"הכנו לסבתא אחת שרשרת של משפחה שלמה שנרצחה, אבא, אמא ושלושה ילדים קטנים, בלב אחד הכנסנו את כולם": בני משפחת אייזנבך, בעלי רשת חנויות התכשיטים 'תכשיק' בירושלים, פתחו בימים האחרונים במיזם יוצא דופן, שתיעוד שלו מופץ והפך להיות ויראלי במיוחד. בסרטון נראות נשים חרדיות מעניקות שרשראות מכסף טהור לאמהות שכולות ועליהן מוטבעת חריטה של החלל, לצד הכיתוב: גיבור של אמא. צפו בסרטון:
המחווה המרגשת
(צילום: משפחת אייזנבך)
כשהן חושבות איך העסק שלהן יכול לתרום בזמן המלחמה, חוי, דבורי ושאר בני המשפחה החליטו שהן רוצות להעניק לכל אם שבנה או בתה נפלו, שרשרת זיכרון. "חשוב לי להגיד שזה לא רק לחיילים, יצא לנו גיבור של אמא, כי זה מה שמאוד ריגש אותנו כזה, אבל זה לכל אמא שהילד או הילדה שלה נפלו במלחמה המטורפת הזאת".
4 צפייה בגלריה
השרשרת
השרשרת
השרשרת
(צילום: באדיבות משפחת אייזנבך)

המבצע לא היה פשוט. תחילה, הן חיפשו את הפרסומים על מועדי ההלוויות והשבעה וככה הגיעו למשפחות. "העובדות שלי התחלקו והלכו בצוותים של שתיים ומה שזה עשה לאמהות זה היה פשוט מטורף. העובדות שלי פשוט התקשרו אליי כל יום בוכות, היו אמהות שממש התרגשו. זה הרעיון של מה שרצינו שירגישו קרוב אל הלב את הילד שלהם".

4 צפייה בגלריה
השרשרת
השרשרת
השרשרת
(צילום: באדיבות משפחת אייזנבך)

כדי לתת לעובדות כוח הן הכינו סרטון קטן. מישהי שחברתה קיבלה את השרשרת הפיצה את הסרטון וכתבה: ״כבר שבוע ימים אני מלווה משפחה קרובה ללבי שבה הבן החייל נהרג. בין כל המנחמים הגיעו אתמול 2 נשים חרדיות מקסימות ומהממות. שהן שתיהן לקחו מיזם ענק, הן בעלות חנות תכשיטים ברב שפע ומה שהן עושות מביאות לאימהות של החללים ואימהות של משפחות שכולות שרשרת לב עם חריטת תמונה ולצד חרוט גיבור של אמא מיזם מרגש ומעצים עבור האימהות״. הסרטון נהיה ויראלי בתוך שעות ספורות.

4 צפייה בגלריה
השרשרת
השרשרת
השרשרת
(צילום: באדיבות משפחת אייזנבך)

"פתאום קיבלנו מבול של הודעות. לחלקם שלחנו קישור להזמנה דרך האתר, יש לנו עוד מעל איזה 500 פניות פתוחות שעוד לא הספקנו לשלוח להם קישור. אנחנו עוד לא מאורגנות עם הודעות אוטומטיות. באתר אפשר לבחור משפט חוץ מגיבור של אמא, כמו אהוב לבי, הפרח בגני ועוד משפטים כי פתאום ראינו שהאבא מסתכל והוא מבקש גם, והאחות מבקשת אולי גם אני יכולה לקבל…".
יצא לך בעצמך ללכת למשפחות? ״כן, אני מאוד רציתי לחוות את זה מקרוב מאוד. לפני מספר ימים פנתה אליי מישהי וביקשה שאגיע עם השרשרת להר הרצל. היא אמרה שזה מאוד ירגש אותם. כשהטקס נגמר והאמא עוד עמדה מעל הקבר של הבן שלה היא פתחה את השרשרת ואני הייתי שלולית, אני לא עמדתי בזה, כולי בכיתי״.

4 צפייה בגלריה
השרשרת
השרשרת
השרשרת
(צילום: באדיבות משפחת אייזנבך)

"הכנו לסבתא שרשרת של משפחה שלמה שנרצחה, אבא, אמא ושלושה ילדים קטנים, בלב אחד הכנסנו את כולם. זה ממש זה בכי לראות את זה. פתאום את אתה מתעסק עם תמונות ואתה קולט את גודל האסון, עוד תמונה ועוד תמונה ועוד צעיר יפיפיה ועוד חייל ועוד ילד ועוד אמא ועוד משפחה, אתה לא עומד בזה".

עוד בחדשות:

עד כה הוכנו כבר כמאתיים שרשראות וגם מחו"ל מתקשרים אליהם להזמנות, מתקשרים ובוכים. מי מממן את כל זה? ״העלויות מאוד גדולות. לנו עולה בערך 100 ש"ח שרשרת זה כסף טהור וגם ההכנה של הגרפיקה אנחנו עושים בעצמנו. חשבנו בהתחלה שנגיע לאיזה 500 שרשראות, קצת יותר, אבל ברגע שהתחילו לקבל לבקש מהמשפחות גם לה וגם לה וגם לה זה הכפיל ושילש את עצמו, אבל קשה להגיד לא אז אני לא יודעת מה נעשה אבל אני לא דואגת. מי שרוצה לקחת חלק ומי שזה עושה לו טוב, כתבנו באתר שב-99 ש"ח, אתה יכול לשמח עוד לב. כמובן, מחיר עלות וללא רווח שלנו״.