אין כניסה לנשים להלוויה: בנותיו של מנוח שהובא למנוחות לפני מספר חודשים בבית העלמין במושב תרום שבאזור ירושלים טוענות בכתב תביעה שהוגש הבוקר (ג') לבית משפט השלום בירושלים כי מארגני הלוויה אסרו עליהן להשתתף במסע הלוויה של אביהן רק בשל היותן "נשים".
1 צפייה בגלריה
הלוויה
הלוויה
(צילום המחשה: shutterstock)
בכתב התביעה טוענות הבנות כי "עניינה של תביעה זו בהתנהגות פסולה מפלה ובלתי חוקית שהופנתה כלפי התובעות, במסגרתה נמנעה מהן השתתפות מלאה שיווינית ומכבדת בהלוויה של אבי משפחתן אשר נערכה בבית העלמין שבמושב תרום ביום 13.3.21 באופן שגרם לביזוין, השפלתן ולפגעיה קשה ועמוקה בכבודן".
לטענתן, במסגרת טקס הלוויה שנערך לאביהן, "בנו של המנוח עבר קריעה בסיוע האחראי על הקבורה, מהתובעת נמנעה השתתפות בטקס הקריעה אך בשל היותן נשים ואף נאמר להן 'תקרעו כבר בבית'. זאת ועוד, בעוד הגברים שהשתתפו בהלוויה נקראו ללכת אחרי המנוח עד לחלקת הקבר בה נטמן, לתובעות וליתר הנשים שנכחו במקום, הובהר על ידי מנהל טקס הלוויה באופן חד משמעי כי אסור להן ללכת יחד עם הגברים אחרי הנפטר עד לחלקת הקבר שכן הדבר מסוכן".
הבנות מציינות כי למרות האיסור להצטרף למסע הלוויה של אביהן הן "נאלצו לספוג מטר של קריאות מדירות, מבזות ומשפילות שהופנו לעברן הן מצד מי שניהל את טקס הלוויה והן מצד הגברים שנכחו במקום לאורך כל מסע הלוויה, לרבות בזמן הטמנת המנוח בקבר "נשים לכו הצידה". "לא להתערבב נשים וגברים", "נשים לא להיות פה".
בתביעה מצוין כי במענה לפנייה שנשלחה אל מנהל מחלקת דת במועצה האזורית מטה יהודה, התקבל מענה מעורך דין מטעם המושב כי "בסיום הטקס, ובכל טקס כזה, נוהגים להודיע כי ע"פ מנהג המקום, נשים לא עולות לבית העלמין בזמן הלוויה, וכי נשים יכולות לעלות לאחר הטקס ולאחר שהגברים ישובו מהקבורה, זהו מנהג המקום".
"מהמענה עולה בירור כי מנהג המקום על פיו נערכים כללי טקסי הלוויה בבית העלמין במושב תרום ובכללם טקס הלוויה נשוא תביעה זו, הוא שנשים מנועות מללוות את הנפטר עד לחלקת הקבר וזאת אך ורק בשל היותן נשים" נכתב בכתב התביעה. לאור הפגיעה בכבודן דורשות בנותיו של המנוח פיצוי על סך 67 אלף שקל, לכל אחת.
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים