זה התחיל - שיגעון היורו 2024. אפשר לצפות עם בירה קרה ומזגן בסלון, אבל לא פחות נחמד זה להיכנס לאווירה באחד משלל המקומות בעיר שישדרו את המשחקים. בעוד שבמונדיאל תאגיד כאן אפשר לכל מקום שבא לו להקרין את המשחקים בלי לשלם ורק להציב שלט פרסום קטן בכניסה לפאב שמדובר בשידור כאן של ערוץ 11, עכשיו ליורו 24 יש זכויות שידור גבוהות. בתוך כך, שלא כמו במונדיאל ש"כאן" איפשרו שידורים בחינם — הפעם יש זכויות שידור שצריכים לשלם לזכיינים - צ'רלטון.
8 צפייה בגלריה
יורו 2024
יורו 2024
יורו 2024
(צילום: canva)

בעלי המקומות נדרשים לשלם דמי זיכיון לא נמוכים כלל שמחושבים לפי מספר מקומות הישיבה, כך שחלק מהם חושבים פעמיים אם לשדר או לא. בבר המפלצת בקריית יובל ובחצי תוכי במגרש הרוסים החליטו, לנוכח העלויות הגבוהות, לוותר מראש, אבל יש לא מעט מקומות בעיר שבהם ניתן יהיה לצפות במשחקים וליהנות מעוד הרבה דברים מסביב

התקליט | אוירה של חו"ל

הלני המלכה 7, מגרש הרוסים

100 מקומות ישיבה, השידורים בחוץ תחת כיפת השמיים. בתקליט מבטיחים אווירה מיוחדת שתכלול קישוטים ודגלונים של המדינות השונות. האוכלוסייה כוללת הרבה חו"לניקים, בעיקר אנגלים וגרמנים. בימי חול יש נוכחות לא מבוטלת של צעירים חרדים שתורתם היא כדורגל. חוץ מזה יקימו לכבוד היורו גם בר חיצוני.
בשלבים הראשונים כניסה חופשית. מרבע הגמר יימכרו כרטיסי כניסה לכל משחק ומשחק. שידור של המשחקים מרשת בריטית מלווין עם פרשנויות ושדרים, הכל באנגלית. מומלץ לאנגלוסקסים וגם למי שמחפש אווירה שונה ונמאס לו מהפרשנים של ערוץ 5 הישראלי. מה שנקרא בריחה מהמציאות עד הסוף.

8 צפייה בגלריה
התקליט
התקליט
התקליט
(צילום: רועי אלמן)

דאבלין | גול מכל זווית

רחוב דרום, בין הלל לשמאי

הבר שמתהדר בשידורי ספורט בכל ימות השנה מצטייד היטב לכבוד חגיגת היורו עם מסכים לצד מקרנים והבטחה שמכל זווית ישיבה לא תפספסו אף גול. אפילו בדרך לשירותים. הכניסה חופשית בכל השלבים, אבל מומלץ להזמין מקום מראש במיוחד בשלבים המתקדמים. במקום 200 מקומות ישיבה בפנים ויקרינו גם על מסך גדול ברחבה החיצונית של המקום. בדילים מציעים הפי אוור של 1 פלוס 1 על כל הבירות מהחבית במקום. הדיל בתוקף מחמש אחר הצהריים עד שמונה בערב, אז מומלץ להגיע קצת לפני ולתפוס גם מקום טוב וגם דיל מוזל של אלכוהול. למחצית השנייה והארכה, אם תהיה, המחירים יהיו כבר מלאים.

8 צפייה בגלריה
דאבלין
דאבלין
דאבלין
(צילום: באדיבות דאבלין)

Mike's Place | עם 16 מסכים

רחוב יפו 33, כיכר האמריקאים

המקום הוותיק והכשר משדר משחקי ספורט כבר 31 שנה. יש במקום קהל ותיק לצד קהל צעיר. הכניסה חופשית אבל לא ניתן להזמין מקומות מראש והשיטה היא כניסה על בסיס מקום פנוי שכל מי שבא תופס שולחן לעצמו וחבריו. בבר עצמו מקפידים על מקום ללא עישון אבל בחוץ ניתן לעשן. במקום יהיו לא פחות מ-16 מסכי טלוויזיה בגדלים שונים, כולל שניים בני 75 ו-85 אינץ'. תהיה גם הקרנה בחוץ, בכניסה לבר עם מסך ענק ומקרן. יהיו ספיישלים של דילים מהמטבח וגם מבצעי אלכוהול שונים שהולכים ומתגבשים בימים אלו, ממש ברגע האחרון לפני שריקת הפתיחה. המקום יקושט והשידורים כמובן יהיו רק בימי חול כיוון שמייקס פלייס סגור בלילות שישי ובשבתות.

