שומרים על הכשרות בפסח ולא ידועים היכן לאכול בירושלים? הכנו לכם רשימה של מסעדות כשרות שישמחו לארח אתכם. וגם מבחר לא קטן של מסעדות למי שאינו שומר.

מסעדות כשרות לפסח


מרכז המבקרים של יקב ירושלים

איפה: משכנות שאננים, במתחם טחנת הרוח
זמני פעילות: במהלך חול המועד כולל ערבי חג מרכז המבקרים של היקב יהיה פתוח (בימי חול המועד עד השעה 20:00 ובערבי החג עד השעה 15:00). המרכז ממוקם בטחנת הרוח ההיסטורית של סר מונטיפיורי, והוא פנינה ירושלמית עם טרסה גדולה שבה אפשר לשבת וליהנות מיין טוב ומעדנים שיוגשו לקהל הרחב כולל אפשרות לקבוצות.

12 צפייה בגלריה
מסיבת פורים מול חומות העיר העתיקה
מסיבת פורים מול חומות העיר העתיקה
מסיבת פורים מול חומות העיר העתיקה
(צילום: שירלי פוקס)

מה מגישים: לרגל החג, מרכז המבקרים יוכשר לפסח, ובמהלכו יגיש את מגוון היינות הכשרים והמשובחים, דוגמת יינות הפרימיום האביביים רוזה, סוביניון בלאן, וינטג' גוורצטרמינר וכן מסדרת הווינדמיל פרוג'קט, כשלצידם יוגשו מגשי גבינות בוטיק מבית היוצר של משק גל.

'מעדני צדקיהו פוד מרקט'


איפה: הרב שמואל ברוך 27, ירושלים, שוק מחנה יהודה
זמני פעילות: כשהחבר'ה של צדקיהו חשבו על הדבר הבא הם רצו לסדר את כל הקניות במקום אחד. קפה ומשהו טעים ליד כי חייב, ארוחות בוקר מפנקות, יין טוב לערב, גבינות שילוו את היין, חמוצים, סלטים ואוכל לשבת ולחג ואינספור דליקטסים ומוצרים שאי אפשר למצוא במקום אחר. האוכל הוא בכשרות רבנות לאוכלי קטניות, וניתן לבצע הזמנה מראש מתפריט ללא חשש קטניות בכשרות הרב מחפוד. פתוח החל משמונה בבוקר בכל יום.

12 צפייה בגלריה
'מעדני צדקיהו פוד מרקט'
'מעדני צדקיהו פוד מרקט'
'מעדני צדקיהו פוד מרקט'
(צילום: פרטי)

מה מגישים: מפרום כרובית, קובה פסח, חרוסת ביתית, שוק אווז ברוטב הדרים, כבד קצוץ שאי אפשר בלעדיו, אסאדו ביין ופטריות. כל המטוגנים כרגיל! כבר אמרנו שהיום יש הכל כשר לפסח? מסתבר שכן.

'בלאק איירון'


איפה: אגריפס 80, שוק מחנה יהודה
זמני פעילות: בשוק מחנה יהודה הולכת להיות חגיגה גדולה של מבקרים וכמות המקומות שם תהיה מצומצמת בכל הנודע למקומות הכשרים. בצאת החג ומוצ"ש: 24:00-20:00, יום ראשון ושני בחול המועד: 23:00-13:00.

12 צפייה בגלריה
מנת הסטייק ב'בלאק איירון'
מנת הסטייק ב'בלאק איירון'
מנת הסטייק ב'בלאק איירון'
(צילום: אסף קרלה)

מה מגישים: בתפריט תמצאו מנות רבות יותר מבתפריט הרגיל. במיוחדים: לחם פסח עם חמאת וואגיו מתובלת, קריספי צ'אנקי צ'יפס עם איולי, איירון שרי, פטריות מוקפצות ואסאדו קולסלאו. בגזרת העיקריות נמצא חזה עוף במרינדת תבלינים עם ירקות בעישון, וואגיו סמאש בורגר עם לם פסח מיוחד ועוד. בסטקייה נוכל להזמין דנבר קאט, סינטה, פילה, פלאט איירון וואגיו, אנטריקוט ביישון יבש 28 יום, פריים ריב ביישון יבש 40 יום. ולקינוח גלידת מאנקי ביתית.

'וופל פקטורי'

איפה: שדרות יצחק רבין 10 - סינמה סיטי
זמני פעילות: המקום, שהכי נראה היה שלא יכול להיות כשר כי הוא מגיש ופל ופסטות, עשה את הסוויץ' ודווקא כן יגיש את הכל במתכונת כשרה. הסיבה היא לתת ללקוחות של המקום וגם לאלה שנהנים בסינמה סיטי מסרט להשלים את הבילוי בחופשה. גם כאן המקום יהיה פתוח בחול המועד, אבל גם בימים הקצרים של ערבי חג ומוצאי חג ובימי שישי.

