שהשתתפו במסיבת הטבע ברעים להצטרף למפגש לקבלת כלים להתמודדות עם האירוע הקשה. המפגש יתקיים בזום על ידי מנחות מקצועיות מעמותת נט״ל ומהמחלקה לנוער וצעירים באגף הרווחה של עיריית ירושלים. המפגש יתקיים היום, יום ראשון, 8.10.2023, בשעה 20:00 בלינק.
3. העירייה קיימה במהלך כל היממה, כולל בלילה, סיורים של צוותי אכיפה ושיטור בשכונות העיר להגברת הביטחון האישי.
4. העירייה הכשירה מנחת חירום למסוקים בסמוך לבית החולים שערי צדק, לטובת מסוקי חילוץ ופינוי מהדרום. מדובר במגרש האימונים בבית וגן.

7 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

5. העירייה החלה להפעיל שמרטפיות עבור ילדי הצוותים הרפואיים בעיר, במטרה לאפשר תמיכה להורים ומסגרת חינוכית לילדיהם בעת שהם נרתמים למשימות מצילות חיים. נפתחו 4 מוקדי שיופעלו על-ידי מתנדבים. הפעילויות בשמרטפיות יכללו יצירה, אמנות, מוזיקה וכד'. הרישום לשמרטפיות ייעשה באמצעות מנהלי משאבי אנוש של בתי החולים וקופות החולים.
6. עיריית ירושלים תפעל לאירוח משפחות מהדרום אצל משפחות ירושלמיות. קישור לריכוז המתנדבים והפונים יפורסם בנפרד.
7. היום הופעל מערך "נאמני בניין" עם מעל 2,600 נאמנים, במטרה לסייע ולאתר תושבים הנזקקים לכך. עוד, פועלת העירייה ליצירת קשר עם קשישים ובודדים, במטרה לוודא את שלומם.
8. הופעל המוקד למתן סיוע נפשי על ידי צוות עובדי הרווחה והשירות הפסיכולוגי. לפניות ניתן להתקשר למוקד 106.
9. העירייה נערכת לקיום הלוויות בכלל בתי העלמין בעיר – עם קבלת הודעה על הרוג מירושלים, הצוותים העירוניים מתלווים למשטרה שמגיעה לבית המשפחה. בשיתוף ביטוח לאומי ומשרד הפנים, העירייה מסייעת בארגון הלוויה ומידת הצורך בהסעה, שתיה וכד'.
10. תושבים המעוניינים לתרום ולהתנדב בקהילה, מוזמנים ליצור קשר עם המוקד העירוני, 106, או עם המינהלים הקהילתיים.
11. מתחמי תרומת דם - עיריית ירושלים תקצה מקום ייעודי ומוגן להתרמות דם בבית העירייה בספרא ובהיכל פיס ארנה. הודעות ייעודיות על ההתרמות ייצאו ממד'"א ועיריית ירושלים.

15:45 | הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני


בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות מיום ראשון, 8 באוקטובר 2023, בשעה 15:00, עד ליום שלישי, 10 באוקטובר 2023:

7 צפייה בגלריה
הנחיות פיקוד העורף עד יום שלישי בשעה 18:00
הנחיות פיקוד העורף עד יום שלישי בשעה 18:00
הנחיות פיקוד העורף עד יום שלישי בשעה 18:00
(צילום: פיקוד העורף)

15:39 | אופיר אנגל הלך לבקר את חברתו בעוטף ונעדר


אופיר אנגל מרמת רחל נסע לבקר את חברתו תושבת קיבוץ בארי ומאז יום שבת בבוקר הוא נעדר. "בפעם האחרונה שראו אותו היה אחרי שהמחבלים הצליחו לפרוץ לממ"ד", סיפר סבו ל-mynet ירושלים. לכתבה המלאה - לחצו כאן.

