בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל בצעד נדיר הרשעה של נהג שתקף נהג משאית וגרם לו לשברים בלסת ובארובת העין. השופטת תמר בר-אשר ציינה בפסק הדין כי הרשעת הנהג התוקף עלולה לפגוע באפשרותו לגשת למכרזים ממשלתיים.
2 צפייה בגלריה
נהג המשאית שהותקף באירוע
נהג המשאית שהותקף באירוע
נהג המשאית שהותקף באירוע
(מתוך חומרי החקירה)

על פי כתב האישום שהוגש נגד הנהג, ביום 25.6.2019 סמוך לשעה 12:30 נהג הנאשם ברכבו ברחוב יגאל ידין ובסמוך אליו נסע המותקף עם משאיתו. כאשר זה עבר נתיב קילל אותו הנאשם וסימן לו "אצבע משולשת". במהלך האירוע שני הנהגים יצאו מרכביהם, כאשר הנאשם יצא עם חכת דייג ובמהלך האירוע תקף אותו באמצעות אגרוף שגרם לו שבר בעצם הלחי וארובת העין. כתוצאה מהתקיפה החמורה פונה הנהג לבית החולים ועבר סדרת ניתוחים בהרדמה מלאה. בגין האירוע הוגש כנגד הנהג התוקף כתב אישום חמור בעבירה של גרימת חבלה בנסיבות מחמירות לבית המשפט המחוזי בירושלים.
עוד בחדשות:
הנאשם – בעל חברה בתחום הספורט הודה במיוחס לו כבר בתחילת ההליך המשפטי. השופטת תמר בר אשר, החליטה בצעד חריג לבטל את הרשעתו וכך נימקה: "מכלל הראיות שהוגשו עולה כי הוכח באופן חד משמעי, שאינו מותיר מקום לספק, כי הרשעת הנאשם תפגע פגיעה אנושה בעיסוקו, במקצועו ובאפשרות שיוכל להוסיף ולעסוק בתחומי עיסוקו. הרשעת הנאשם תמנע ממנו להוסיף וללמד בשלוש המכללות שבהן הוא מלמד, תמנע ממנו כל אפשרות לגשת למכרזים, המחייבים כי יהיה נעדר הרשעות קודמות, תמנע ממנו להוסיף ולחוות את דעתו לבתי המשפט בעניין בטיחות בספורט ותמנע ממנו בפועל כל עיסוק שהוא עסק בו עד היום".
בהמשך פסק הדין כתבה השופטת: "חומרת העבירה אינה חזות הכול. יש להעמיד לזכותו של הנאשם גם את אופיו הטוב, את היותו אדם שזה שנים מתנדב ותורם לחברה ולקהילה במסגרת התנדבותית. לא נראה כי רגע מר ונמהר שבו פעל שלא כדין, תוך עשיית מעשה חמור, גם אם לא התכוון לתוצאותיו, ימחק במחי יד את כלל פועלו במהלך חייו״.

2 צפייה בגלריה
בית משפט המחוזי בירושלים
בית משפט המחוזי בירושלים
בית משפט המחוזי בירושלים
(צילום: לירן תמרי)
בפרקליטות מחוז ירושלים דרשו לגזור על הנהג התוקף בין 28 ל-50 חודשי מאסר בפועל וציינו במהלך ההליך: "המאשימה תעמוד על האינטרס הציבורי ועל החוק המחייב השתת ענישה בהתאם. חברה מתוקנת אינה יכולה להשלים על תופעת יישוב סכסוכים בדרכי אלימות, הפוגעת בסדר החברתי ובזכותו של אדם לשלמות גופו. על מיגור תופעה זו להיעשות באמצעות ענישה משמעותית ומרתיעה אשר תעביר מסר ברור בדבר היעדר סובלנות כלפי עבירות אלו"
הנהג המותקף ציין במהלך ההליך כי מאז האירוע הוא סובל מתסמינים פוסט טראומתיים, חרדות וחווה את העולם כפוגעני ואמר כי "התנהגות הנאשם אכזרית וסדיסטית".
משהרשעתו בוטלה, הושתו על הנהג התוקף עונשים של 300 שעות שירות לתועלת הציבור ופיצוי לנפגע על סך של 25 אלף שקלים.