אם חיפשתם שבוע שמעביר את המסר מהי עונת מעבר — השבוע הזה הוא תשובה מושלמת: קור, חום, שרב, עננים, שמש וגשם, זה מה שצפוי לנו בימים הקרובים.
1 צפייה בגלריה
גשם בירושלים ושרב
גשם בירושלים ושרב
גשם בירושלים ושרב
(צילום: אלכס קולומויסקי, shutterstock)
מזג אוויר בירושלים

ביום ראשון יהיה מעונן חלקית והטמפרטורות יגיעו ל-21 מעלות. גשם קל עשוי לרדת החל משעות tjr הצהריים, בלילה הטמפרטורות ירדו ל-13 מעלות. ביום שני יהיה מעונן עם 20 מעלות בצהריים גשם ירד בחציו הראשון של היום. בשלישי מזג האוויר מתבהר, יהיה שמשי ותחול קפיצה בטמפרטורות שיגיעו ל-26 מעלות. ברביעי חם מהרגיל ושרבי עם 30 מעלות בצהריים ו-22 מעלות בערב.
ובינתיים, בשירות המטארולוגי מתחילים בסיכומי עונת חורף 2023-2024: ״אז כמה גשם ירד כבר השנה? עם תום מערכת הגשם האחרונה כמות הגשם באזורים הלא מדבריים של ישראל מגיעה בממוצע מרחבי ל-125%. אלא שממוצע זה לא משקף מאחר שהחלוקה מאוד לא שוויונית מהרי יהודה ודרום השפלה ודרומה הכמויות מתחת לממוצע. ומנגד מקו השרון - מרכז השומרון וצפונה יש גם כמויות הגדולות מהממוצע בכ-50% ואף יותר. בגליל העליון המערבי שם ירדו במערכת זו כ-70-50 מ"מ, הצטברו כבר השנה כ-1100 מ"מ ויותר״.


״בחלקו הדרומי של הגליל העליון בין תפן לבית ג'ן יש אף רצועה של 1200 מ"מ ויותר. באזור זה לא רק הכמויות חריגות אלא גם התפרוסת. בבית ג'ן לדוגמה בכל אחד מהחודשים אוקטובר - אפריל כמויות הגשם עברו את הממוצע החודשי״.