7 צפייה בגלריה
אופיר אנגל
אופיר אנגל
אופיר אנגל
(צילום: באדיבות המשפחה)

15:15 | משרד החינוך מודיע: אין לימודים ביומיים הקרובים


ממשרד החינוך נמסר כי גם ביומיים הקרובים לא יהיו לימודים במסגרות החינוך. "לאחר הערכת מצב במשרד החינוך הבוקר (יום א') ובהחלטה משותפת עם פיקוד העורף הודיע שר החינוך יואב קיש כי לאור ממדי האסון והמורכבות הבטחונית לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוך ביומיים הקרובים (ימי ב' ו-ג') בכל מסגרות החינוך בכלל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד.
"כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, פעילויות חוץ בית ספריות, טיולים וסיורים. לנוכח המצב, הנהלת המשרד הנחתה את צוותי ההוראה ליצור קשר עם משפחות הילדים והתלמידים בבתיהם לצורך תמיכה וחיזוק. הצפי כעת הוא חזרה הדרגתית ללימודים החל מיום ד' הקרוב, בכפוף להערכות המצב".

12:50 | שני נעדרים נוספים מירושלים - דניאל ודעי ואביאל אורן


עוד שני ירושלמים נעדרים מאז תחילת המבצע. דניאל ודעי משכונת פת ואביאל אורן מגילה לקחו חלק בפסטיבל בקיבוץ רעים ומאז יום שבת בבוקר נותק עמם הקשר. משפחותיהם מחפשות כל סימן שיכול לסייע במציאתם. לכתבה המלאה - לחצו כאן.

7 צפייה בגלריה
אביאל אורן ודניאל ודעי
אביאל אורן ודניאל ודעי
אביאל אורן ודניאל ודעי
(צילום: באדיבות המשפחות)

9:30 | עיריית ירושלים תפעל היום כרגיל

בכיכר ספרא מודיעים כי ״עיריית ירושלים תפעל כרגיל, לרבות מתן שירותי קבלת קהל. עובדי העירייה, ימשיכו להעניק שירות תוך הקפדה על הנחיות פיקוד העורף״..

00:20 | לפחות 4 נעדרים מאזור ירושלים

נכון לעכשיו, ישנם לפחות 4 נעדרים מירושלים עמם עדיין לא נוצר קשר. אושר ומיכאל ועקנין, תאומים בני 35 משכונת קרית יובל, נוי זעפרני (27) מהיישוב נוקדים, ועידן דור (25) מהישוב גבעון הסמוך לבירה. יהודה, אחיה זעפרני סיפר בשיחה עם mynet ירושלים: "היא בת 27, יצאה למסיבה שנקראת פסיידק ליד קיבוץ ניר עוז, עם בן זוגה, כשהתחיל הבלגן התחילו כולם לברוח ומשבע בבוקר אין לנו קשר איתה בכלל. כל פיסת מידע תעזור לנו". המשפחה מבקשת להתפלל לשלומה של נוי בת חווה.

00:16 | במד״א קוראים לציבור לתרום דם

במרחב ירושלים של מגן דוד אדום הודיעו כי עמדת התרמת דם תפעל הבוקר החל מהשעה 10:00 בתחנת מד"א ברחוב המ"ג 7 ועד לשעה 21:00. במד"א מבקשים מבעלי כל סוגי הדם ובעיקר מסוג O להגיע ולתרום דם.
חרבות ברזל - כל העדכונים:

00:00 | חדר מיון נפשי נפתח בשערי צדק

חדר מיון נפשי ייפתח מחר בבוקר במרכז הרפואי שערי צדק מערך התמיכה הפסיכולגי והנפשי של המרכז הרפואי שערי צדק ביחד עם פסיכולוגים וצוותים מרחבי ירושלים מתגייסים לתת מענה לכל מי שזקוק. מרגישים חרדה, לחץ או קושי נפשי בשל המצב? ניתן להגיע לדלפק קבלת חולים במלר"ד (מיון) שערי צדק בקומה 2 שם ימתינו לכם צוותים מומחים למתן עזרה נפשית. חדר המיון הנפשי יפעל החל ממחר בין 8:00-18:00 וייתן מענה לכל הפונים בהתאם לצורך.

7 צפייה בגלריה
שוטרים בירושלים. מבצע "חרבות ברזל"
שוטרים בירושלים. מבצע "חרבות ברזל"
שוטרים בירושלים. מבצע "חורבות ברזל"
(צילום: דוברות המשטרה)
פורסם לראשונה: 02:34, 08.10.23