אושרה התוכנית ״בשורה בלבן״ שעתידה להפוך את אזור עין לבן לגן לאומי מוגן, שבמרכזו המעיין האהוב אליו מגיעים מבקרים מכל רחבי הארץ.
5 צפייה בגלריה
עין לבן
עין לבן
עין לבן
(צילום: עמית שאבי)
5 צפייה בגלריה
עין לבן
עין לבן
עין לבן
(צילום: אדווה חולי)

על פי התוכנית החדשה, מתוך שטח התוכנית, 1054 דונם, רק 286 דונם יוקצו לבנייה ואילו יתר השטחים יהיו גן לאומי ויער קק"ל ויונגשו לציבור הרחב. התוכנית החדשה שומרת על למעלה מ- 99% משטחי החלחול של המעיינות ומחזקת את מעמד השטחים הפתוחים והירוקים שמסביב לעיר ירושלים, לצד היותה תוכנית דיור מתקדמת וחדשנית המעודדת ציפוף, מרחבי פנאי מטופחים ונרחבים, עירוב שימושים, עידוד הליכתיות ומיקרומוביליות והשבת הקהילה לרחוב.
בתוכנית החדשה, אשר הסבה כ- 700 דונם של תוכניות בנייה לאזורים המיועדים לפארקים ציבוריים וטבע עירוני מוגן, ושמרה על שטחי החלחול של המעיינות ועל מורדות עמק לבן, ייבנו כ- 6,000 יחידות דיור מגוונות שחלק ניכר מהן מיועדות להשכרה ארוכת טווח במחיר מפוקח.

5 צפייה בגלריה
שועל מצוי ומעיין עין לבן
שועל מצוי ומעיין עין לבן
אזור טבע ייחודי
(צילומים: דודו בן אור, עמית שאבי)

הבשורה בלבן, אותה חשף ועליה הכריז לראשונה ראש העירייה משה ליאון בחודש מרץ 2022, היא הביטוי המעשי הגדול והבולט ביותר למדיניות והחזון אותם הציג ראש העיר כבר במאי 2021 בהודעה בפני מועצת העיר, עת אמר: "ההגנה והשמירה על הטבע והסביבה יעמדו בקדמת העשייה העירונית ולא ייסוגו מפני הפיתוח. עיריית ירושלים לא תאפשר לקדם תוכניות בשטחים הפתוחים והירוקים עד אשר ימוצו כל האפשרויות בדרך של התחדשות עירונית, בנייה גבוהה לאורך צירי הרכבת הקלה, ציפוף ובנייה גבוהה בחלקה המערבי של העיר".
בעיריית ירושלים מביעים סיפוק רב מהעובדה שהצליחו לגייס את רמ"י ומשרד השיכון לשותפות מלאה בקידום הבשורה בלבן וציינו כי ראש העיר הקדיש זמן רב ומאמצים גדולים על מנת להגיע בסופו של יום ליוזמה משותפת לטובת הציבור בדרך של שיח ושותפות.
5 צפייה בגלריה
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
משה ליאון מציג את הבשורה בלבן
(צילום: ארנון בוסאני)
ראש העירייה משה ליאון אמר כי "מדובר ביום חג לסביבה ולהרים הסובבים את ירושלים. הוכחנו שניתן להעמיד את השמירה על השטחים הירוקים והפתוחים בחזית העשייה העירונית ולשמור עליהם, מבלי לפגוע בהיקף הבנייה למגורים ולשימושים נוספים. הבשורה בלבן היא בשורה ציבורית מעוררת השראה. אני מבקש להודות על כך לרמ"י, למשרד השיכון ולשר השיכון, ולכל העושים במלאכה״.
5 צפייה בגלריה
עין לבן
עין לבן
עין לבן
(צילום: עמית שאבי)

סגן וממלא מקום ראש העיר ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה הרב אליעזר ראוכברגר: "חוכמתו של תכנון מתקדם ואיכותי באה לידי ביטוי בבשורה בלבן. מצד אחד הצלחנו להגדיל את היקף הבניה, בהתאם למדיניות התכנון העירונית, ומצד שני הצלחנו שלמור ולקדם מדיניות ציבורית השומרת על ייחודה של העיר״.


מהנדס העיר ירושלים, אינג' יואל אבן: "הבשורה בלבן מבטאת בדרך שלמה ומלאה את חזון ראש העיר. הוכחנו כי אין סתירה בין תכנון מתקדם ויצירת פתרונות דיור מגוונים בהיקף הנדרש, לבין הגנה על הסביבה, על השטחים הפתוחים ועל הרי ירושלים. את כל זאת עשינו תוך שיתוף פעולה של צוותי תכנון שראו לנגד עיניהם את טובתה של העיר."