"לא ניתן להמשיך במצב הקיים", תחת הכותרת הזו תושבי גוש עציון יוצאים למאבק נגד מפעילת התחבורה הציבורית "אלקטרה אפיקים". לטענתם, מידי יום הם סובלים מאי ביצוע נסיעות בקווי האוטובוס לבית ולעבודה. בעצומה שהפיצו בקבוצות הוואסאפ הם דורשים ממשרד התחבורה תכנון מכרז חדש של הקווים ותגבור נסיעות.
5 צפייה בגלריה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס חברת אלקטרה
(צילום: יואב דודקביץ')
כחלק מהמחאה החלו עשרות תושבים להצטלם עם שלטים עליהם כתוב "זכותנו להגיע הביתה". "לא ניתן להמשיך במצב הקיים שבו עשרות אלפי נוסעים שבויים בידי חברה רשלנית", כתבו בעצומה, "אנו, תושבי עוטף ירושלים, נוסעים בקווים אותם מפעילה אלקטרה אפיקים, סובלים יום יום מאי ביצוע נסיעות בקווי האוטובוס שלנו הביתה ולעבודה. צעירים ומבוגרים, נשים וגברים, עומדים בתחנות וממתינים לשווא לאוטובוס שיגיע. איננו מוכנים יותר למצב הזה! אנו דורשים משרת התחבורה מירי רגב וממשרד התחבורה, פיתרון מיידי ומעשי.

קראו גם:

5 צפייה בגלריה
יהודה הכהן מאלון שבות
יהודה הכהן מאלון שבות
תושבי גוש עציון יוצאים למאבק
(צילום: פרטי)

"אנו דורשים שמשרד התחבורה יחל בתכנון מכרז חדש כבר עתה, עוד לפני תום תקופת המכרז של אגד תעבורה (אלקטרה אפיקים) ושייושמו בו הלקחים מחוסר התפקוד של אגד תעבורה בתקופת המכרז הנוכחית. אנו דורשים לתגבר את הנסיעות באופן מיידי על ידי חברות פרטיות. וכן שיינתן מענה מיידי לכל יישוב ויישוב בעוטף ירושלים על ידי משרד התחבורה. לא ניתן להמשיך במצב הקיים שבו עשרות אלפי נוסעים שבויים בידי חברה רשלנית".
אהרן אפשטיין, חבר ועדת תנועה ותחבורה ביישוב אפרת, ופעיל למען תחב"צ אמר בשיחה עם mynet ירושלים: "מאז כניסת אגד תעבורה לאשכול עוטף י-ם וביתר שאת מאז רכישתה על ידי אלקטרה אפיקים, אנו הנוסעים חווים תקלות יומיומיות בהגעת האוטובוסים. עשרות אלפי נוסעים שנאלצים לאחר לעבודה, לבית, לרופא ולפגישות משום שהאוטובוס פשוט לא מופיע. במקרה הטוב הוא מאחר.

5 צפייה בגלריה
הודיה בכור מגוש עציון
הודיה בכור מגוש עציון
תושבי גוש עציון יוצאים למאבק
(צילום: פרטי)

"במשך זמן רב נאבקנו כל אחד באיזור שלו כדי לשפר את השירות, אך בזמן הרמדאן בעקבות ירידה חדה של עשרות אחוזים ברמת הביצוע הגיעו מים עד נפש. הקמנו מטה מאבק משותף לחברי כל האשכול. ואנו נחושים שלא לעצור עד שמשרד התחבורה ייתן לנו פתרונות. ראשית, התחלת הכנת מכרז חדש כבר כעת לכלל איזורי האשכול, וכזה שיתחשב בלקחים מהחוזה הנוכחי ויתגמל על ביצוע וכן להיפך. ושנית, פיתרונות מיידיים על ידי משרד התחבורה לבעיית הקווים החסרים. הוצאת קווים לחברות קבלן וכד".
מירב יפרח גורליק אמרה בשיחה עם mynet ירושלים: "ירדתי היום מקו 361 שנסע מירושלים לאלון שבות. בכניסה ליישוב צלצלתי כדי לרדת בתחנה הראשונה. הנהג לא עצר. ניגשתי אליו. טען שלא צלצלתי והתחיל להתווכח איתי. התעקש להכניס אותי לעומק היישוב ועצר לי רק בתחנה השניה והרחוקה. הוא ענה לי בצורה מאוד מזלזלת. כשבאתי לרדת שאלתי מה השם שלו. הוא ענה לי 'אין לי שם' ואז נפנף עם היד שלו וצעק ליד כל הנוסעים: 'יאללה יאללה עופי מכאן!!!'".

