החל ממחר (ראשון) ועד יום רביעי, יחגגו המוסלמים והדרוזים את עיד אל-אדחה, חג הקורבן, המציין את מועד העלייה למכה לפי האמונה. בשל כך, נהגי התחבורה הציבורית המוסלמים ייעדרו מהעבודה בימים אלה כדי לבלות עם משפחותיהם.
2 צפייה בגלריה
אוטובוס
אוטובוס
אוטובוס
(צילום: רועי אלמן)
2 צפייה בגלריה
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
אוטובוס אגד
(צילום: mynet)

מכיוון שחלק גדול מאוד מנהגי האוטובוסים בירושלים הם מוסלמים, הדבר צפוי להשפיע משמעותית על פעילות קווי האוטובוסים בבירה. היעדרות הנהגים המוסלמים תוביל לצמצום תדירויות וביטולי קווים. בשנים קודמות לפחות 30% מהנסיעות בוטלו.
במשרד התחבורה לא מפרסמים פרטים מדויקים אודות הקווים שפעילותם תשובש, לא גייסו נהגים מחליפים ובינתיים רק מסתפקים בהמלצה לציבור להתעדכן ישירות מול חברות התחבורה הציבורית ובאפליקציות הרלוונטיות.


ממשרד התחבורה נמסר כי "הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות התחבורה הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים בארץ, להתקשר ככל הניתן עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך ימי החג, במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים והנוסעות בתחבורה הציבורית".
הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה הנחתה את חברות התחבורה הציבורית, המפעילות את קווי האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים בארץ, להתקשר ככל האפשר עם חברות קבלניות להפעלת השירות במהלך ימי החג, במטרה לצמצם את הפגיעה בציבור הנוסעים והנוסעות בתחבורה הציבורית.