מדוע עיריית ירושלים מתעקשת לשמור בסוד האם הפקחים שלה חזרו לפעילות או לא? בכיכר ספרא לא מיידעים הציבור. מערכת mynet פנתה לעירייה עם השאלה הפשוטה, שם בחרו להגיב בתשובה עמומה: ״עיריית ירושלים מבצעת מגוון פעולות פיקוח, שיטור ואכיפה כפועל יוצא מהמדיניות הנקבעת ובכפוף לנסיבות ולצרכים המבצעיים בשטח. הנושא דינאמי ומשתנה בהתאם למצב״.
2 צפייה בגלריה
דו״ח חניה
דו״ח חניה
דו״ח חניה
(צילום: רועי אלמן)

האכיפה במרחב הציבורי פסקה עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. תחילה, ההחלטה היתה מובנת — לצד ההלם והאבל, העיר סבלה מאזעקות ובמקביל קלטה אלפי מפונים מהדרום ומהצפון. השגרה בעיר הופסקה לחלוטין והפכה לשגרת חירום.
אך בשבועיים האחרונים ירושלים מנהלת שגרה כמעט מלאה ומוגדרת על ידי פיקוד העורף תחת הצבע הירוק שמשמעותו ״פעילות מלאה״ — מערכת החינוך חזרה לפעול, מקומות העבודה פועלים כרגיל לחלוטין ורוב בתי העסק פתחו מחדש את שעריהם.

2 צפייה בגלריה
ירושלים, השבוע
ירושלים, השבוע
ירושלים, השבוע
(צילום: mynet)

למרות זאת, הבלגן חוגג. מדרכות שלמות חסומות על ידי רכבים, כך גם מעברי חציה. הולכי רגל הולכים על הכבישים — זאת בעוד תנועת כלי הרכב בעיר חזרה כמעט לחלוטין לשגרה. בינתיים, נהגים מוצאים עצמם משלמים על חניה בכחול לבן באמצעות האפליקציות, מבלי לדעת האם יש בכך צורך אמיתי או לא וכך כמובן קופת העירייה רק מרוויחה.

עוד בחדשות:

אז מה אפשר לעשות בינתיים? להתקשר למוקד העירוני (106) ולדרשות תשובות ובמקביל לדווח על רכבים שחונים בצורה שמסכנת את חייהם של הולכי הרגל.