8 צפייה בגלריה
מייקס פלייס
מייקס פלייס
מייקס פלייס
(צילום: Mike's Place)


כיכר המוזיקה | צפיה משותפת

בין רחוב הלל לשמאי

המסעדות השונות בכיכר המוזיקה, בהן פיקולינו וכינור, התאחדו יחד כדי לשדר את משחקי המונדיאל לסועדים, כדי שאף אחד לא יצטרך להתלבט אם לצאת מהבית ולפספס כדורגל. יש בכיכר מקום ל-250 צופים מתחת לכיפת השמיים שיוכלו לבחור באיזו מסעדה לאכול. מכיוון שמדובר בבתי עסק כשרים הרי ששידורים יהיו רק בימי חול ובמוצאי שבת.

8 צפייה בגלריה
כיכר המוזיקה
כיכר המוזיקה
כיכר המוזיקה
(צילום: באדיבות כיכר המוזיקה)

בר השכנה | משחקים כל הלילה

רחוב בית יעקב 1, שוק מחנה יהודה

בבר השכנה מאתגרים את חובבי הכדורגל המושבעים ומציעים להם אחרי שידורי היורו גם שידורים ישירים לתוך הלילה ממיאמי וברזיל של הקופה אמריקה (מתחיל ב- 20.6). השידורים של האליפות הדרום אמריקאית יחלו באחת בלילה, בדרך כלל בגלל פערי השעות. בבר 45 מקומות ישיבה וחייבים להזמין מקומות מראש. הכניסה חופשית בכל השלבים. השידורים רק בפנים ויש שני מסכי ענק. חוץ מהדילים על האלכוהול יערכו במקום גם הגרלה של מיני מקרר בירות, שיגיע לזוכה מלא בבקבוקי קלרסברג מתנת נותנת החסות, חברת קוקה קולה. מה שתידרשו לעשות זה להמר, רק בשבוע המשחקים הראשון, איזו נבחרת תנצח בסוף ותזכה בתואר. בין כל המהמרים נכונה יוגרל מקרר האלכוהול הממותג.

8 צפייה בגלריה
השכנה
השכנה
השכנה
(צילום: באדיבות בר השכנה)

ברברה | לא בשבת

שוק מחנה יהודה

גם ב"הארד קור" של מרכז שוק מחנה יהודה מציעים שידורים חיים של יורו 24. בברברה ישדרו את כל המשחקים, כמובן במגבלות המקום שלא פתוח בסופי שבוע מטעמי כשרות ושמירת שבת. כניסה חופשית. השידור על מסך גדול עם מקרן וישיבה על הבר או על הבאסטות מסביב וגם אפשר בעמידה. בברברה מציעים גם לכבוד קרנבל הכדורגל האירופאי גם דיל של בירה מהחבית עם המבורגר ב-85 שקל בלבד.

8 צפייה בגלריה
ברברה
ברברה
ברברה
(צילום: באדיבות ״ברברה״)

הבוטקה | כמו ביציע

מתחם התחנה הראשונה
אווירה של איצטדיון כדורגל עם 250 מקומות ישיבה בחוץ ו-4 מסכי ענק עם חיבור לסאונד מלא שאמורים לספק אווירה מושלמת ליורו 24 לצד כמובן אלכוהול ונשנושים. הכניסה חופשית אבל בשלבים המתקדמים חייבים להזמין מקומות מראש.

8 צפייה בגלריה
הבוטקה
הבוטקה
הבוטקה
(צילום: רועי אלמן)
ובינתיים, בחודש הקרוב ילוו שלושה ירושלמים שכולכם מכירים את אליפות אירופה בכדורגל. זה מה שהם חושבים שיקרה באירוע הספורט הגדול. היכנסו לעמוד היורו המיוחד של mynet.