אחרי תושבי גוש עציון - גם תושבי מטה בנימין יוצאים למאבק נגד מפעילת התחבורה הציבורית "אלקטרה אפיקים". בדומה לגוש עציון הם מדווחים על איחורים לעבודה, אוטובוסים שלא מגיעים בזמן ועל ליקווים באוטובוס. בעצומה שהפיצו בקבוצות הוואסאפ יחד עם תושבי גוש עציון הם דורשים ממשרד התחבורה תכנון מכרז חדש של הקווים ותגבור נסיעות.
4 צפייה בגלריה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס חברת אלקטרה
אוטובוס של חברת אלקטרה אפיקים
(צילום: יואב דודקביץ')
דניאל שיימס מגבע בנימין אמר בשיחה עם mynet ירושלים עלק קו 142: "ישנה תופעה של נהגים שמשנים את הכיתוב של מס האוטובוס ל'לא בשירות', באמצע המסלול, ומדלגים כך על תחנות במסלול, כך שהנוסעים באוטובוס לא מודעים לשינוי, והנוסעים בתחנה חושבים שזה פשוט לא האוטובוס שלהם. יש תיעוד מצולם אחרי עימות עם הנהג שהכחיש את התרגיל המכוער".
תושבת נוספת מיישוב גבע בנימין שיוצאת לעבודתה בשעות הבוקר סיפרה בשיחה עם mynet ירושלים כי היא פוטרה מכמה עבודות בשל האיחורים. "שעות שאני מחכה בתחנות וכלום! כבר פיטרו אותי מכמה עבודות בגלל האיחורים התכופים ועכשיו שוב מאיימים. הבת שלי לבד כל הזמן. בסוף הרווחה ייקחו לי אותה. אני נאלצת לחפש דירה במקומות אחרים. אבל איך לעזאזל אוכל בתור חד הורית לשלם את השכירויות מחוץ לישוב? מי מחזיר לנו את ימי המחלה כשאנחנו חולים בגלל העמידה בגשם שעות כשאנו מחכים לאוטובוסים?".

4 צפייה בגלריה
המחאה של מטה בנימין
המחאה של מטה בנימין
גם במטרה בנימין יוצאים למחאה
(צילום: פרטי)

קראו גם:

חוה מלכה בלנק מהיישוב עלי סיפרה כי מחוסר סבלנות של הנהג, הדלת נסגרה עליה: "כשהייתי על קו 461 בבוקר לכיוון גשר המיתרים, ירדתי בצומת בר אילן במקום לחכות עוד כמה שניות הנהג סגר עליי את הדלת. הייתי חצי בתוך האוטובוס וחצי בחוץ. הוא לא הצלחה לסגור עד הסוף אז הוא פתח שוב".

4 צפייה בגלריה
התקלות שנתקלי הנוסעים. מימין: הנוסעים קושרים את המושבים כדי שלא ייפלו ומושב שאינו תקין
התקלות שנתקלי הנוסעים. מימין: הנוסעים קושרים את המושבים כדי שלא ייפלו ומושב שאינו תקין
התקלות שנתקלי הנוסעים. מימין: הנוסעים קושרים את המושבים כדי שלא ייפלו ומושב שאינו תקין
(צילום: פרטי)

מושבים שבורים בקו 345 לכוכב יעקב. צילום: פרטי

בתור תושב בנימין המצב מחפיר", אמר לנו מנחם נאה מהיישוב כוכב יעקב, "אין מה לסמוך על התחבורה הפסדתי עסקאות, ראיונות עבודה, תורים למקומות חשובים. כשיש לי משהו אני יוצא שעתיים מראש. אוטובוסים שמדלגים על תחנות, אוטובוסים מסריחים, מלוכלכים, לא תקינים, המון פעמים אין תא מטען או דלתות שאינן נפתחות, אין תאורה פנים, מזגנים שבורים, או פתחי אוורור תקינים. אין חווית נסיעה, אין לוחות זמנים, אף פעם אי אפשר לדעת האם יגיע או לא. בזמני עומס המצב מחריף בזמני חג אצל הערבים המצב עוד יותר מחריף נסיעות רבות שנעצרו באמצע בגלל תקלות".
נאה הוסיף: "חייב התערבות של המשטרה על הליקויים באוטובוסים של משרד התחבורה על השירות הלקוי. מהחברה עצמה אין מה לצפות".

4 צפייה בגלריה
הצפיפות בקו 345
הצפיפות בקו 345
הצפיפות בקו 345
(צילום: פרטי)

י' מכוכב יעקב, איחר עשרות פעמים למשמרות שלו בגלל אוטובוסים שלא יצאו בערב. "בחצי שנה האחרונה איחרתי לאינספור משמרות בגלל אוטובוסים שלא יצאו בשעות הערב. בין 20:00-22:00. הוזמנתי כבר לשימוע בעבודה כדי להסביר את איחוריי ואני נאלץ להסתמך על נסיעה לא בטיחותית בטרמפים, בציר 60 - רמאללה-קלנדיה-חיזמא, כדי לא לאבד את מקום העבודה".
שי מלכה, סמנכ"ל אלקטרה אפיקים מוסר בתגובה: "האירועים שמתוארים לעיל אינם מוכרים לנו, על פי מדיניות החברה אוטובוסים לא תקינים לא יוצאים לנסיעות. עם זאת אכן מדובר בצי רכב ישן, לקראת סוף פעילותו באשכול וחברת אלקטרה אפיקים רכשה בחודשים האחרונים עשרות אוטובוסים חדשים על מנת להצעיר את צי הרכב ובכך לשפר את רמת הכשירות ושירות של האוטובוסים".
תגובת משרד התחבורה: "משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית רואים חשיבות רבה באמינות התחבורה הציבורית ומתייחסים אליה ברצינות המרבית. מבדיקה שנערכה עולה, כי ברשות הארצית לתחבורה ציבורית לא התקבלו תלונות פרטניות בנושא. במידה ויתקבלו תלונות כנגד חברת "אלקטרה אפיקים", הן ייבדקו, ואם יימצאו כמוצדקות, הן יטופלו במלוא החומרה.
"יצוין, כי בכל מקרה של אי עמידה בתנאי השירות, ניתן להגיש תלונה לרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, באמצעות פנייה מקוונת באתר הרשות, והיא תטופל במהירות וביעילות. יודגש, כי כל חריגה מתנאי רישיון ההפעלה שנקבעו גוררת הטלת קנסות כבדים על החברה וכן סנקציות נוספות".