5 צפייה בגלריה
תושבי עוטף יוצאים למאבק
תושבי עוטף יוצאים למאבק
תושבי גוש עציון יוצאים למאבק
(צילום: פרטי)

שירה האובן, מהיישוב אפרת סיפרה: "כל יום מסתמכת על אוטובוסים להגיע לאולפנה. הם פשוט לא מגיעים. לירושלים צריכה להגיע לשיעורי נהיגה, שהם יקרים מאוד, ותמיד לא משנה באיזה שעה אצא ואגיע לתחנה בזמן האוטובוס לא טורח להגיע. הם תמיד מאחרים, ומבריזים, משאירים ומפקירים אותנו חסרי אונים. המצב לא יכול להמשיך ככה".
"המצב הוא שכל משתמשי התחב"צ בגוש יודעים שפשוט אסור לסמוך על התחבורה הציבורית", הוסיף אבינועם ל-mynet ירושלים, "לא משנה לאן נוסעים, כשמגיעים לתחנה דבר ראשון מנסים לבדוק אם האוטובוס בכלל מגיע הפעם. אם לא מופיע זמן אמת באפליקציה - סיכוי טוב שהאוטובוס החליט להבריז ועכשיו צריך לחשב מסלול מחדש. אם יש משהו חשוב וחייבים להגיע בזמן - צריך לצאת כמה שעות מוקדם יותר או להתארגן על דרך הגעה אחרת. אף פעם לא לתכנן לקחת את האוטובוס האחרון של היום. באופן כללי אם האוטובוס הגיע - כל השאר זה בונוס".

5 צפייה בגלריה
קבוצת הוואסאפ של המחאה
קבוצת הוואסאפ של המחאה
קבוצת הוואסטאפ של המחאה
(צילום: פרטי)

גם בקרית ארבע מלינים על איחורים ועיכובים. בשיחה עם mynet ירושלים אמר תושב היישוב, יוני פאלק: "לקו שיוצא מקרית ארבע לירושלים של שעה 5:10 יש כמות איחורים וחיסורים גבוה מאד, ומדי פעם, גם כשיוצא, אין במוביט איתור GPS שלו, כך שזה שהוא לא מופיע, לא אומר שהוא לא יצא"
חברת אלקטרה "אפיקים" החלה להפעיל בשנה האחרונה בעקבות המהפכה בתחבורה הציבורית את אשכול ירושלים בין עירוני - מבשרת ציון, אזור מעלה אדומים, פסגת זאב, גבעת זאב, אפרת וגוש עציון.

אלקטרה: "צופים כי בזמן הקרוב יחול שיפור הדרגתי ברמת השירות"


שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים מוסר בתגובה: "לרכישת אלקטרה אפיקים את אגד תעבורה אין ולא יכולה להיות השפעה שלילית על רמת השירות המסופקת לנוסעים. נהפוך הוא. רמת השירות מושפעת מרכיבים רבים בהם כמות הנהגים וכשירות צי האוטובוסים. לצערנו, המחסור בנהגים שהינו מנת חלקם של כלל מפעילי התחבורה הציבורית וצי האוטובוסים שהתיישן ללא קשר כמובן לרכישת החברה ע"י אלקטרה אפיקים מהווים גורם משמעותי ביכולת לספק את השירות הנדרש.
"דווקא בסוגיות אלו, לאלקטרה אפיקים יש את הערך המוסף על מנת להתגבר על בעיות אלו (גיוס נרחב של נהגים חדשים ורכישת אוטובוסים חדשים במיליוני שקלים). הנה כי כן, אנו צופים כי כבר בזמן הקרוב יחול שיפור הדרגתי ברמת השירות.
"לגבי המקרה המתואר בקו 361, נבהיר כי על פניו התנהגות הנהג חורגת מנורמות השירות עליהן התחייבה החברה ועל כן יזומן הנהג לבירור משמעתי וככל שימצא לנכון, יוטלו עליו העונשים בהתאם למדיניות החברה".
תגובת משרד התחבורה תפורסם כשתתקבל.