12 צפייה בגלריה
'וופל פקטורי'
'וופל פקטורי'
'וופל פקטורי'
(צילום: אורי חזן)

מה מגישים: פיצות עם בצק מיוחד לפסח, פסטות, סלטים, וכמובן ופלים מיוחדים ומושחתים, כמו קליק, קינדר ופסק זמן. כל התפריט כמעט הוסב להיות לכשר לפסח על מנת לתת הרבה אופציות למי שמגיע. יש גם תפריט שתייה ועוד כמה הפתעות מיוחדות לפסח.

'עזרא' גריל בשרים


איפה: יד חרוצים 14, תלפיות
זמני פעילות: השנה הורחבו שעות הפעילות בגלל שאין יותר מדי ימים של חול המועד והמסעדה תארח בכל יום עד חצות ותהיה פתוחה גם בחצאי הימים של ערבי החג וימי שישי ומוצאי החגים והשבת. במקום יתקיימו גם אירועים כמו בריתות ובר מצוות בחללים המותאמים במסעדה.

12 צפייה בגלריה
'עזרא' גריל בשרים
'עזרא' גריל בשרים
'עזרא' גריל בשרים
(צילום: אסף קרלה)

מה מגישים: למסעדה יש תפריט מיוחד לפסח הכולל בתוכו את כל הבשרים האפשריים, כמו קבב, פרגיות, פילה עוף, כנפיים על גחלים. במיוחדים ניתן להזמין שיפודים של נתח קצבים, משופדים עם שומן טלה, סטייקים מיושנים, פילה ואנטריקוט ועוד. לכבוד הפסח יש סלטים חדשים, מטבלים בטעמים שונים וקינוח שוקולד מיוחד לחג. במקום יהיו גם מנות מיוחדות לילדים (כן – יש שניצל גם בפסח) ולצמחונים.

'הפי פיש'


איפה: מלון ממילא, שדרות אלרוב
זמני פעילות: למסעדה החלבית של המלון נכנסים דרך שדרת החנויות של שדרות אלרוב, שהולכות להיות עמוסות מאוד בחג ממבקרים. המסעדה תהיה פתוחה ביומיים של חול המועד והיא תהיה בכשרות בד"ץ.

12 צפייה בגלריה
'הפי פיש'
'הפי פיש'
'הפי פיש'
(צילום: דניאל לילה)

מה מגישים: שף המסעדה רן נחמיה הכין כמה מנות ספיישל, כמו שווארמה דגים, יוגורט, חציל שרוף ובצל מוחמץ, ניוקי שוק עם ירקות קלויים ופרמזן, מבחר דגים ענקי וגם פיצות כשרות לפסח ועוד הפתעות.


'רופ טופ'


איפה: גג מלון ממילא, שדרות אלרוב
זמני פעילות: מסעדת 'רופ טופ' צופה אל נוף עוצר נשימה של ירושלים העתיקה, והסועדים המגיעים להתארח בירושלים ייהנו מהאוכל, שיוגש בימים של חול המועד, אבל גם מאווירה וחוויה מיוחדת. האוכל שיוגש הוא בכשרות רבנות ירושלים ללא חשש לקטניות.

12 צפייה בגלריה
המנה ב'רופ טופ'
המנה ב'רופ טופ'
המנה ב'רופ טופ'
(צילום: דניאל לילה)

מה מגישים: בין המנות שיצרה השפית סימון שפירו ניתן לראות מנות כמו סשימי סלמון והדרים, טטאקי סינטה, פרגית צלויה עם ניוקי, קרם דלעת, זוקיני צלוי ובצל ירוק שרוף, ביפבורגר רופטופ עם לחמנייה כשרה כמובן, ועוד הרבה מנות נוספות.

מסעדות לא כשרות לפסח


'אסקדיניה'


איפה: שמעון הצדיק 11, כביש מס' 1 מצד ימין
זמני פעילות: מסעדת 'אסקדיניה' היא מסעדה איטלקית שנוסדה בשנת 1998. מאז ומתמיד קיבל המקום פידבקים מעולים ותגובות נלהבות מהלקוחות שבאים במיוחד, וזאת למרות מיקומו המרוחק מלב הסצנה הקולינרית הירושלמית, כך שההגעה אליו משתלמת. המסעדה פתוחה לאורך כל השבוע משעות הצהריים המוקדמות ועד אחרון הסועדים.

12 צפייה בגלריה
'אסקדיניה'
'אסקדיניה'
המנה במסעדת 'אסקדיניה'
(צילום: אדמונד מחלוף)

מה מגישים: המקום מתמחה בבשרים טובים ומיושנים, סטייקים מסוגי נתחים שונים, דגים מכל הסוגים, פיצות מעולות שנאפות בתנור מיוחד, וכל זה מתווסף למיוחדים כמו פילה בקר עם רוטב של שמן זית, שום ופלפל חריף, פלטת בשרים מיושנים (אנטריקוט, פילה, נקניקיות, חזה עוף ברוטב שום ולימון). ואם תשאלו את אסקדיניה מה הכי חשוב להם? השירות.

