ברחוב 'באב א־זהרה' שבמזרח העיר, בסמוך לחומות העיר העתיקה ולמשרד המשפטים, שוכנים משרדי עמותה טורקית, אחת מני כמה, ושמה יונוס אימרה.
1 צפייה בגלריה
החנייה השמורה לטורקים
החנייה השמורה לטורקים
החנייה השמורה לטורקים
(צילום: פרטי)

מטרתה המוצהרת היא חיזוק הקשר בין העם הטורקי לעם הפלסטיני באמצעות מפעלי תרבות וצדקה. אך בפועל היא דוחפת, כמו יתר הארגונים הטורקיים באזור, להגברת ההשפעה הטורקית-אסלאמית בקרב קהלי היעד המקומיים, תוך ערעור על המעמד הריבוני של ישראל במזרח ירושלים.
המפתיע הוא שהארגון שאינו מפחד להביע עמדות אנטי־ישראליות, זוכה להכרה מעיריית ירושלים כאילו מדובר בשגרירות. מחוץ למשרדי הארגון הוצב שלט עירוני המורה על מקומות חניה שמורים בלעדית עבור חמישה כלי רכב של חברי העמותה. נדגיש כי מדובר בלב האיזור העסקי של מזרח העיר, ודווקא התושבים המקומיים שבאים לקניות, אך מוגבלים בשל מצוקת החנייה שם, סובלים מכך.

מאגפים ממזרח


כבר מספר שנים שגופים וארגונים טורקיים מרגישים בנוח לקדם את האג'נדה האנטי־ישראלית במזרח ירושלים, ולהעמיק את אחיזתם באיזור.מעל משרדי העמותה מתנוססים דגלי טורקיה ואש"ף, ומוסדות ציבוריים ובתי עסק רבים באזור נושאים סממנים לאומיים טורקיים. בעבר הפיקוח העירוני גילה עירנות והסיר שילוט שהוצב ללא היתר על ידי ארגון 'טיקה' הטורקי שצובר שם פופולריות, אך הפעם נדמה שמישהו נרדם בשמירה על החניה.

קראו גם:

"זה אבסורד שעמותה המקדמת דה־ לגיטימציה למדינת ישראל בתוך שטחה הריבוני, תהנה מחניות קונסולריות לטובת פעילותם", מתלונן רן ישי, לשעבר מנכ"ל משרד ירושלים שגריר במשרד החוץ, וכיום עומד בראש אגף המחקר של מכון JCAP.
הוא מוסיף כי מנכ"ל 'יונוס אימרה' הקודם בעיר, איברהים פורקן אוזדמיר נחקר בעבר על ידי המשטרה בחשד לעבירות על החוק הישראלי, ולפי דף הפייסבוק של העמותה, המנכ"ל הנוכחי, צ'נגיז ארוגלו, מתאם את פעילותה בבירה עם בכירים ברשות הפלסטינית ברמאללה.
מהעירייה נמסר: "החנייה אושרה בשנת 2017. מאז לא התקבלה תלונה בנושא, עד לפניות בשבועיים האחרונים הנבחנות כעת".