לאחר יותר מ-10 ימים של לחימה החליטה עיריית ירושלים לגבות תשלום עבור חניה בחניון מנורה שאליו מגיעים מדי יום עשרות מתנדבי החמ"ל האזרחי הירושלמי. "זה הזייה שמתנדבים משלמים חניה, אני עובד בממוצע מהיום הראשון 10 שעות לא ייתכן שאני אשלם כסף על ההתנדבות הזאת" אמר הסטודנט שמתנדב תומר קאופמן ששילם 60 שקלים עבור חניה״, סיפר אחד מהם.
5 צפייה בגלריה
חמ״ל המלחמה האזרחי
חמ״ל המלחמה האזרחי
חמ״ל המלחמה האזרחי
(צילום: יוסי חביליו)

החמ"ל של האיחוד הירושלמי הבית המשותף, התעוררות והסטודנטים הוקם מיד עם פרוץ המלחמה, הוא שוכן ברחוב מנורה 3 ונמצא במבנה של חמש קומות קומה תת קרקעית. במשך למעלה משבוע וחצי היה החמ״ל פתוח וניתן היה להיכנס בחינם ולהחנות ובכך להפעיל את החמל באופן שבו המתנדבים, משנעי הציוד, התורמים ועוד יוכלו לא לשלם כסף עבור החניה. לפני יומיים הוחלט להפסיק את מתן החניה בחינם ולאלץ את התורמים המתנדבים לשלם עבור חניה.
5 צפייה בגלריה
חניו ז'ראר בכר
חניו ז'ראר בכר
חניון מנורה
(צילום: אדווה חולי)
תומר קאופמן שהגיע להתנדב ושילם 60 שקלים עבור החניה ממורמר מההחלטה "אני מתנדב מיום הראשון שהוקם החמל, היינו מגיעים יום יום והיינו מחנים. מדובר בכמות מתנדבים גדולה שמגיעה מכל העיר ומחוץ לעיר, ואנשים מגיעים עם רכבים פרטיים. שבוע ראשון אנחנו חונים בחינם למעשה מאתמול פעם ראשונה שאני מגיע לחניון ואני מגלה שההסדר שבו לא משלמים הופסק ומתנדבים צריכים לשלם". אמר קאופמן ששילם 60 שקלים עבור משמרת ערב ביום שלישי.
5 צפייה בגלריה
חמ״ל המלחמה האזרחי
חמ״ל המלחמה האזרחי
חמ״ל המלחמה האזרחי
(צילום: יוסי חביליו)
"שילמתי 60 שקל במשמרת ערב משעה 15:00 עד השעה 22:00. אני סטודנט, כסף מיותר לשלם לעירייה אין לי בטח בזמן לחימה שאני לא עובד אין שום סיבה שאנחנו נשלם" קאופמן הסביר כי זה המקום היחידי שניתן להחנות בו "אני מבקש מהעירייה להמשיך עם ההסדר חניה ללא תשלום עבורנו. זה משרת גם את מי שמגיע עם ציוד לתרום אותו, ומי שמגיע לאסוף ציוד, לתפעל את החמל האזרחי הכי גדול בעיר, חייבים חניון".
5 צפייה בגלריה
חמ״ל המלחמה האזרחי
חמ״ל המלחמה האזרחי
חמ״ל המלחמה האזרחי
(צילום: יוסי חביליו)

קאומפן מבקר את החלטת העירייה לגבות תשלום "אי אפשר להפעיל חמל ללא חניון, בטח במקום שאין בו חניה. זה הזייה שמתנדבים משלמים חניה, אני עובד בממוצע מהיום הראשון 10 שעות לא ייתכן שאני אשלם כסף על ההתנדבות הזאת. אני הבנתי שיש מחלוקות פוליטיות אותי כמתנדב זה לא מעניין ואני לא צריך להיענש".

5 צפייה בגלריה
יוסי חביליו
יוסי חביליו
חביליו. נלחם על פתיחת החניון ללא תשלום
(צילום: ישראל כהן)
המועמד לראשות העיר, עו"ד יוסי חביליו: "בשעה שכל עם ישראל נותן מענה ומתגייס בהמוניו, הקים חמ"לים ובירושלים החמ"ל שלנו, חמ"ל של מאות מתנדבים שנותן מענה למאות אלפי תושבים, דווקא ברגע הזה משה ליאון רוצה לגבות כסף על חניון אליו מגיעים מתנדבי החמ"ל. זו החלטה שגויה ולא מאוחר לתקן אותה ולחזק את העם הנפלא ומאות המתנדבים. אני אמשיך לפעול בנושא". עוד בחדשות:
מעיריית ירושלים נמסר: "עם תחילת המערכה ובהנחיית ראש העיר, נפתחו חניוני עדן לחניה ללא עלות לקהל הרחב למשך שבוע. בחניון מנורה, ההטבה נמשכה 10 ימים. עם החזרה המוגברת של עובדים לאזור, בהם מאות מנויים בחניון, אנו מחויבים לעמוד בהתחייבות מולם. לכן, כל החניונים חזרו לפעול במתכונת רגילה. בסביבת החניון ישנם עוד מספר חניונים לרווחת המתנדבים, ולא מדובר בחניון היחיד באזור. בשל הרצון להוקיר את תרומתם של המתנדבים הגיעה היום (ד') העירייה להסדר מול החמ"ל האזרחי, שיאפשר לתת מענה למתנדבים שמגיעים למתחם. אלה מוזמנים לפנות לחמ"ל האזרחי הירושלמי למידע נוסף".
פורסם לראשונה: 11:12, 19.10.23