פרשת 'ליידי דייויס', שכוללת מאבקים חוצי מגזרים ושכונות, עוד רחוקה כנראה מלהסתיים. ועדת הכספים בעירייה אישרה את הסכם השכירות של רשת 'בית יעקב' במתחם בית הספר בקרית יובל. זאת כשברקע מקודם מהלך כולל של העירייה שבמסגרתו יועבר בית הספר 'עמל ליידי דייויס' למתחם בית הספר 'דנמרק', שנמצא בשכונת גוננים.
2 צפייה בגלריה
בית הספר ליידי דיוויס
בית הספר ליידי דיוויס
מה יעלה בגורל המתחם? 'עמל ליידי דייויס' בקרית יובל
(צילום: שלומי כהן)

בקריית יובל מתלוננים על המהלך, ראשית מכיוון שהם אינם מעוניינים לוותר על בית ספר בשכונה שקלט תלמידים שנפלטו ממערכות חינוך ורק בו הם הצליחו להגיע להישגים, וכן בשל ההתנגדות להכנסתן של מאות תלמידות חרדיות לשכונה. גם בגוננים מתכוונים לצאת לקרב נגד החלטת הרשות המקומית, בטענה שיש צורך לדאוג תחילה לבית ספר עבור ילדי השכונה לפני שמייבאים תלמידים מבחוץ.

מתנגדים לחרדים


לפי ההסכם, שאושר השבוע בין העירייה לרשת החינוך 'עמל', הרשת תשכיר לעירייה את המבנה שברחוב זנגוויל ל־10 שנים עם אופציה להארכה ותעתיק את מיקומו של 'ליידי דייויס' למתחם בית הספר 'דנמרק' בגוננים כבר בספטמבר הקרוב, כאשר שני המוסדות עתידים להתאחד. המהלך מלווה בהטבות שונות מצד הרשות המקומית, כגון הבטחה לשטחים נוספים, ניתוב תלמידים מיתר העיר, שיווק ופרסום.

2 צפייה בגלריה
המחאה נגד פינוי בית הספר ליידי דייויס
המחאה נגד פינוי בית הספר ליידי דייויס
המחאה נגד פינוי בית הספר ליידי דייויס
(צילום: סיעת ׳מצילים את ירושלים׳)

סגן ראש עיריית ירושלים, יוסי חביליו, טוען כי בימים אלה נערכים התושבים משכונת גוננים ומקרית יובל להגיש את התנגדותם למהלך.

קראו גם:

"ההיסטוריה מלמדת שבמקרים שבהם פתחו בית ספר חרדי בשכונה שאינה חרדית - הדבר סימן את קץ אופייה הממלכתי של השכונה. כך קרה בבית וגן, ברוממה וברמת אשכול, וכך קורה ברמות וצפוי לקרות גם בקרית יובל במידה שביה״ס לבנות 'בית יעקב' ייכנס לשכונה. מדובר בכניעה מוחלטת של משה ליאון לחרדים על ידי הליך פסול שנוגד את כללי המינהל התקין, ובלית ברירה – נפנה בעניין שוב לבית המשפט".
מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה ומינהל החינוך בעיר מאמינים כי המעבר של בית הספר 'ליידי דייויס' למעונו החדש ייטיב עם התלמידים ועם הצוות, ואף יתרום לצמיחת שני בתי הספר שישכנו ביחד. המינהל הקהילתי 'יובלים' מתייחס למעבר בצורה צרה ומודאג בעיקר מעניינים אחרים שאינם נוגעים לתלמידי בית הספר וטובתם אינה לנגד עיניו. לגבי מינהל 'גוננים', צר לנו על הקולות שעולים מכיוונו, אשר מסיבות זרות חלק מהפעילים בו מעדיפים לעורר התנגדות חסרת בסיס. אנו מכבדים גם את זכותו המובנית של המינהל להגיש התנגדות או עתירה, ובמקרה כזה העירייה ומנח"י יתייחסו אליה לגופה".