הורי ירושלים נושמים לרווחה לאחר שהצהרונים נפתחו השבוע במלואם. "כלל הצהרונים בגני הילדים נפתחו, אבל בחלקם הסייעות אינן קבועות כך שכרגע מדובר בפלסטר", הבהירו מובילי המאבק, "עם זאת אנחנו מרגישים שיש אוזן קשבת ומאמץ מצד 'לביא' לתת פתרון". כעת מובילי המאבק מתפנים לטיפול בסוגיית המזון המוגש לילדים, זאת בעקבות תלונות שהגיעו אליהם.
בין היתר התקבלו תלונות על תולעת באוכל, מזון יבש, שינוע פריטי מאכל אסורים לגנים שבהם יש ילדים הסובלים מאלרגיה. ואולם השיא נרשם השבוע באחד הגנים בשכונת גילה, אז התברר כי אחת הילדות לקתה בחיידק סלמונלה וילדים נוספים סבלו משלשולים והקאות.
"במשך כמה ימים הילדה סבלה מכאבי בטן חזקים ושלשולים", סיפרה האם, "היו לה כאבי שרירים, היא היתה חלשה והשארתי אותה בבית. בבדיקה רפואית התברר שהיא נדבקה בסלמונלה. כבר שבועיים אני לא עובדת וצמודה אליה".
האם הטילה את האחריות על המזון שהוגש בגן. לדבריה, הורים נוספים שלחו הודעות בקבוצת הגן שלפיהם ילדיהם מקיאים ומשלשלים וסובלים מכאבי בטן. "הבת שלי סבלה מכאבי בטן, שילשולים והקאות ואף קיבלה טיפול באנטיביוטיקה למשך 10 ימים", אומרת אם אחרת. "לא עשיתי בדיקת צואה אבל היא טופלה. היא עדיין חולה ומתלוננת על כאבי בטן".
משרד החינוך הציג דוח בדיקה שנערך ב-18.9 שעל פי ממצאיו האוכל תקין, אך ההורים טוענים כי הבדיקה לא רלוונטית שכן הילדים היו חולים שמונה ימים לפני שזו בוצעה.
"אנחנו דורשים מהעירייה להחליף את הספק, באופן מיידי", אמרו השבוע מובילי מאבק ההורים בצהרונים. "אנחנו דורשים שיהיה אוכל נורמלי לילדים שלנו, מזין ואכיל. הרבה הורים מדווחים שהילדים לא אוכלים. עם זאת, זה לא מספיק להחליף ספק, יש משהו שצריך לטפל בו בשרשרת המזון והגעתו לגנים".
מעיריית ירושלים נמסר: "מרכז ההזנה המסופקת לגנים ולצהרונים, לרבות הקריטריונים לבחירת הספקים, תהליך בחירת הספקים, בניית התפריט, הייעוץ התזונתי, הפיקוח והבקרה וביצוע הליכים משמעתיים לספקי ההזנה במקרים של הפרות המכרז - הינו באחריות משרד החינוך. המקרה המדובר אינו מוכר לעירייה וההורים מוזמנים לפנות במטרה לבדוק את הנושא. יודגש, כי ככל ומגיעה לעירייה תלונה מפורטת אודות ספק מזון ספציפי, היא פועלת מול משרד החינוך לטיפול בעניין בהקדם".