בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים זיכה באחרונה תושב העיר, בעל תג נכה לאחר שנרשמה לו הודעת קנס על ידי עיריית ירושלים, לאחר שהחנה את רכבו בחנייה המיועדת לרכבי משטרה. השופטת ענת גרינבאום קבעה כי חנייה של רכב נכה במקום השמור לניידות משטרה אינו מהווה ״הפרעה לתנועה״, כפי שטענה העירייה. בכך בעצם המקומות השמורים לרכבי משטרה הופכים לכמעט חסרי משמעות. בתגובה לפסיקה, על ההליך, הגישה עיריית ירושלים ערור לבית המשפט המחוזי.
2 צפייה בגלריה
חניה השמורה לרכב משטרה
חניה השמורה לרכב משטרה
חניה השמורה לרכב משטרה
(צילום: mynet)
בזמן שחניות עירוניות רבות נ"תפסות" על ידי רכבי משטרה במרכז העיר, בעל תו נכה, תושב ירושלים, החנה את רכבו בחנייה המיועדת לחניית רכבי משטרה ברחוב זומרה סמוך למטה משטרת ירושלים ובית משפט השלום בעיר. כאשר הוא חזר לרכבו הוא מצא הודעת קנס.
העירייה טענה בכתב האישום כי הנהג החנה את הרכב במקום אסור וביקשה להרשיעו. מנגד טען הנהג כי חנית רכבו במקום השמור לרכבי משטרה עומדת בכל הקריטריונים הקבועים בחוק חניית נכים, בו אין על אזכור לאיסור חנייה במקום זה וכי "כל מה שלא נאסר על האזרח במפורש – מותר".
עוד בחדשות:
השופטת ענת גרינבאום ציינה "במקרה דנן, אין חולק כי העמדת או חנית רכב במקום השמור לרכב משטרה אינה מנויה בסעיף 3 לחוק חניה לנכים ומשכך יש לבחון האם במקרה זה מתמלאים התנאים הקבועים בסעיף 2(א) לחוק או שמא חניה במקום זה מהווה "הפרעה ממשית לתנועה".
2 צפייה בגלריה
ניידת משטרה
ניידת משטרה
ניידת משטרה ברחוב יפו
(צילום: רועי אלמן)
עוד ציינה כי "אין בידי אף לקבל את טענת המאשימה כי אותה הפרעה נטענת הינה העובדה כי אותם רכבי משטרה שחנייתם "נתפסה" בידי רכב הנושא תג נכה "יאלצו לחנות רכבם במקומות חנייה אסורים. כמו כל אזרח, גם שוטר התר אחר שניה מצופה לחנות את רכבו כחוק ואין בעובדה כי מקום החנייה השמורה לרכב משטרתי תפוס, בין אם על ידי רכב בעל תג״. בעיריית ירושלים כאמור הגישו ערעור על ההחלטה לבית המשפט המחוזי בעיר.