לתשובה הזו מטעמו של עובד עירייה לא ציפתה חברת המועצה לורה ורטון מסיעת מר"צ. לטענתה, בעקבות פניות שקיבלה מתושבים על תוכנית להקמת בית כנסת בשכונת גבעת משואה, היא פנתה למנהל המינהלת למבני דת בעיריית ירושלים יצחק הנאו על מנת שזה יספק לה פרטים שונים.
2 צפייה בגלריה
ההתכתבות. "לא לשלוח בשבת"
ההתכתבות. "לא לשלוח בשבת"
ההתכתבות. "לא לשלוח בשבת"
(צילום: פרטי)
לדברי ורטון, את הפנייה היא שיגרה במהלך השבת באמצעות דואר אלקטרוני, משום שאז התפנתה לכך. ההנחה שלה היתה כי ביום ראשון, כאשר יגיע מנהל המינהלת למשרדו, הבקשה כבר תמתין לו והוא ישיב לשאלותיה.
הנאו אכן הזדרז ביום ראשון לענות על המייל של ורטון, אלא שלתדהמתה הרבה הוא כתב לה כי "לא יהיו תשובות על שאלות בשבת".
2 צפייה בגלריה
ורטון
ורטון
ורטון
(צילום: יואב דודקביץ')
ורטון זעמה על אופי התשובה ולא נשארה חייבת: "אין זה כלל עניינך מתי או מאיפה כותבים לך", כתבה בתגובה להנאו. "תפקידך לענות. חובתך לענות. עליך למלא את התפקיד ואין לך כל זכות לקבוע נהלים או תנאים לכך״.
בהמשך ההתכתבות בין השניים כתבה ורטון להנאו בתקיפות: ״אפנה אליך מתי שארצה, יום או לילה, שבעה ימים בשבוע. אתה כמובן לא מחויב לענות לי בשבת - אבל כן מחויב לענות לי".
בשלב זה נראה שהנאו מצידו ניסה למתן את הטונים וכתב: "עניתי שכן וגם עניתי שאני מבקש לא לשלוח לי בשבת מיילים".
מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עו"ד הנאו השיב לשאלתה של חברת המועצה ורטון, כמתבקש, ובאותה נשימה ביקש מחברת המועצה להתחשב ברגשותיו ולא לשלוח לו מיילים בשבת. אין אנו רואים פסול בבקשתו של עו"ד הנאו ומצפים מכלל חברי המועצה הנבחרים לכבד את רגשותיהם ובקשותיהם של הדרג המקצועי שלא לעבוד בתוך השבת. יום השבת מוגדר כיום מנוחה ועובדי עיריית ירושלים אינם עובדים בשבת".