אחת המטופלות של הפסיכולוג הירושלמי החשוד בהטרדה מינית במטופלותיו, יובל כרמי, ששמו הותר לפרסום אתמול (ג'), גוללה בפוסט שפרסמה את ההיכרות עמו ומדוע היא הפסיקה לטענתה את הטיפול אצלו. "יובל היה הפסיכולוג האחרון שלי. עזבתי אותו ב-2019. הוא נכנס אל חיי כשהייתי במקום נמוך, נמוך מאוד. הוא היה אז מורה ליוגה של אמא שלי ושמע ממנה עליי ורצה, ככה אמר אז ומאז, לעזור. הפגישה הראשונה הייתה בבית החולים הדסה עין כרם, שם הייתי מאושפזת. אחר כך, פעם בשבוע, אצלו. הקליניקה שלו קרובה לבית של ההורים שלי, שהיה בתקופה ההיא שוב גם הבית שלי. הוא, כך אמרו לי ואמר בעצמו, לא ממש רגיל. הטיפול היה שונה ממה שהכרתי, כבר מהמפגש הראשון, כבר מהחיבוק הראשון. את המגע הוא ביסס ונרמל למין ההתחלה.
2 צפייה בגלריה
יובל כרמי
יובל כרמי
הפסיכולוג הירושלמי, יובל כרמי
(צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק)
"הרגשתי אסירה של תודה, שהוא מקבל אותי, למרות שהוא מלא ועמוס, שהוא רואה אותי, שהוא רוצה לעזור. ואת אי הנוחות הראשונית, הזעירה, ייחסתי לעצמי, לא אליו, לא עליו. לפניו היו לי מטפלות נשים.
"יובל אמר שהוא יתפקד כדמות גברית חיובית בחיי. שאולי זה סוג של תיקון. חשבתי שאולי זה נכון. גם הגבריות ששידר הייתה שונה ממה שהכרתי, הוא שידר רוך ועדינות ופתיחות והמון קרבה. הוא ייחס את הקרבה לאהבה. הוא אהב לדבר על אהבה. הוא היה מרעיף עליי מילים טובות ומגע חם והיה מדבר הרבה גם על עצמו, ועל המקומות החלשים שלו, ועל מטופלים אחרים ועל החולשות שלהם, וככל שהתמשך הטיפול נדמה היה שמעמיק הקשר ואיתו העמיקו הדיבורים והעמיקה גם הקרבה, ואשליית הגבולות שמלכתחילה הייתה דהויה, התפוגגה עוד ועוד.
2 צפייה בגלריה
יובל כרמי, הפסיכולוג החשוד בפגיעה מינית במטופלות שלו
יובל כרמי, הפסיכולוג החשוד בפגיעה מינית במטופלות שלו
יובל כרמי מובא להארכת המעצר
(צילום: לירן תמרי)
"בחדר הטיפולים אנחנו מפקידים בידיים של זה המתיימר לעזור את נפשנו בגופנו הגלוי והמקולף ממיני שכבות חוסמות שהן גם מגינות מהיומיום, וככה, ערומים, נהפכים לקורבן שלא מבינה שהיא מכינה את עצמה לשחיטה. וכשנמצאים על המזבח, קטנים כל כך, חשופים כל כך, כמעט ואי אפשר להינצל. כמעט.
"אבל ניצלתי. יובל הפר קודים של אתיקה בטיפול נפשי, ואני שמחה שאיכשהו הייתי מספיק חזקה לעזוב. הייתה סיבה קונקרטית וברורה שאפשרה לי להגיד לו, בפעם הראשונה, לא. אחר כך לא רציתי לחזור לטיפול. את כל המסביב, המה שהתייחסתי אליו כבעיות ה'קטנות', הדחקתי. חשבתי שאולי הבעיה היא שלי. הרי הוא טיפל והמשיך לטפל בכל כך הרבה. אולי אני מפרשת לא נכון, אולי אני עושה השלכה של אי הנוחות, אולי אני לא מבינה עד הסוף את המשמעות של הטיפול, אולי אני לא אקספרימנטלית ופתוחה".
אתמול נחשפה בראיון הצעירה שהתלוננה על ניצול מיני מצד כרמי, קים ארד, וגוללה את סיפורה בחדשות N12. על כך כתבה המטופלת: "צפיתי בראיון האמיץ, הכואב והחזק של קים. וכאב לי, כואב לי שכוחות הנפש האדירים שלה צריכים להיות מנותבים עכשיו להילחם בזה, להילחם בו. כואב לי שהוא ניסה לשחוט את הנפש שלה, כואב לי שהוא פצע אותה, כואב לי שהיא צריכה להתמודד עם הכאב, ועם הקושי, ועם עצב, ועם הכיעור שלו. אמרת שאת רוצה להוציא אל האור וכל הכבוד שכך את עושה, ושאת בעצמך כל כך הרבה אור. החושך מפחיד אבל הוא לא בלתי מנוצח, גם אם לפעמים מרגיש ככה".
אתמול פורסם במיינט ירושלים תמלילי שיחות טלפון של הפסיכולוג יובל כרמי לבין אחת המתלוננות. כרמי כאמור נעצר לפני כשבוע לאחר שהוצא נגדו צו מעצר. במסגרת מעצרו המשטרה החרימה את מחשבו האישי ומכשיר נייד. במהלך חקירתו כרמי לא הכחיש את קיום היחסים עם אחת המטופלות וטען שבראיית עולמו היה מדובר ברומן אליו נסחף.
תגובתו סנגורו של יובל כרמי תפורסם כשתתקבל.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים