למרות שברכבת חזרו להפעיל את קו הלילה שבין תל אביב לנתב"ג, הם לא מספקים שירות זה באותן שעות בין ירושלים לנמל התעופה. עד לפרוץ הקורונה היו רכבות מהצפון והדרום אל נמל התעופה לאורך היממה, שירות שהיה פופולרי במיוחד, סייע להקטין את העומסים בכבישים וגם חסך כסף רב למי שנסעו לזמן ממושך לחו"ל ולא רצו לשלם 80 שקל על יום חניה באזור המקורה. 
2 צפייה בגלריה
רכבת ירושלים- תל אביב. בקרוב גם בלילה
רכבת ירושלים- תל אביב. בקרוב גם בלילה
רכבת ירושלים- תל אביב. בקרוב גם בלילה
(צילום: רועי אלמן)

אלא שגם כאשר הרכבת חזרה לפעול בתום הסגר הראשון, במשרד התחבורה הסבירו כי בשל הרצון להאיץ את עבודות החשמול, קווי הלילה לנתב"ג לא יחזרו לפעול עוד זמן ממושך.

עבודות שוטפות

בתחילה הופעלו שאטלים אל נמל התעופה, אך בהמשך הם בוטלו. בחודש באפריל לפני כשנתיים הושלמו עבודות החשמול בקו שבין ירושלים לתחנת סבידור מרכז, אולם רק בשבוע האחרון הוחלט לחדש את קווי הלילה בין תחנה זו לנמל התעופה.  במשרד התחבורה ובהנהלת הרכבת התבקשו להשיב מדוע רק תושבי תל אביב זוכים לשירות החשוב גם בשעות הלילה, ואילו תושבי ירושלים לא, הגם שחשמול הקו לבירה הושלם. 
קראו גם:
ממשרד התחבורה נמסרה התגובה הבאה: "בקטע הקו בין נמל התעופה בן גוריון לירושלים, הכולל מנהרות רבות, מתבצעות עבודת תחזוקה שוטפת בשעות הלילה, ולכן צריך לבצע שינויים תפעוליים שיאפשרו את ההפעלה. המשרד הנחה את רכבת ישראל לפעול להרחבה נוספת של השירות הלילי לירושלים כבר בחודשים הקרובים. לרשות הנוסעים עומד קו 485 הישיר בכל שעה עגולה".
בתקופה האחרונה ספג קו הרכבת לירושלים ביקורת חריפה ברשתות החברתיות, בין היתר, מעוז ינון, שהקים את עמוד הפייסבוק 'בארכבת', גם פרסם בשבועות האחרונים תיעוד ששלחו נוסעים, שדיווחו על שיבושים ואיחורים רבים בקו לירושלים. מעוז טוען כי: "השבתה מדי לילה של קו מסילה חדש שנבנה לאחרונה בעלות של 17 מיליארד שקל היא בלתי מתקבלת על הדעת".

2 צפייה בגלריה
תחנת הרכבת נתב"ג. הירושלמים נאלצים להסתפק באוטובוס
תחנת הרכבת נתב"ג. הירושלמים נאלצים להסתפק באוטובוס
תחנת הרכבת נתב"ג. הירושלמים נאלצים להסתפק באוטובוס
(צילום: יצחק טסלר)

אחרי שבשבוע שעבר לא ניתן היה לנסוע לצפון, ולאחר שהושבתה תחנת מודיעין-מרכז, בשל צורך בתיקון חיפויי הגבס ברציפים, הגיעה השבוע הרפורמה בתעריפים של משרד התחבורה. נוסעים דיווחו על תקלות במהלך ניסיונות להזמין 'חופשי יומי' ואחרים דיווחו כי בגלל תקלה באפליקציות הם נאלצו לקנות 'רב קו' והפסידו חלק מההנחה החודשית המצטברת.
במשרד התחבורה העריכו כי תוך מספר ימים המערכת תפעל כראוי.