עישון מזיק לבריאות, ועל פי החוק היבש, יש איסור לעשן במקומות ציבוריים, כולל שטחים פתוחים, בכל שעות היממה. אך מנגד — האם באמת יש צורך לרדוף אחריהם באמצע הלילה? ואם כן, האם אפשר לעשות זאת בדרך מכבדת?
1 צפייה בגלריה
ירושלים בלילה
ירושלים בלילה
ירושלים בלילה
(צילום: רועי אלמן )

כעת מסתבר כי העירייה, שאוכפת את החוק בשעות היום ומונעת מאיתנו עישון פסיבי, מאריכה בפועל את שעות האכיפה לתוך הלילה, ומאפשרת לפקחיה לתת קנסות גם באמצע הלילה, ללא תלונה מצד מישהו. עד כה, לפחות לא ידוע על אכיפת החוק בשעות הלילה.
לפני כשבועיים, זוג צעירים בני עשרים פלוס ישבו ודיברו בתחנת אוטובוס באזור תלפיות באחת בלילה. הבחורה עישנה סיגריה. לפתע עצר רכב, ומתוכו הגיחו שני בחורים. רק לאחר מספר רגעים אחד מהבחורים הציג את עצמו כפקח עירייה, אמר כי צילם את הבחורה מעשנת, ונתן לה דוח בסך 1000 שקלים.


הבחורה תערער על הקנס ועל הדרך שבה הוא ניתן. אמנם לא מדובר במדיניות חדשה של העירייה, אך ככל הנראה ישנם פקחים שמגדילים ראש, ואם במקרה יוצא להם להבחין במישהו מעשן, על פי החוק היבש, זאת זכותם לתת לכם קנס ללא התראה. גם באחת בלילה או אף בארבע לפנות בוקר.
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: ״עיריית ירושלים רואה חשיבות רבה באכיפת האיסור על עישון במרחב הציבורי, לרבות תחנות אוטובוס אשר משמשות את הציבור הרחב, כולל קשישים, בני נוער וילדים רבים. האכיפה אינה מבוצעת על פי מי שנמצא בפועל בתחנה, אלא בהתאם לפוטנציאל הנזק הכרוך בכך״.