'דולפין ים המתחדשת'


איפה: מדרחוב בן שטח, מרכז העיר
זמני פעילות: המסעדה, ששוכנת בלב ליבו של מרכז העיר, תהיה פתוחה בשעות הרגילות שלה, שכוללות כמובן את שישי בערב ושבת, וכך גם בחול המועד. התפריט הוא אותו תפריט, אבל יהיו גם ספיישלים לכבוד החג. במקום יגישו גם תפריט יינות מיוחד וקוקטיילים.

12 צפייה בגלריה
המנה בדולפין ים
המנה בדולפין ים
המנה בדולפין ים
(צילום: אסף קרלה)

מה מגישים: את כל התפריט שתמיד קיים, עם ספיישלים שיקבעו באותו היום, הרבה בשל חומרי הגלם (במיוחד הדגים) שיבואו באותו היום. לדוגמה, בראשונות נמצא כרובית בשמן לוהט, קרפצ'יו דג ים, שרימפס אננס, קלמארי ים־תיכוני וריזוטו פטריות. בגזרת מומחיות הדגים השלמים נראה לברק/דניס/ברבוניות/פורל, פלטת דגים מעורבת. ובספיישלים של החג: פילה בר ים אפוי בתנור על מצע ריזוטו/מחבט מיקס פירות ים, שרימפס בלאק טייגר ועוד. בבשרים: אנטריקוט פרימיום מיושן, קבב טלה ואפילו שניצל עוף קריספי.

'קלווס'


איפה: דרך שכם 26, הר הזיתים
זמני פעילות: עוד פנינה מזרח ירושלמית שהיא בעצם מסעדת גורמה שבה מוגשות מנות ערביות ישראליות. במהלך הפסח המקום יהיה פתוח לאורך כל החג וערבי החג החל מהשעה 12 בצהריים ועד השעה 23 בלילה, כשכל התפריט יוגש באופן מלא.

12 צפייה בגלריה
קלווס
קלווס
קלווס
(צילום: פרטי)

מה מגישים: התפריט מאוד מאוד מגוון ומקדיש לא מעט מחשבה כדי לכלול בתוכו טעמים רבים. מדובר במנות בינלאומיות בסגנון מזרחי, כאשר כל המנות מורכבות מבשר, עוף או דגים. מה שמיוחד במקום זה שכל הסלטים, הלחם והמנות מיוצרים רק במסעדה, אין שום דבר שמגיע מבחוץ. בספיישלים של פסח ניתן למצוא קובה ומעל יש לימון קוויר (מיץ לימון שמשנים את הצורה שלו להיות כמו קוויר דגים) ששמים אותו מעל הקובה, וזאת מנה מושלמת. בנוסף יש דפי אורז ממולאים בטבולה במקום בחסה, שזה גם אחד המעדנים.

'דה ז'בו'


איפה: גן העצמאות, מנשה בן ישראל (חניה פרטית)
זמני פעילות: למרות היותה מסעדה לא כשרה, המתכונת שבה יפתחו את הדה ז'בו תהיה עם אפשרות למנות שהן גם כשרות. ימי ושעות הפעילות יהיו כרגיל ראשון עד חמישי החל מהשעה 16:00 ושישי-שבת החל מהשעה 12:00.

12 צפייה בגלריה
המנה ב'דה ז'בו'
המנה ב'דה ז'בו'
המנה ב'דה ז'בו'
(צילום: דוד מויאל)

מה מגישים: דה ז'בו תעמיד לרשות הסועדים את התפריט הרגיל של המסעדה, אבל תהיה אופציה של לחם כשר לפסח ואפילו מצות. במקום גם דאגו לחדש את תפריט הקינוחים, כך שמי שנפשו חשקה בקינוח שהוא גם כשר יוכל לעשות זאת. מנות מיוחדות: סינטה עגלה בציר בקר ויין, פירה, פילה דניס צלוי על הפלאנצ'ה, אורז אדום, זוקיני ובזיליקום מוקפצים, ויניגרט שרי צהובות וג'ינג'ר, שניצל ופירה וסיח שווארמה משכבות של פרגיות בפריסה דקה, צזיקי ופלפל.

שאנטי


איפה: נחלת שבעה 4, מרכז העיר
זמני פעילות: ה'שאנטי' הוא אחד המוסדות הוותיקים ביותר בעיר שמאז ומעולם פתוח גם בשבת. המסעדה תהיה פתוחה רק בערבים ולא בכל חול המועד, לכן יש להתעדכן עם המסעדה. מיקום המסעדה הוא בנחלת שבעה, לשם מגיעים לא מעט תיירים מהארץ והעולם, והחוויה היא באמת לשלב את כל מה שיש לאזור להציע, שזה גם סיורים בשוק, בעיר העתיקה ובאתרים נוספים.

12 צפייה בגלריה
המנה בשאנטי
המנה בשאנטי
המנה בשאנטי
(צילום: פרטי)

מה מגישים: גם במקרה של השאנטי, התפריט הוא רגיל וכולל מנות מיוחדות של פסטה ורביולי, פירות ים ובשרים שונים. יש פוקאצ'ות ופיצות, מנות ילדים, והמקום ידידותי גם לצמחונים.