כאילו שהפקקים בירושלים לא מספיק חמורים, בעירייה החליטו לאחרונה לבטל פנייה שמאלה במספר צמתים מרכזיים. ראוי להקדים ולהבהיר כי כדי לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית, מקובל להעניק קדימות לרכבת הקלה על חשבון בעלי רכבים פרטיים.
2 צפייה בגלריה
מגדל העיר
מגדל העיר
מגדל העיר
(צילום: אלכס קולומויסקי))

לכן נהוג להקטין את מספר הצמתים שבהם הנהגים פונים שמאלה וחוצים את המסילה. בצורה זו הרכבת גם נוסעת יותר מהר מהרכבים וגם מקטינים את הסיכון לתאונות בזמן שהרכבים חוצים את נתיב המסילה. אלא שכידוע, פרויקט הרכבת הקלה בירושלים מלווה בעיכובים עצומים כבר שנים רבות. הן בהשלמת הקו האדום והן בסלילת הק הכחול והקו הירוק, לכן נהגים רבים תוהים מדוע העירייה לא מאפשרת להמשיך ולפנות שמאלה, עד שהרכבת תתחיל לנסוע בפועל.

"למה לסגור כבר עכשיו?"


מדיווחי הנהגים עולה כי ברחוב כנפי נשרים בוטלה הפנייה לרחוב רוברטו מקי וגם בוטל נתיב בכיכר הכניסה להר נוף, שם אפשר היה עד כה לבצע סיבוב-פרסה. בנוסף בוטלה פנייה מרחוב נתנאל לורך שמאלה לשדרות רבין, מה שמקשה על הנוסעים לקרית משה. כמו כן, גם ברחוב שרי ישראל נאסרה הפנייה שמאלה, מה שיצר מצב אבסורדי שבו נהגים אובדי עצות ותקועים בפקקים ענקיים בכל אזור גאולה ומקור ברוך.
"מרחוב נתנאל לורך ביטלו את הפנייה שמאלה למרכז העיר", סיפר ל"ידיעות ירושלים" נהג מתוסכל. "אמנם למרות זאת נהגים עדיין פונים שמאלה ומבחינה תחבורתית זה אפילו לא סיכון, אבל באופן חוקי כל מי שצריך להגיע לקריית משה, לא יכול להגיע".

2 צפייה בגלריה
הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב המלך קינג ג'ורג'
הקו הכחול של הרכבת הקלה ברחוב המלך קינג ג'ורג'
הקו הכחול בקינג ג׳ורג׳
(הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

"מרחוב כנפי נשרים עד הכיכר להר נוף כבר אין שום פנייה שמאלה", טוען נהג אחר. "מי שיוצא עכשיו מרמי לוי ויש חסד, צריך לנסוע ישר ואז לעשות פרסה. למה לסגור כבר עכשיו את הפניות?", הוא תוהה, "הרי רק עוד שנתיים תהיה רכבת, עד אז אפשר לנסוע כרגיל. גם ברחוב שרי ישראל יש את אותה בעיה. אם אני מגיע לשרי ישראל מכיוון רחוב יפו ורוצה להגיע למערב העיר, אני צריך להגיע עד לשדרות רבין או לשמגר ואז לצאת לשכונות - אין חיבור למערב העיר בגלל הרכבת העתידית. כשתהיה רכבת אין בעיה, זו אפילו תהיה ברכה לדעתי, אבל למה כבר עכשיו? למה אני לא יכול לצאת מרחוב שמגר לגבעת שאול, או לקריית משה? משכונות גאולה ומקור ברוך אין אפשרות לנסוע למערב העיר".


מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העבודות להרחבת תוואי הרכבת הקלה מאלצות שינויים בכבישים ברחבי העיר מטעמי בטיחות.ביטול הפניות מכנפי נשרים לרוברטו בקי, ביטול נתיב בכיכר הכניסה להר נוף וביטול הפנייה מרחוב נתנאל אורך לשדרות רבין לכיוון קרית משה, נעשו כדי לאפשר את העבודות להקמת הקו הירוק שיעבור בין קמפוס הר הצופים לכיוון גבעת שאול והר נוף, בנוסף לביטול הפנייה מרחוב שרי ישראל לכיוון מרכז העיר כדי לאפשר את העבודות להקמת הקו הכחול שיעבור משכונת גילה ועד רמות.
"עיריית ירושלים תמשיך לפתח ולקדם את התחבורה הציבורית בעיר לטובת התושבים והמוני בית ישראל והתיירים מחו"ל הבאים בשערינו, תוך כדי חשיבה ותשומת לב לחלופות ראויות במרחב הציבורי בעת העבודות. אנו גאים בפיתוח המואץ ובקידום פרויקט רשת קווי הרכבת הקלה בעיר הבירה, רשת הרכבות הראשונה במדינה. מדובר בפרויקט תשתית מהמורכבים ביותר בישראל, שבסיומו תשתדרג לאין שיעור חוויית הנסיעה, בדומה למתקדמות שבערי העולם".