תלמידה בכיתה ד' שנמצאת על הרצף האוטיסטי ננשכה ביום שישי שעבר על ידי נערה בת 14, שגם היא תלמידה בחינוך המיוחד. אמה של הנפגעת סיפרה ל-mynet ו"ידיעות ירושלים" על התדהמה שלה כאשר בתה שבה מהלימודים כשעל זרועה סימנים לנשיכה ולשטף דם תת־עורי: "זה קרה כשהן ירדו מההסעה, לשבריר שנייה כשדעתו של המלווה הוסחה היא נשכה אותה, וזה לא נבע מהתגרות".
2 צפייה בגלריה
הילדה שננשכה בהסעה
הילדה שננשכה בהסעה
הילדה שננשכה בהסעה
(צילום: פרטי )
כשהאם פנתה לעירייה וביקשה שבתה תיסע בהסעה נפרדת, היא נענתה בשלילה. "אמרו שבמונית שמסיעה ללימודים המלווה יושב בין שתי הבנות ויש ביניהן הפרדה. אבל המלווה גם טען שכל הזמן יש נסיונות של התלמידה הגדולה להגיע לשבת ליד הבת שלי והוא מונע את זה. "המקרה שקרה היה במוסד עצמו בכניסה למוסד והמורות היו שם. אבקש לטפל מול המוסד שתהיה תמיד מישהי בכניסה שתפריד בין הבנות".

קראו גם:

האם גם טוענת כי מכיוון שבתה לא הותקפה במהלך הנסיעה אלא בכניסה למוסד החינוכי, הרי שגם על צוות בית הספר חובה להגן על בתה. "הילדה שלי נמצאת תחת איום תמידי, בלתי פוסק. למה ילדה צריכה להיות מאוימת באופן מתמיד? אין שום הצדקה לאלץ ילדה לעמוד בפני איום בלתי פוסק. כל הסחת דעת אנושית מצד המלווה קרוב לוודאי שתסתיים בנשיכה".

2 צפייה בגלריה
רכב הסעות
רכב הסעות
רכב הסעות. "הילדה שלי נמצאת תחת איום תמידי"
(צילום ארכיון: שלומי כהן)

מהעירייה נמסר: "הנשיכה אירעה בעת המעבר בין ההסעה למוסד החינוכי, לא בנסיעה. זאת למרות שלילדה שנשכה קיימת מלווה קבועה בהסעה. באשר להסעה נפרדת, לא ניתן להעניק הסעה נפרדת לכל תלמיד ללא אישור משרד החינוך. העירייה תפנה למשרד החינוך במטרה לבחון אם ניתן לספק הסעה נפרדת לתלמידה הנפגעת. בכל מקרה, המלווה הקבועה של הילדה בהסעה הונחתה לשבת לצידה כל משך הנסיעה ועד הכניסה לבית הספר".