כיכרות בשיטת חלם: במספר איים ומעגלי תנועה בעיר הציבה העירייה מתקנים לרווחת התושבים, כגון ספסלים וגינות שעשועים לילדים. כך נעשה בכיכר אלנבי בשכונת רוממה, בגן סוקולוב ובכיכר הרחובות רחל אמנו, כובשי קטמון ובוסתנאי. הבעיה במקומות הללו היא שלא הוסדר מעבר בטוח לחציית הכביש, מה שמסכן את המעוניינים להשתמש ב'אטרקציות' שבלב הכיכר.
1 צפייה בגלריה
איך מגיעים בבטחה לגינה? כיכר אלנבי
איך מגיעים בבטחה לגינה? כיכר אלנבי
איך מגיעים בבטחה לגינה? כיכר אלנבי
(צילום: סיימון א.)
"כבר מספר שבועות שאני מנסה להתריע על כך בפני גורמים שונים בעירייה", אומר גלעד שוסברגר, תושב קטמון, "אלא שאף גורם לא לוקח אחריות לכך, ואני רק מופנה ממחלקה למחלקה.
עוד בחדשות:
"ממנהל האגף לתחבורה ופיתוח תשתיות, קובי ממליה, קיבלתי תגובה כי על פי הנחיות משרד התחבורה כיוון שהכיכר היא בבחינת אי תנועה, לא ניתן לסמן מעבר חציה במיסעה (הכביש הסובב את מעגל התנועה; א"פ). יתרה מזאת, ממליה גם הוסיף שמבדיקה שערך, עצם ההצבה של כיכר עם אטרקציות בעיר לא מהווה מוקד לתאונות של הולכי רגל, ולכן הוחלט בעירייה להמשיך ולתחזק את האטרקציות שבכיכרות". תשובה זו הפתיעה את שוסברגר, שכן אם כיכר היא בבחינת אי תנועה, הרי הצבת אטרקציה לשימוש תושבי העיר בתוך הכיכר ותיחזוקה הן בבחינת מכשול לאלה המבקשים ליהנות ממנה.
ולא רק זה, אלא שהתשובה לפיה לא מסמנים מעברי חציה לכיוון אי תנועה לא הולמת את המציאות בשטח, מכיוון שבכיכר מרטין לותר קינג בסמוך לעמק רפאים כן מסומן מעבר חציה במיסעה.
תשובות דומות התקבלו גם ממוקד 106 אך המענה האחרון שקיבל שוסברגר, לטענתו, ממחלקת הסדרי תנועה בספרא היה זה שגרם לו להרים ידיים. "הפניתי את תלונתך לגורמים המטפלים ותשובתם היתה ש־30 שנה זה המצב וכך זה יישאר", כך מעיד שנענה.
בונוס פנה אף הוא בנושא לעירייה ואכן התגובה שנתקבלה הייתה דומה: "מעגלי התנועה המדוברים נבדקו על ידי הגורמים המקצועיים בעירייה שגילו כי הם אינם מהווים מוקד לתאונות, ועל כן ההחלטה לא לסמן מעברי חצייה במקום. החלטה שהצדיקה את עצמה גם במבחן המציאות".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים