מלחמת חרבות ברזל הביאה עימה גזענות, הסתה ואלימות. מקרה חריג אירע אתמול (ה') כאשר עובדי קבלן ערבים סרבו לכאורה לבצע שתילה של דגל ישראל.
2 צפייה בגלריה
עובד ניקיון מטעם העירייה. "ירושלים היא העיר הנקייה בישראל"
עובד ניקיון מטעם העירייה. "ירושלים היא העיר הנקייה בישראל"
עובד עירייה מטעם העירייה סרבו לשתול צמחים בצורת דגל ישראל
(צילום: יצחק טסלר)
בהודעה ששלח אחד המנהלים לבכירים בעירייה בניהם ראש העירייה, משה ליאון, גולל את הסיפר כי היתה מתוכננת להתבצע היום שתילה עונתית בכיכר האפט לפי תוכנית עבודה באזור בית הכרם: "ברצוני לידע שעובדי קבלן במחלקת גננות אזור בית הכרם החליטו בהפגנתיות לא לבצע שתילה בצורת דגל ישראל מתוך אג'נדה למרות שנתבקשו לאחר שניסנו להחליף צוות אחר לשתילה גם הצוות שהגיע לא היה מוכן לשתול".
עוד כתב המנהל: "דוגמא זו מהווה הפרה בוטה של הנהלים אין צורך להוסיף כי בזמן מלחמה ובכלל אין מקום להביע שום עמדה פוליטית. אני רואה את זה בחומרה רבא ופגיעה וזלזול בכבוד המדינה וסמליה אין צורך להגיד מה משתמע ממעשה כזה שפל לאחר שביקשתי תעודות זהות סירבו העובדים לתת לי את מבוקשי ובנימה מזלזלת ואף בגיחוך אמרו לי תביא משטרה מצידנו". את מכתבו סיים כשכתב לא אתן יד בדבר אבקש למצות את הדין בכל בחומרה שאפשר לגבי עובדים.

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
כיכר ספרא בניין עיריית ירושלים
(צילום: mynet)

סגן ראש העירייה, אריה קינג (מאוחדים) אמר בתגובה: "ההחלטה הרת האסון של ראש העירייה הקודם ניר ברקת להפריט את שרותי העירייה, פוגעת בתחושת הביטחון של תושבי העיר ופוגעת ברמת השירותיות של העירייה. התרעתי על כך בישובותיה של ועדת מכרזים, עת כלל חברי הועדה העדיפו את המחיר הזול על פני האיכות והאמינות של קבלני המשנה. זה פוגש אותנו בקבלני הגיזום שפוגעים בעצים ללא רחמים. זה פוגש אותנו בנהגי ההסעות שמפחידים את ילדי החינוך המיוחד והוריהם, זה ממשיך בסייעות ובגננות וזה קורה עם עובדי הניקיון במוסדות החינוך וברחובות. וכעת גם בגינון. הגיע הזמן שלהחליף דיסקט בעירייה ולהעדיף את הביטחון, בטיחות והאיכות על פני המחיר הזול וחוסר ביטחון".
מהעירייה נמסר: "מדובר בעובדי קבלן שהעסקתם הסתיימה לאלתר. ביום ראשון יגיע צוות גינון לבצע את השתילה כמתוכנן."