פוליטיקה בבתי הספר, מעכשיו זו גם עובדה: מספר מנהלים מבתי ספר בירושלים שלחו היום (ב') ואתמול (א') הודעות להורים המתייחסות לשביתה ולשיבוש יום הלימודים. על פי ההודעות, אנשי צוות שיבקשו למחות, יוכלו להודיע מראש על היעדרותם, וכן תלמידים שיחליטו להשתתף בהפגנה או במחאה, יוכלו לעשות זאת לאחר שיביאו אישור הורים בכתב.
2 צפייה בגלריה
המחאה מול כנסת ישראל.
המחאה מול כנסת ישראל.
המחאה מול כנסת ישראל
(צילום: יואב דודקביץ')
בתי הספר הדגישו כי אין הם מביעים תמיכה או עידוד למהלכים הפוליטיים המקודמים בימים אלה, אולם כאנשי חינוך, צוות בית הספר מאמין במעורבות אזרחית וציבורית המבוססת על גיבוש עמדה מבוססת ומנומקת ולכן גם מכירים בזכות של תלמידי בית הספר ומוריו, לשבות.
בהודעות נכתב עוד כי בבתי הספר יעסקו בימים הקרובים בסוגיות הפוליטיות במטרה להפוך את הדור הצעיר ליותר מעורב בסוגיות המעסיקות את החברה בישראל.

2 צפייה בגלריה
המחאה מול כנסת ישראל
המחאה מול כנסת ישראל
המחאה מול כנסת ישראל
(צילום: אלינור פבריקר)

"מחר מתוכננות במשק שביתת מחאה והפגנה. חלק מאנשי הצוות ישתתפו בשביתה ו/או בהפגנה ולכן יהיו שינויים במערכת השעות. באחריות התלמידים להתעדכן בווב-טופ", נכתב בהודעה שנשלחה לתלמידים באחד מבתי הספר בעיר, "תלמידים המעוניינים להשתתף בהפגנה יציגו אישור הורים ויהיו בקשר עם המחנכים שלהם. אנחנו נכבד את זכותם של התלמידים ואנשי הצוות שלנו למחאה ציבורית. מידע לגבי הצדקת החיסורים יינתן על ידי מחנכי הכיתות".

קראו גם:

"יצוין, כי הצוות החינוכי ותלמידי בית הספר מחזיקים בדעות מגוונות מכל קשת העמדות. זהו מאפיין שאנו שמחים עליו ומוקירים אותו. לנוכח המגוון ולאור הכבוד שאנו רוחשים לו, אין לנו יומרה להציג "עמדה בית ספרית" בנושא הרפורמה והמחאה. אנחנו מכבדים את זכות המחאה האזרחית ובאותה מידה מכבדים את עמדתם של אלו שתומכים ברפורמות המשפטיות, ויחד עם זה יש לנו מחוייבות ליצירת מרחב בטוח לשיח"
לפי הנחיות משרד החינוך, אסור לתלמידים ולמורים להשתתף בשעות הלימודים בכל הפגנה שהיא. אלא שאין איסור לעשות זאת מחוץ לשעות פעילות בית הספר, ככל שהדבר אינו עולה לכדי תעמולה למפלגה או לארגון פוליטי.
כמו כן, אסור למורים לארגן הפגנה בעלת אופי מדיני או לעמוד בראשה. גם לעובדים בכירים כגון מנהלים ומפקחים אסור להשתתף בהן. 'עניין מדיני-פוליטי' קיבל פרשנות משפטית צרה המתייחסת בעיקר למשמעות המפלגתית. הפגנות בעניינים כמו שחיתות שלטונית, מתווה הגז, משבר האקלים, זכויות אדם ושינויי מדיניות, אינן נחשבות בעלות אופי מדיני ומחוץ לשעות הלימודים מותר למורים להשתתף בהן ולארגן אותן.
מהעירייה נמסר: "לעירייה לא ידוע על בתי ספר, אשר אינם מקיימים לימודים בשל המחאה. יובהר, כי מנהלי בתי הספר והמורים הם עובדי משרד החינוך וככאלה, הם מחויבים להנחיות המשרד".
תגובת משרד החינוך תתפרסם כשתתקבל.