יקיר ירושלים וחלוץ מערך הטראומה בישראל – פרופ' אבי ריבקינד מבית החולים הדסה עין כרם בירושלים נבחר להדליק משואה בהר הרצל ביום העצמאות.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אבי ריבקינד
פרופ' אבי ריבקינד
פרופ' אבי ריבקינד
(צילום: שלומי כהן)
פרופסור ריבקינד נולד בשנת 1949 וגדל בראשון לציון. לאחר שירותו הצבאי למד לימודי קדם-רפואה באיטליה. לאחר מכן השלים את לימודי הרפואה באוניברסיטה העברית, והתמחה בביה"ח הדסה עין כרם כמנתח. בשנת 1986 החל לפתח את תחום הטראומה בישראל והקים את יחידת הטראומה הראשונה בישראל בבית החולים הדסה עין כרם.

קראו גם:

פרופ' ריבקינד חבר באיגוד הטראומה האמריקני, קנה לו שם של מומחה עולמי בתחום, והציל בימי חייו אלפי נפגעים. בנוסף הוא מוביל המיזם הארצי "צעירים נוהגים אחרת" להסברת הסיכון שבנהיגה לא זהירה.
יתר על כן הוא מלווה בהתנדבות ארגוני רפואה וסיוע רבים, מייעץ לקצין רפואה ראשי בצה"ל בתחום כירורגיה כללית וטראומה, ומוביל את "ועידת ישראל לרפואה" שאותה יזם והקים.
עם ההודעה על זכייתו, אמר פרופ׳ ריבקינד ל-mynet ירושלים: "אני שמח על הבחירה, אני לא יכול להישאר אדיש לבחירה בי. זה כבוד גדול. הייתי אומר שזו הפרייה הדדית ביני לבין המדינה. הייתי אמור להישאר בארה"ב ולא נשארתי שם, אמרו לי שלא תקום יחידת טראומה בהדסה ובארץ בכלל, והיא קמה. זו סגירת מעגל ופתיחת מעגל - רק אפשר לדמיין כמה פצועים ניצלו בזכות יחידת הטראומה הזו והשיטות שפיתחנו בתוכה".
על ההחלטה זו מסרה השרה מירי רגב: "עבודתו החלוצית של פרופ' ריבקינד הצילה אינספור בני אדם, בלי כל הבדל דת גזע ומין. במקצוענות שלו, באהבת האדם שלו, במסירות ובמרץ הבלתי נלאה, פרופ' ריבקינד הוא הסמל של רפואת הטראומה הישראלית".