פרסום ראשון: בדיון שהתקיים הערב (ב) בוועדה המייעצת לתמיכות בעירייה, הפילו מספר חברי מועצה את התמיכה לבית הפתוח בירושלים. מדובר בסכום של 741,685 שקלים. בהצבעה שהתקיימה בוועדה, גיבש סגן ראש העירייה אריה קינג, רוב של 7 שהצביעו נגד הסעיף, מול 4 שתמכו, מה שאכן הוריד את התמיכה מסדר היום. "טוב שיש רוב בוועדת התמיכות העירונית נגד המשך מימון מוסד מיותר וקיצוני שאין בו כל צורך", אמר הערב קינג ל-mynet ירושלים.
1 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה בירושלים 2021
מצעד הגאווה בירושלים 2021
מצעד הגאווה בירושלים 2021
(צילום: עמית שאבי)
הצביעו נגד: סגני ראש העירייה אריה קינג, אליעזר ראוכברגר ואברהם בצלאל, המשנה לרה"ע חיים כהן וחברי המועצה דוד בלומנשטוק וגורי פרוידיגר. הנציג החרדי בסיעת התעוררות, חבר המועצה אבישי כהן נמנע בהצבעה.
לדברי קינג, "העירייה מעניקה את מיטב השירותים לקהילה הלהט"בית ולשמחתי רוב חברי הוועדה הבינו זאת ולא רואים לנכון לתת לעמותה פרטית תקציבי עתק עבור שירותים שניתנים בלאו הכי על ידי אגפי העירייה השונים".
קינג הודיע כי יילחם להפיל את סעיף התמיכה גם במליאת מועצת העיר, שם מתקבלת ההחלטה המכריעה. בשנים עברו, החרדים נעדרו מההצבעה, מה שאפשר את העברתו. "בטוחני שחברי המועצה החרדים יעמדו בלחצים הצפויים עד לישיבת המועצה הקרובה ולא יחזרו בהם בהצבעתם במועצת העירייה הקרובה", אומר הערב קינג.
מנגד, סגנו הפלורליסטי של משה ליאון, עו"ד יוסי חביליו, שהשתתף בדיון תקף בזעם את הגוש החרדי. "זאת בושה וחרפה לכל מי שהצביעו נגד התמיכה, ומנסים לפגוע באופי של ירושלים כעיר שמכילה את כלל תושביה ללא הבדל דת, גזע ומגדר", תקף. "לא ניתן לגרור את העיר אחורה, אני מקווה שנצליח להעביר את התמיכה במליאת מועצת העיר", אמר חביליו.
חברת מועצת העיר לורה ורטון, הגיבה לאחר ההצבעה: "בלעדינו, לא היו חיסונים, לא היו טלפונים ניידים או שום דבר אחר שמאפשרים לנו להתקדם ולהתפתח. מנהיגים של החברה החרדית ממשיכים להשלות את עצמם שניתן להמשיך לכפות אורח חייהם על אחרים. אין לזה סיכוי".
לדבריה, "היום הנציגים הצביעו נגד, תוך התעלמות מעשרה אחוז מהאוכלוסייה שהם הקהילה הגאה. המאבק שלהם נגד קידמה והכרה במגוון בחברה אבוד ובתי המשפט וגם המערכת העירונית לא ייכנעו להם. בהצבעה במועצה העיר ביום חמישי הם כנראה ייברחו מן האולם או פשוט לא יצביעו".
גורמים בעירייה אמרו הערב כי התקציב יעבור בישיבת מועצת העיר שתתקיים בסוף השבוע, כפי שקרה בשנים עברו.