1 צפייה בגלריה
הנשים שמאחורי המיזם. צילום: חנית ריקן
הנשים שמאחורי המיזם. צילום: חנית ריקן
הנשים שמאחורי המיזם. צילום: חנית ריקן
הטרנד הלוהט בקבוצות הירושלמיות בפייסבוק הוא מיזם של נשים למען נשים. על הפרק: 15 נשות מקצוע ומביאות את העבודה שלהן עד לבית הלקוחה. דף הפייסבוק של המיזם, "הכל לאישה עד לבית הלקוחה" הפך לויראלי וכבר בשבוע הראשון לפתיחתו הצטרפו אליו 2,500 חברות.
המיזם יוצא הדופן נולד מיוזמה פרטית של עדי זקן, שהחליטה להקים מספרה ניידת. תוך זמן קצר הצטרפו אליה עוד נשות מקצוע שהוסיפו את שירותים שמגיעים עד לבית הלקוחה. "זה נולד ממקום של עשייה חברתית נטו", משחזרת זקן. "הרגשתי את הצורך לתת מענה לנשים בקהילה שלא יכולות או אין להן זמן לצאת מהבית. הייתי מקבלת לקוחות בבית ואז יום אחד התקשרה מישהי מבוגרת ושאלה אם אני יכולה לבוא אליה כי היא אחרי ניתוח. הלכתי וגביתי בדיוק את מה שאני גובה בבית שלי והברכות שקיבלתי היו שוות הכל. משם הכל התחיל".
אז איזה שירות ניתן למצוא במיזם החדש? "זה יכול להיות אבא שאשתו נסעה לחופשה וצריך אוכל לילדים, או אמא שחייבת סידור ארונות או לחלופין אישה שמתביישת ללכת לחדר כושר אז מזמינה לבית מדריכת כושר", אומרת זקן. "זה מניקור ופדיקור עד הבית כשיש לך אירוע או טיפול זוגי במקום ללכת לקליניקה של מטפלים. יש לנו אפילו מדריכת כלבים ודוגיסטר לכל מי שאין לו זמן להוריד את הכלב למטה".
לזקן חברו נשים נוספות ששמעו על המיזם. נשואות שעובדות מהבית, חד הוריות שפשוט מתקיימות מהעבודה הביתית או נשים שמגשימות חלום של להיות צלמת או מעצבת שמלות. כולן גם מתנדבות ותורמות מזמנן לילדים, לבתי חולים ולקהילה.
למיזם החדש יש גם חוקים - כל נשות המקצוע הן ירושלמיות ועל השירות עד הבית אין תשלום נוסף. "אני משתמשת כמעט כל שבוע בשירות הזה", מספרת דליה רחימוב, "אין לי זמן ללכת למספרה ולהתייבש שם. עם המיזם הזה מגיעים אליי הביתה ועושים לי פן או אפילו מספרים את הילדה, שהיא בכסא גלגלים וקשה לנייד אותה. בסוף אנחנו גם יושבות על כוס קפה בזמן שהילדים כבר במיטות". התרומה האמיתית במיזם היא דו צדדית, כשנותנות השירות מקבלות חשיפה ולקוחות.