רכבת הלילה לנתב"ג חוזרת (בצורה חלקית בלבד): אחרי שספגו ביקורת חריפה בתקשורת וברשתות החברתיות, משרד התחבורה והרכבת הודיעו היום (א') על הפעלה מחדש של קו הלילה מירושלים לנתב"ג ולתל אביב. התאריך המתוכנן: 17 בספטמבר. אלא שגם ההפעלה הזו היא חלקית בלבד והקו ימשיך להיות מושבת בכל יום חמישי בלילה, עד להודעה אחרת.
2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת 'נבון' הבוקר
תחנת רכבת 'נבון' הבוקר
תחנת רכבת 'נבון' . רכבות הלילה יחלו ב-17 בספטמבר
(צילום: לירן תמרי)

עד לפרוץ הקורונה היו רכבות מהצפון והדרום אל נמל התעופה לאורך היממה, שירות שהיה פופולארי במיוחד, סייע להקטין את העומסים בכבישים וגם חסך כסף רב למי שנסעו לזמן ממושך לחו"ל ולא רצו לשלם 80 שקל על יום חניה באזור המקורה.
אלא שגם כאשר הרכבת חזרה לפעול בתום הסגר הראשון, במשרד התחבורה הסבירו כי בשל הרצון להאיץ את עבודות החשמול, קווי הלילה לנתב"ג לא יחזרו לפעול עוד זמן ממושך.
קראו גם:
בתחילה הופעלו שאטלים אל נמל התעופה, אך בהמשך הם בוטלו. באפריל 2020 הושלמו עבודות החשמול בקו שבין ירושלים לתחנת סבידור מרכז, אולם רק לפני חודשיים הוחלט לחדש את קווי הלילה בין תל אביב לנמל התעופה. במשרד התחבורה ובהנהלת הרכבת התבקשו להשיב מדוע רק תושבי תל אביב זוכים לשירות החשוב גם בשעות הלילה, ואילו תושבי ירושלים לא, הגם שחשמול הקו לבירה הושלם.
ברכבת לא טרחו להשיב על פנייה בנושא וממשרד התחבורה נמסר: "בקטע הקו בין נמל התעופה בן גוריון לירושלים, הכולל מנהרות רבות, מתבצעות עבודת תחזוקה שוטפת בשעות הלילה, ולכן צריך לבצע שינויים תפעוליים שיאפשרו את ההפעלה. המשרד הנחה את רכבת ישראל לפעול להרחבה נוספת של השירות הלילי לירושלים כבר בחודשים הקרובים. לרשות הנוסעים עומד קו 485 הישיר בכל שעה עגולה".

2 צפייה בגלריה
תחנת רכבת 'נבון' הבוקר
תחנת רכבת 'נבון' הבוקר
תחנת רכבת 'נבון'
(צילום: לירן תמרי)

כאמור, השבוע הודיע משרד התחבורה כי חידוש הרכבות הלילה, בין תחנות ת"א סבידור מרכז-נתב"ג-ירושלים יצחק נבון, בימים מוצאי שבת עד רביעי (כולל), בתדירות של רכבת אחת מידי שעה, לכל כיוון. בימי חמישי תופעלנה רכבות הלילה בין תחנות ת"א סבידור מרכז ונתב"ג בלבד. על ההשבתה בימי חמישי נמסר, כי הדבר נובע של "הצורך בביצוע עבודות תחזוקה חיוניות במנהרות הקו לירושלים, אותן לא ניתן לבצע בזמן תנועת רכבות".
מעוז ינון, שהקים את עמוד הפייסבוק 'בארכבת': "אנחנו מברכים את משרד התחבורה וזו בשורה מרגשת עבור נוסעי התחבורה הציבורית בירושלים. זה מראה את הצורך בלחץ מתמיד בתקשורת, ובלי לחץ ברור שלא היה קורה כלום. אבל זה אבסורד שתקופה קצרה יחסית אחרי השקת קו שעלה 17 מיליארד שקל, צריך לטפל במנהרות, תקופה כה ארוכה.
"זה גם אבסורד שלו"ז של רכבות, מתוכנן בצורה כל כך לא מקצועית. בחו"ל מקובל לפרסם לו"ז של עבודות, אבל בארץ בונים ומשפצים, לא ברור כמה זמן זה ייקח. זה מראה את הניתוק של הרכבת מהצרכים של הנוסעים - אמינות, ודאות ומידע".