אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים העירוני, מצא את עצמו בימים האחרונים בלב סערת התפרצות הקורונה המחודשת בבתי הספר בירושלים. שגרת יומו מורכבת מעשרות פגישות ושיחות עם הגורמים השונים, וכוללת פניות רבות של הורים מרחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים העירוני
אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים העירוני
אריק קפלן, יו"ר ארגון ההורים העירוני
(צילום: יואב דודקביץ')
בשיחה עם מיינט ירושלים הוא מסביר מה צריך לעשות, מי ייפגע באופן משמעותי אם תהיה השבתה, ולמה לדעתו הקורונה פרצה שוב בעיר. "לא צריך להשבית את מערכת החינוך בעיר", פוסק קפלן בהחלטיות, "לא תהיה בזה אפקטיביות וזה לא ישיג את המטרה. המשק רק התחיל לחזור לשגרה ואני בהחלט בעד המשך התהליך הזה. השבתות כוללות לא יעזרו למצב כמו שחושבים".
לטענתו, הקורונה פרצה בגלל ההתרופפות הניכרת במשמעת. "יש הרגשה של אחרי המבול, כאילו הכל נגמר, וזאת טעות", הוא ממשיך, "אם תלמיד הולך בלי מסיכה אחר הצהריים, אחר כך הוא מגיע לבית הספר ומדביק אחרים. וכך לדעתי קרה גם בגל הנוכחי. זה לא רק באשמת בתי הספר".
2 צפייה בגלריה
הגימנסיה העברית, היום
הגימנסיה העברית, היום
הגימנסיה העברית. מוקד ההתפרצות
(צילום: לירן תמרי)
קפלן חושב שהחלטות כוללניות אכן יכולות לפגוע יותר מאשר להועיל, אולם הוא "בעד שכל הורה יחליט באופן פרטי אם לשלוח את הילד שלו לבית הספר ולנהוג באחריות".
את הפגיעה המשמעותית, הוא מסביר, עלולים לספוג דווקא תלמידי כיתה יא'-יב' שייגשו בקרוב לבגרויות. "צריך לעשות הכל על מנת להכין את השכבות הללו לבגרויות ולכן אני נגד השבתה של הלימודים לתלמידים אלו. גם כיתות ו', שיעלו בשנה הבאה לחטיבות הביניים, צריכים להמשיך ללמוד".