לאור הזינוק בנתוני התחלואה, המחלוקות והקיטוב בחברה שהגיעו לשיאים חדשים - עלה אמש (א') לרשתות החברתיות קמפיין רחב בקריאה לשינוי ומהפכה אמיתית בירושלים, ביוזמת מנהלות בפורום הירושלמי למנהלות ובהובלת נשים משפיעות בירושלים.
5 צפייה בגלריה
קמפיין "הופכים את ירושלים לירוקה"
קמפיין "הופכים את ירושלים לירוקה"
קמפיין "הופכים את ירושלים לירוקה"
(צילום: פרטי)
מאות נשים מובילות מכל המגזרים העלו לרשתות החברתיות האישיות שלהן תמונה כשהן עוטות כפפות ומסמנות צורת לב - כשהקריאה המרכזית היא קטיעת שרשרת ההדבקה ויצירת שרשרת מאוחדת של אחריות אישית של כל אחת ואחד מאיתנו מתוך הבנה כי השינוי האמיתי יגיע מלמטה. הקריאה היא לאחדות השורות ולערבות הדדית - וכך יחד ירושלים תהפוך מאדומה לירוקה.
עוד בחדשות:
מאז שעלה הקמפיין לאוויר אמש כבר חתמו והצטרפו אליו למעלה מ-300 נשים מובילות בעיר הפעילות בכל התחומים - חברה, כלכלה, ממשל ועוד.
5 צפייה בגלריה
הרבנית עדינה בר שלום
הרבנית עדינה בר שלום
הרבנית עדינה בר שלום
(צילום: פרטי)
בנוסף, גם גברים הצטרפו והמטרה היא לסחוף רבים בעיר ולאחד את כלל המגזרים סביב המסר המאחד של הקמפיין. בקמפיין לוקחות חלק נשים מכלל המגזרים והוא מופץ ב-5 שפות (עברית, ערבית, אנגלית, צרפתית ורוסית).
בין היתר הנשים קוראות לירושלמים לקחת אחריות ולצמצמם ביציאות שלא לצורך, לשמור על הכללים וההנחיות, לשמור על סבא וסבתא, להקטין מגע עם אוכלוסייה מבוגרת, למנוע התקהלויות, לקנות מעסקים מקומיים ועוד.
סיוון אלבז, תושבת הר חומה ואם לשניים, ואחת מהמנהלות של 'נשים למען נשים בקהילה' סיפרה: "הפרויקט הינו התארגנות של נשים (אבל לא רק) שנמאס להן לראות את כל הפילוג והקיטוב בחברה ורצו לאחד ולחבר סביב נושא הקורונה - לצאת בקריאה לשמור על הנהלים ולקחת אחריות אישית וחברתית לסייע למי שאפשר בתקופה קשה כל כך.
5 צפייה בגלריה
סיוון אלבז
סיוון אלבז
סיוון אלבז
(צילום: פרטי)
"הצטרפתי בשמחה כי גם לי נמאס מהפילוג בין כל הקצוות. המצב בירושלים ממש לא מזהיר ויש תחושה קשה של חוסר אונים. ברשתות החברתיות רואים הרבה פעמים רק את השונה ובינתיים מצב התחלואה רק מחמיר. הדגש שלנו הוא על מה שדומה: כל אחת ואחד - ולא משנה מאיזה מגזר או דעה פוליטית - רוצים לחבק את ההורים, לשלוח את הילדים למסגרות, להיות בריאים!
"אני חושבת שכולם יכולים להזדהות עם המטרות שלנו. וגם עם האתגר שלקחנו על עצמנו הוא מורכב ולא פשוט, כל אחת מאיתנו יכולה ליצור לא רק שינוי אמיתי בשטח אלא גם לתת תקווה שלא הכל כל כך גרוע".
ליה אלבז פינקלברג, יועצת הגשמה עצמית סיפרה על ההרגשה להצטרף לקמפיין: "הלב שלי נקרע בשבועות האחרונים לנוכח הטרגדיה שעוברת על העם שלנו ועל ירושלים בפרט. זו טרגדיה שנוגעת לכל תחומי החיים - בריאותית, כלכלית, פוליטית וחברתית.
"איכשהו הקולות המפלגים השתלטו על השיח בינינו וכבר המון זמן שרציתי לעשות מעשה. לכן כשאפרת שהם הילדסהיימר פנתה אלי שמחתי להירתם למהלך משמעותי. אני חושבת שהחשיבות של ההשפעה שלנו היא לא רק על כמות ההדבקות אלא גם על תחושת הקהילתיות והשייכות שלנו לעם ישראל -כאזרחיות וכירושלמיות. לפחות לי זה כבר גורם להרגיש יותר טוב בתקופה כל כך מייאשת".
היזמית לקידום מנהיגות כלכלית וחדשנות חברתית, אפרת שהם הילדסהיימר, שהיא גם מיוזמות הקמפיין מסרה: "לצערנו אנו רואים יותר ויותר כיצד המחלוקות והפירוד בינינו פורם את היחסים המדהימים הנרקמים בעדינות לאורך השנים בירושלים. הבשורה לדעתנו תגיע דווקא דרך הקול הנשי - המנהיגות המקומיות בעיר - הן אלו שמסוגלות להביא את השינוי ולהפוך את ירושלים לעיר ירוקה שחוברה לה יחדיו באמת.
״הצטרפו אלינו למאמץ המשותף להפוך את ירושלים מאדומה לירוקה. זה בידיים שלנו. עכשיו תורנו, זה הזמן שלנו, כל אחת ואחד ממקומו, לקחת אחריות! כי בכוחנו הדבר לברוא מציאות אחרת בירושלים״.
5 צפייה בגלריה
אפרת שהם הילדסהיימר
אפרת שהם הילדסהיימר
אפרת שהם הילדסהיימר
(צילום: פרטי)
על פי הנתונים שפורסמו הבוקר, בירושלים ישנם 7,474 נדבקים. במחלקות הקורונה במרכז הרפואי שערי צדק מאושפזים 92 מטופלים: 18 מונשמים ו- 35 במצב קשה. במחלקות הקורונה בהדסה עין כרם מאושפזים הבוקר 136 חולים, מתוכם 76 ביחידות טיפול נמרץ במצב קשה וקריטי - 20 מהם מונשמים.
5 צפייה בגלריה
קמפיין "הופכים את ירושלים לירוקה"
קמפיין "הופכים את ירושלים לירוקה"
קמפיין "הופכים את ירושלים לירוקה"
(צילום: מתוך הקמפיין)
להצטרפות לקמפיין - לחצו כאן.
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 12:20, 05.10.20